pstruijk
Newbie
Newbie

Via Flaminia - Rit voor klassiekers in Italie (voor de BLR)

do mei 13, 2010 12:55

Voor de ware autoliefhebber is Italië hét land. Niet alleen staat de engineering daar op een hoog voetstuk, is het design verheven tot een vorm van Kunst – met hoofdletter – maar het hele land ademt passie voor de auto uit.

Afbeelding

Voor de klassieke rijder is het dan ook herlijk genieten van de bewonderende blikken van oma’s, priesters, boeren, kleine kinderen etc.

I een week dompelt de Via Flaminia u dan ook onder in deze ervaringen. Niet alleen de kleine restaurant houder die door zijn knieën gaat bij het zien van een GTC, maar ook de kleine musea waar wij voor de lunch komen. Ook Welkom en Gastvrijheid worden met hoofdletter geschreven.

Daarnaast zijn de kleine weggetjes van de Apennijnen, Toscane, Umbrië en de Abruzzen natuurlijk gemaakt voor het rijden. De vergezichten zijn adembenemend, de geuren van de vegetatie overweldigend en de sfeer tijdens de rit is gewoon uitbundig.

In de week van 5 tot 12 juni heeft u de kans om een geweldige week mee te maken (alvorens naar 100 jaar Alfa te gaan).

Kijk voor meer informatie op www.via-flaminia.com
Leef je droom, ook al is het een Italiaanse :)

Dirrik
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Via Flaminia - Rit voor klassiekers in Italie (voor de B

ma mei 17, 2010 20:21

Ik ken nog wel wat goede restaurants in de buurt van Greve in Chianti..
Eerste rijlessen:Alfa Berlina 1750 (1969) met staande pedalen
Nu:
Volvo xc70 ;)
Bertone Gt1300 Junior (1971), Spider Veloce 2000(1976)
Ex: 145, 156, 164, 33, gtv, 75, GT, Panda

pstruijk
Newbie
Newbie

RE: Via Flaminia - Rit voor klassiekers in Italie (voor de B

di mei 18, 2010 09:53

Voor deze rot is alles op orde, maar graag, want volgend jaar gaan we weer!

Op dit moment gaan er 6 Alfa's mee in de eerste rit; tw. een Alfetta, 3x een Spider (coda tronca), een Giulietta Spider en Giulia Spider.
De rit van juni pas 4, een Giulia, een Giulia GT en GTC en een Zagato 1600 8) . Dit moeten er echt meer worden in het jaar van Alfa Romeo.
Ik moet van de organisatie al uit mijn 159 en in een L Delta :oops:, en ik kijk toch liever naar mooie Alfa Romeo's. Wie gaan er mee: www.via-flaminia.com
Leef je droom, ook al is het een Italiaanse :)

roundtail
Full Member
Full Member

Re: RE: Via Flaminia - Rit voor klassiekers in Italie (voor

di jun 15, 2010 23:04

Voor deze rot is alles op orde, maar graag, want volgend jaar gaan we weer!

Op dit moment gaan er 6 Alfa's mee in de eerste rit; tw. een Alfetta, 3x een Spider (coda tronca), een Giulietta Spider en Giulia Spider.
De rit van juni pas 4, een Giulia, een Giulia GT en GTC en een Zagato 1600 8) . Dit moeten er echt meer worden in het jaar van Alfa Romeo.
Ik moet van de organisatie al uit mijn 159 en in een L Delta :oops:, en ik kijk toch liever naar mooie Alfa Romeo's. Wie gaan er mee: www.via-flaminia.com
Naast mijn Spider Duetto en 156 heb ik ook zo'n L Delta, heel eerlijk .. schamrood krijg ik er niet van,eerder nekpijn ... :D
A.R Spider Duetto 1300 Junior '68
spider 2.0L jts '04
spider 1.8 TS 02

Terug naar “Evenementen”