tommaso
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 11:43

Ook van mijn kant een reactie.
Had vooraf wat geroepen over het weer tijdens beide dagen en gelukkig was dat behoorlijk goed uitgekomen. Ik hoef niet gelyncht te worden :lol:

Was overigens op vrijdagavond wel het slachtoffer.
Gelukkig hadden de heren Lankveld de Squadra33 hospitality al opgebouwd toen ondergetekende en Joost arriveerden op de camping de Branding.
We konden daarna lekker droog zitten tijdens de buien en storm die overkwam.
De mensen van de Branding kennen kennelijk hun omgeving te weinig want als zij wisten dat het Alfa weekend was hadden ze een Alfa corner kunnen maken werd verteld.
Misschien een volgende keer maar even afstemmen zodat het Spettacolo zich naadloos op de camping kan voortzetten in de avond uren.

Zaterdag sinds een tijd weer eens met instructeur gereden.
Was wel weer heel verhelderend. Het kan tenslotte altijd beter en je moet blijven investeren in je kunnen.
Dat verweet Jackie Stewart zijn rijders destijds met zijn F1 team.
Daarna lekkere ronden gereden waarbij ik zo nauwkeurig mogelijk de aanwijzingen van de instructeur wilde uitvoeren.
Dt tip van de bandenspanning van Hans Deen kwam te laat zo bleek na afloop :oops:

Zoals altijd heb je aan twee dagen Spettacolo echt niet genoeg. Zeker zoals enkelen al hebben opgemerkt omdat Zandvoort door zijn vorm minder efficient is als Assen.
Je loopt aardig wat heen en weer.
Nog twee tijdschriften met DTM historie kunnen scoren en een boek voor mijn verjaardag gekregen.

Zaterdavond had de hospitallity een bbq in de planning en alleen een harde wind maakte het frisjes maar het vuurtje was lekker warm en eten prima.

Zondagmorgen de auto's opzoeken die op het circuit waren achtergebleven.
Grappig gezicht omdat de paddock ivm de grote toeloop op zondag iets anders was ingedeeld en onze auto's beetje uit de toon stonden geparkeerd.
Dat rechtgezet en met registergenoten gesproken , andere auto's bekijken , iets drinken , static display bekijken, concorso's bekijken , racers zien etc.
Nog bij rijden en glijden gekeken. Echt leuk om te zien maar ga liever zelf in de winter aan de slag.

Registerrijden was wel aardig maar ja je krijgt al snel dat iedereen zich een coureur gaat voelen en zich zo probeert te gedragen.
Af en toe maar gaten laten vallen om relaxter te kunnen rijden. Zoals Hans Deen al zei er stonden geen prijzen op het spel.

De historische auto's waren heel leuk om te zien. Vooral die David tegen Goliath gevechten van de Abarths en Mini's tegen de Amerikaanse slagschepen.
Zag dat een van de teams een echte Mack truck meehadden als teamtransport. Leuk.

De een uurs race daarna was ook top. Wat een veld zeg.
Jammer dat een paar favorieten uitvielen maar that's racing.

Na afloop kampement opbreken en als afsluiting nog even ergens in Zandvoort gegeten voor huiswaarts te keren.
Was weer een leuk Alfa weekend.
Het Spettacolo wordt ieder jaar weer wat beter. Zowel met de static display dat van steeds hogere kwaliteit wordt als met de indeling van de dagen.
De race aan het eind van de dag was super qua timing zodat iedereen daarvoor zijn activiteiten had en lekker kon genieten van de race Alfa's.

