Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1639
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 21:44

Hier ook een selectie foto's (inclusief standbeeld zoals hierboven gevraagd). Meer foto's van clubleden rijdend in alfa volgen nog. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 21:52

Dit is het standbeeld, zo te zien erg mooi.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 22:06

Op het Duitse Alfisti.net ook veel commentaren als 'wat was het er prachtig en wat was die organisatie slecht'.

En ook: 'gelukkig is het Spettacolo Sportivo er nog' :D

cliffbanger
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: wo jul 08, 2009 23:21
Locatie: swalmen

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 22:57

Hoi het was mooi in milaan maar inderdaad slecht geregeld ,file met inrijden en uitrijden van het exhibition center fieramilano,en parkeren in het vak van de nederlanders was alleen voor scarb buitenlandritrijders discriminatie :evil: ,mot je effe doorrijden word je naar je vak gewezen ondertussen had ik weer een rondje gereden heb ik m maar gewoon ergens geparkeerd.ik hoop dat het op spectacolo beter is geregeld.zaterdagavond accu leeg in het centrum van milaan balen 3uur gewacht op de anwb,maar onder het wachten hulp gekregen van 3clubgenoten overgestart en liep weer aanduwen baatte niet was niet genoeg stroom voor de elektronica,en veel vrouwelijk schoon gezien :lol: .Applaus voor de 3clubgenoten met een rode zagato en rode bertone groeten tot in Zandvoort
bezit;156gta 2.5gtv 1.8alfetta lusso

Paco166

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 23:36

De Hug van Milaan begon geweldig goed georganiseerd. Alle autos mooi in een slang op het parkeerterrein opgesteld. Er waren opnamen met een helicopter. Getoeter alom natuurlijk. Een mooi moment. Het begin verliep netjes, onderweg was de route of aangegeven door mensen met vlaggen, of met bordjes langs de kant.
Zaterdag bij de inschrijving kreeg je twee puzzle stukjes, die tijdens de rit van zondag aangevuld zouden worden. Daar ging het voor het eerst mis. De uitreiking van de rest van de puzzle gebeurde bij een tankstation. Dit kostte tijd, veel mensen gingen hier tanken of wat drinken, waardoor de kolonne onderbroken werd. Ik ben toen op de navigatie naar Novegro gereden, met de rest van de slang achter me aan. De toegang naar Novegro is via een oud industrieterrein. Terwijl we daar reden kwamen de Alfa's je van alle kanten tegemoet. Een mooi gezicht.
De rit hield op bij de 100x100 expositie van Novegro die wij dinsdag al bezocht hadden.

Ik was in de veronderstelling dat aan het einde van de tocht een schaalmodel van het bronzen beeld voor de Fiero uitgereikt werd, maar dat hebben we niet meer kunnen vinden.

Gebruikersavatar
zegveld
Full Member
Full Member
Berichten: 447
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 16:48
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

di jun 29, 2010 23:49

Tenzij ik er over lees, is het nog niet vermeld dat de betogende lieverdjes deze SZ later ook vakkundig in de prak getrapt hebben.
Is dat zo?Ik heb wel gezien dat de ene SZ de achterkant van de andere SZ in elkaar gereden had.
Dan betekent dat, dat er drie SZ's averij hebben opgelopen.
Behoorlijk hoog percentage gezien het geringe aantal SZ's aanwezig.

Ik heb nog twee vragen aan de bezoekers:

-1. Is er nog iemand geweest die de moeite heeft genomen om het programma van zondag te doen?
En is het nog gelukt om Milaan te "omarmen".

-2. Is er ergens een foto van het kunstwerk dat onthuld zou worden?