Ben benieuwd naar de foto's etc
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

ma aug 31, 2009 11:49

De mensen van de Branding kennen kennelijk hun omgeving te weinig want als zij wisten dat het Alfa weekend was hadden ze een Alfa corner kunnen maken werd verteld.
Misschien een volgende keer maar even afstemmen zodat het Spettacolo zich naadloos op de camping kan voortzetten in de avond uren.
Neem ik mee voor de evaluatie :idea:

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 31, 2009 12:12

Yep:

Uitslag Concorso di Tuning:
- Categorie Technisch:
1. Bertone Turbo van <nou ben ik ff zijn naam kwijt> :arrow: ach ja, Wouter Dobbenga dus ;)
2. 33 Imola van Susan van Oppen

- Categorie Optisch:
1. 156 3.0 V6 van Loohuis
2. 33 Imola van Susan van Oppen
Hmm......ik had niets anders verwacht, dat de 156 de winnaar is op optisch vlak.
Dat moge wel duidelijk zijn, deze auto is dan ook tot op de puntjes verzorgd.
Tevens was dit ook mijn keuze, te samen met het bertje (Wouter) op technisch vlak.

Wat het SSAR betreft, het was weer een fijn weekend.
Is alleen jammer dat mijn GTV6 niet vd partij was, dus moest noodgedwongen met de Fiat richting Zandvoort.
Wat voelt dat onwennig om daar zonder Alfa te zijn, volgend jaar toch maar weer de GTV6 mee.
Desnoods op een autotrailer als ze het niet doet. :mrgreen:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Duc
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 12:35

Ook wij kunnen weer terugkijken op een fijn evenement, vrijdagavond gearriveerd, zaterdagavond, na nog even een hapje te hebben gegeten, terug vertrokken wegens zondag helaas andere verplichtingen.
En toch voor dat "bijzondere" maal van banaan, gehakt en kaas gegaan? :wink:
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

rzasa33
Member
Member

ma aug 31, 2009 13:02

Ik heb het als newbie erg naar mijn zin gehad! Ik vond het leuk om complimenten voor mijn 33 te krijgen. Wat een wereld van verschil, de zaterdag en de zondag. Zoveel drukker op de zondag. Het registerrijden was een ware belevenis. Ik weet nu weer wat beter wat de auto kan (en wat niet: 1400 cc). Hopelijk ben ik niemand tot last geweest (dacht het niet), maar de regel zoals bij de briefing genoemd niet inhalen in de bochten werd nu niet echt nageleefd. Geen probleem trouwens, ruimte zat. Ik ben er volgend jaar weer bij. Topevenement. Complimenten voor de organisatie. Van wie is die witte geimporteerde 33: Plaatje van een auto zeg! :thumbs:
Alfaloos

AA
Junior Member
Junior Member

ma aug 31, 2009 13:03

Zondag geweest, toen ik aankwam was het terrein vol (dan maar buiten parkeren), echter toen ik over het terrein liep was er plek zat naar mijn idee... (later ook maar even mijn auto opgehaald en binnen gezet zodat mijn 75 nog even vriendjes kon maken met andere 75's....)

Geweldige race gezien met Marc als verrassende winnaar. Volgens mij starte hij als 7, verloor 1 plekje aan straffi echter moet je wel de race uitrijden... De ene na de andere uitvaller... Finish was niet slim gedaan door de safety car eraf te laten gaan en dan gelijk afvlaggen... Iedereen weer snelheid maken en dan weer afremmen, maar dat ging gelukkig wel goed.... En die 75 zonder achterdeur met de remslangen wapperend was echt geweldig :lol:

Verder: een hoop alfa's gezien, ik dacht echt met de minst mooie alfa aan te komen maar dat viel reuze mee. Ook echt hele mooie alfa's gezien en hier en daar staan kletsen met bekenden. Ook weer mensen die ik jaren niet heb gezien (ben al 5 of 6 jaar niet meer geweest op SS).
Ik heb gewoon bij Mickeys gegeten, 5 min wachten op mijn broodje frikandel lijkt mij goed te doen... Maar moet toegeven, ze hadden buiten wel een paar extra eet tentjes neer kunnen zetten. Verder vond ik het vrij rustig en was het 17:00 ook gewoon leeg op het dak van de paddock (dat heb ik wel eens anders meegemaakt)...
De verrassing van de race kwam pas toen einduitslag defintief bekend was hierbij bleek dat de pitstop van Marc niet volgens het boekje was gegaan en daardoor kreeg hij straftijd.Ook de 147 van Erik de Jong/ Rory Bertram kreeg een straftijd. Hier door werd Koen v/d Velde als winnaar uitgeroepen en Tim de Leeuw als 2de met de 147 Diesel.
GTV-6 3.0 Savali ' 85
GTV-6 2.5 '81
GTV-6 2.5 "84 LPG
Gt 3.0 Tazman racer '76