Oh ja iemand nog vuurwerk gezien zaterdag???
Wij hebben een poging gedaan het zondag programma bij te wonen, helaas zonder succes. Wij hadden in al onze wijsheid besloten dat het beter was wat later te gaan, je probeert je aan het land aan te passen he, en we dachten geleerd te hebben van de zaterdag. Dus wij waren om half twaalf bij de fiera, maar daar was helemaal niemand meer. Alleen een bewaker die niet wist waar iedereen naar toe was. ONdertussen arriveerden er nog telkens Alfa's, tientallen, die dus allemaal niet wisten waar ze naar toe moesten. We zijn toen maar op de bonefooi naar de optocht gaan zoeken op de ring maar dat mislukte. Uiteindelijk zijn we maar gaan winkelen in Milaan (vond mijn vriendin echt heel erg, vooral die Prada winkel, wat een straf om daar naar binnen te gaan :-) Wel prima vermaakt, maar toch jammer dat we het gemist hebben.
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

wo jun 30, 2010 07:56

Zaterdag bij de inschrijving kreeg je twee puzzle stukjes, die tijdens de rit van zondag aangevuld zouden worden. Daar ging het voor het eerst mis.
Wij hebben zelfs geen puzzelstukjes gehad bij het inschrijven.

Ook wij hebben een hele leuke week gehad, het was erg gezellig op de camping en bij het museum en Milaan.
Ik heb toch behoorlijk wat respect voor de mensen en de vrijwilligers van het museum, die hebben toch met geen enkele ondersteuning van Fiat/Alfa Romeo een leuk programma neergezet op donderdag.

Ach nog 2 maandjes en dan is het Spettacolo Sportivo, dat wordt zeker een mooi en goed geregeld feestje.

Toch had ik het voor geen goud willen missen, wat een boel mooie en bijzondere alfa's en wat een hoop alfisten. Ik denk dat ieder willekeurig automerk jaloers is op zo'n groep liefhebbers.

Als ik zo iedereen hoor over de buitenlandrit (en de foto's zie) ben ik zeker een keer bij een buitenlandrit :thumbs:
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
jan-willem
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 16:45
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

wo jun 30, 2010 08:28

Wij hebben prachtige dagen gehad……..ondanks het feit dat het soms niet helemaal vlekkeloos verliep.

Voor de organisatie van de Scarb een dikke pluim. :thumbs:
Vooral voor de technische ondersteuning die ervoor gezorgd hebben dat ( bijna )alle alfa’s weer rijdend naar Nederland konden. Top gewoon :thumbs: .

Het is moeilijk het iedereen naar zijn/haar zin te maken, maar wij hebben genoten. Al moesten we aan sommige hotels wel even wennen. En het personeel van deze hotels, tja deze keken idd niet altijd vriendelijk, maar wat wil je, in 30+ graden. En dan nog eens vele vragende mensen, die een drankje of iets anders wilden……Om dan nog maar eens te zwijgen over hun werktijden…….Je we hadden het gevoel van het ene uiterste in het andere uiterste te gaan.

Nee, wij kunnen terug kijken op een mooi evenement.

Gr JW 8)
Non commettere errori tra la mia personalità e il mio atteggiamento .
La mia personalità è quello che sono , e la mia houdng dipende da chi sei .

Gebruikersavatar
arjan202
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: za nov 21, 2009 08:35
Locatie: Harreveld

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

wo jun 30, 2010 16:37

Zaterdag bij de inschrijving kreeg je twee puzzle stukjes, die tijdens de rit van zondag aangevuld zouden worden. Daar ging het voor het eerst mis.
Wij hebben zelfs geen puzzelstukjes gehad bij het inschrijven.
De stukjes werden zondag morgen op de parkeerplaats ook nog uitgedeeld voor de mensen die ze waren vergeten of nooit hebben gehad.