Harry Tijssen
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 13:12

Het SSAR-weekend begon voor mij vrijdag om 11:15 en eindigde om 19:00.
Na nog even wat gegeten te hebben onderweg, kroop ik om 22:00 direct
bij thuiskomst mijn eigen bedje in.
Ik ben echt helemaal gesloopt, maar wat heb ik genoten zeg.
Ondanks de winderige zaterdag viel het weer helemaal niet tegen.
En dan de opkomst en al het moois wat er te zien was, geweldig!!!!!!
Vooral de diverse ZAGATO'S, THEO MEINSTER, top geregeld, prachtig!!!!!!!

Verder wil ik alle collega's en vrijwilligers bedanken voor hun inzet en de
gezelligheid.
Alle leden bedankt voor hun komst, samen bouwen we tenslotte toch dit
jaarlijkse Alfa Romeo Feest!!!!!
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

reijnaje
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 13:32

Ook wij kunnen weer terugkijken op een fijn evenement, vrijdagavond gearriveerd, zaterdagavond, na nog even een hapje te hebben gegeten, terug vertrokken wegens zondag helaas andere verplichtingen.
Denk het niet, dan had ie mij dat vast al wel verteld :wink: ... Hij zal wel voor de standaard tournedos met friet gegaan zijn ... hoe saai .... :wink:
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 31, 2009 13:33

Zaterdag lekker op het gemak richting Zandvoort vertrokken. Eerst met trein naar Sassenheim voor het oppikken van de nieuwe auto (geen alfa) en toen lekker binnendoor richting circuit. Heerlijk rustig op de weg en vroeg me zelfs af of ik wel de juiste datum had? Weinig alfas gespot onderweg, geen rijen voor de oprit circuit etc. Miste een beetje van de 'happening' vooraf en het gevoel dat je nerveus wordt naarmate je dichterbij het circuit komt.

Verder net als andere jaren volgens mij - daarmee goed, maar ook weinig nieuws onder de zon. Eigenlijk was ik na een uurtje al rond...de raceafdeling stond hutjemutje voorbij de Mickeys, verder pitboxen met onderdelen en miniaturen, waarbij het opvalt dat het lekker rommelen tussen spullen elk jaar minder wordt.

Wat mensen gesproken, wat autos bekeken, wat foto's gemaakt en toen dacht ik wat nu? Ik ben weer vertrokken... heel de weg naar huis me af gevraagd of ik niet beter rond had kunnen blijven hangen...thuis "Hé ben je nu al terug???"

Lekkere dag gehad, veel gezien, maar had zelf niet de 'wow' ervaring die ik afgelopen jaren wel had. Alleen al de rit naar Assen vind ik altijd een leuke, tevens vind ik de ambiance op Assen leuker, maar dat wordt weer een eindeloze discussie, maar wou het wel even opmerken.

Misschien wat ideeën voor volgend jaar:
- Een soort 'ring-taxi' idee dat je met een snelle alfa mee over het circuit kan en/of in een hele mooie auto over de boulevard ;-).
- wat meer met alfa kunst en/of leuke alfa gadgets. Heb ooit de Alfa collectie van Marcel Bastiaansen gezien bij Van Lingen..denk ik nu nog aan terug...prachtig.
- Toch een wat meer serieuze tuning hoek waar allemaal snelle trackday autos komen te staan en/of komen verzamelen
- Een GTA replica gathering
- Een Giulia Station verzameling
- Afdeling buitenlandse alfa clubs en evenementen - laat ze hun eigen evenement/club presenteren
- Bed & Breakfasts in verschillende landen voor Alfaliefhebbers....waar moet ik in Toscane logeren?
- Een foto wedstrijd vooraf....kies de mooiste alfa foto tijdens het evenement.
- Een fotoboek na afloop. Op het Alfaspeed forum heeft R Schmitz een aantal zeer fraaie boeken laten zien die hij zelf gemaakt heeft met prachtige fotografie.
- Een Specatacolo miniatuur...de uitvoering 2010. Exclusief in beperkte oplage tijdens het evenement voor een leuke prijs.

Het zijn maar wat ideeën en ik weet - er is ook nog iemand nodig om het te realiseren en het is al heel veel werk, maar niet geschoten is altijd mis.

gtj1600
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 13:37

ook ik, wil mijn mede organisatoren bedanken..wat een tof weekend...maar zeker wil ik ook alle bezoekers bedanken en een compliment geven voor de hartelijkheid, waar nodig begrip, en voor het gedisiplineerde gedrag....( is helaas wel eens anders )...samen hebben we er een grandioos weekend van gemaakt...bedankt. :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Jeroen S
Guru
Guru

ma aug 31, 2009 14:06

Op de zondag geweest, en om 10.00 aangekomen.
Paddock is duidelijk kleiner als in Assen. Wat ik in eerste instantie niet erg vond.. maar toch zonde als er clubgenoten zijn die niet de paddock op konden!
Ik vind dat je op Zandvoort als toeschouwer het circiut wel veel beter en leuker kan zien!
Wat dat betreft: Zandvoort..

Maar wat betreft de rit er na toe.. qua alfa's Assen !! heb maar paar alfa's gespot op de heenweg.
En het is toch wel erg gaaf als je naar zo'n evenement rijd en de alfa's vliegen je om de oren.. en bij de tankstations in de buurt.. een en al Alfa! En dan in een grote colonne de laatste km's rijden ! Voor het eerst ook bij Rijden & Glijden wezen kijken! Sommige mensen gingen erg lekker. (matzwarte alfetta !) Dit was er in Assen toch ook wel? Nooit gezien iig! wel érg leuk om te zien!

Kortom, ik heb me de hele zondag prima vermaakt. En afwisseling tussen Zandvoort en Assen allebei Prima!!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 31, 2009 14:15

Denk het niet, dan had ie mij dat vast al wel verteld :wink: ... Hij zal wel voor de standaard tournedos met friet gegaan zijn ... hoe saai .... :wink:
Niks hoor....Italiaan ! (naast die banaan-gifmenger by the way 8) )
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 31, 2009 14:20

Zondag geweest, toen ik aankwam was het terrein vol (dan maar buiten parkeren), echter toen ik over het terrein liep was er plek zat naar mijn idee... (later ook maar even mijn auto opgehaald en binnen gezet zodat mijn 75 nog even vriendjes kon maken met andere 75's....)

Geweldige race gezien met Marc als verrassende winnaar. Volgens mij starte hij als 7, verloor 1 plekje aan straffi echter moet je wel de race uitrijden... De ene na de andere uitvaller... Finish was niet slim gedaan door de safety car eraf te laten gaan en dan gelijk afvlaggen... Iedereen weer snelheid maken en dan weer afremmen, maar dat ging gelukkig wel goed.... En die 75 zonder achterdeur met de remslangen wapperend was echt geweldig :lol:

Verder: een hoop alfa's gezien, ik dacht echt met de minst mooie alfa aan te komen maar dat viel reuze mee. Ook echt hele mooie alfa's gezien en hier en daar staan kletsen met bekenden. Ook weer mensen die ik jaren niet heb gezien (ben al 5 of 6 jaar niet meer geweest op SS).
Ik heb gewoon bij Mickeys gegeten, 5 min wachten op mijn broodje frikandel lijkt mij goed te doen... Maar moet toegeven, ze hadden buiten wel een paar extra eet tentjes neer kunnen zetten. Verder vond ik het vrij rustig en was het 17:00 ook gewoon leeg op het dak van de paddock (dat heb ik wel eens anders meegemaakt)...
De verrassing van de race kwam pas toen einduitslag defintief bekend was hierbij bleek dat de pitstop van Marc niet volgens het boekje was gegaan en daardoor kreeg hij straftijd.Ook de 147 van Erik de Jong/ Rory Bertram kreeg een straftijd. Hier door werd Koen v/d Velde als winnaar uitgeroepen en Tim de Leeuw als 2de met de 147 Diesel.
ow :?
wat was er verkeerd gegaan eigenlijk?? Komt de volledige uitlsag ook nog online te staan ergens?
(er jammer dat de 155 D2 uitviel, wat een ongelooflijk gaaf geluid zit daar in)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

wobbut
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 31, 2009 14:42

Ieder jaar is het opnieuw weer een feestje! Een kort verslagje.

Op vrijdag de auto netjes gewassen en gepoetst. Helaas hadden de plensbuien onderweg naar de technische keuring vrijdagavond daar geen boodschap aan... Grrr... Met dank aan de keurmeesters weet ik nu dat ik een gaatje in m'n uitlaat heb (lokaal roestduiveltje) en dat m'n alfa 'rookt'. D'r hing in elk geval een peuk tussen een ophangbeugel van de uitlaat geklemd :? .

Zaterdagochtend vroeg van de partij voor de rijstijlverbeteringscursus. Ik had m'n vriendin opgegeven en ondanks vele 'dat ga ik echt niet doen, dat vind ik veel te eng' is ze na de briefing door Hans Deen toch maar mooi achter het stuur gekropen. Toen ik na twee rondjes vroeg of ik het soms moest overnemen, was daar geen sprake meer van. Ze had de smaak te pakken gekregen en is het hele uur bezig geweest met het verbeteren van haar bochtentechniek. Erg leuk om mee te maken! Zondag zelf een half uurtje achter het stuur gekropen op zoek naar de ideale lijnen. Af en toe wat drukte op de baan, maar die lekker laten passeren en daarna zeker 20 minuten heerlijk kunnen sturen, met eigenlijk alleen Alfagek in de buurt in z'n 146. Wat dan weer erg leuk was :wink:

Verder hebben we genoten van de demo's en de races. Regelmatig een rondje langs de Spiders en de overige bella's op het paddock gelopen, en ook de clubstand en overige winkeltjes regelmatig bezocht. Wat kleine goodies gekocht als een miniatuur 146 (we hebben er even op moeten wachten, maar nu is-t-ie er dan!), een nieuwe sleutelhanger en een Alfa polo. En de essential buyer's guide Alfa Romeo Giulia Spider 8) . Helaas één ding vergeten: zonnebrand... Met :oops: als gevolg.

Zelf geen foto's gemaakt, en heel benieuwd wat hier de komende dagen gepost gaat worden!
Mito 1.4 MA TCT '10

Fred164
Member
Member

ma aug 31, 2009 14:50

Zoals al vaker gezegd: top georganiseerd :thumbs:

Was m,n 1e keer op Zandvoort en moet zeggen dat dit circuit leuker rijdt dan Assen, alleen volgende keer zorgen dat ik fatsoenlijke banden heb.
(heb nu beetje goedkoop merk eronder, en dat merk je wel in de bochtjes :oops: )

Hier klikje voor foto's

onboard filmpje van registerrijden 4 volgt nog...

gr. Fred
Cuore sportivo
www.alfa164.nl

Terug naar “Evenementen”