Johan gt
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: za mei 17, 2008 20:23
Locatie: hengelo (ov)

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

wo jun 30, 2010 19:02

Wij hebben ook een hele leuke vakantie gehad, vooral het rijden in mijn eigen alfa deed me goed. Daarnaast was het treffen van veel Nederlandse alfa's en hun rijders natuurlijk ook bere leuk. Voor mijn gevoel waren van alle alfa rijders wel 30 % Nederlanders. Wat zijn die Nederlanders toch fanatiek met hun alfa gekte( inclusief ik zelf). Over de organisatie kan ik alleen maar negatief zijn dus daar zeg ik verder maar niks over.
Wij waren dinsdag middag vertrokken naar Basel, woensdag via veel passen richting ons hotel in Milaan, donderdag naar het museum en Monza, vrijdag museum af gemaakt en richting een strandje gereden, zaterdag was dan de dag en zondag zijn we via veel passen richting huis gereden. Maandag 30 km voor dat we thuis waren een klapband ( dat was de eerste lekke band met de auto in mijn leven, das schrikken) wordt je er nog even druk mee. reservewiel er onder en weer gaan. Dat was eigenlijk de pech die ik gehad heb met mijn GTV 2000 bertone
Super mooie vakantie mede door al die andere alfa gekken. Op de terug ook weer heel wat gezwaaid naar andere alfa rijders.
Jongens allemaal bedankt

Alfa-boot
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di jun 15, 2010 20:42
Locatie: Zwijndrecht

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

wo jun 30, 2010 19:27

Als SCARB-lid op het laatst toch nog besloten om naar het 100-jarig Alfa Romeo feest af te reizen.
Een mooi nieuw trendy hotel in het noorden van Milaan geboekt. Met nog meer Alfa-rijders, waaronder 2 gezellige limburgers. 8 km. tot het centrum en het Fiera Rho. 11 km. naar Arese.
Hebben geweldig genoten. Alfa's, Alfa's en nog eens Alfa's. Een parkeerplaats vol met enkel Alfa's. In een file staan met enkel Alfá's, met de nodige leuke gesprekken. Vooral als er een opel tussen door wil, haha.
En inderdaad, we hebben voor ons geld wel weinig gekregen. Maar het is natuurlijk ook naïef om te denken dat de italianen alles tot in de puntjes perfect zouden hebben geregeld.
Maar als de organisatie iets geregeld had: gezellig per land parkeren, probeerde de organisatie van de SCARB dit te ontregelen. Als nederlander mochten we niet in het vak van nederland staan, wat ons door de organisatie was toegewezen. Omdat we niet deelnemen aan de buitenlandrit ?? Na een rondje te hebben gereden, toch maar in het vak van nederland geparkeerd.
Deze teleurstellende ervaring word weer goedgemaakt door helpende italianen en SCARB-leden, als we bij vertrek, onverwachts met een lege accu staan. Is dan wel weer jammer om te horen dat dit eigenlijk niet mag van de SCARB organisatie.
En schijnbaar is de SCARB organisatie geïrriteerd door de italiaanse organisatie, want op zondag, tijdend de Hug om Milaan, zien we helaas bijna geen enkele Alfa die heeft deelgenomen aan de buitenlandrit.
Dit alles afgesloten met een mooie tentoonstelling in Novegro.
Mischien een tip aan de SCARB organisatie: blijf met 4 banden op de weg, en voel je niet verheven boven andere Alfa-rijders. Dan kennen jullie nog een mooie club worden, waar alle Alfa-rijders zich mee verbonden kunnen voelen.
Ciao.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6721
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

wo jun 30, 2010 19:43

Een kleine aanmerking op je verhaal:

- Het parkeren was op club-niveau geregeld. Als SCARB-lid kon je in vak A, B en C parkeren;
- Als iemand beslist om jou te helpen, is dat een eigen keuze. Lijkt mij niet dat een organisatie daar iets over te zeggen heeft?
(rijders van de BLR konden een beroep doen op speciaal geregelde technische ondersteuning, zoals ik met een "opgesloten" sleutel)
- Ik heb een hoop deelnemers van de BLR gesproken en het is een persoonlijke keuze geweest om af te zien van de hugg, NIET die van SCARB.
(ik ben ook niet gegaan, mede door de chaos van zaterdag en het feit dat ik maandag weer om 7 uur moest werken)

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

wo jun 30, 2010 20:58

Een kleine aanmerking op je verhaal:

- Het parkeren was op club-niveau geregeld. Als SCARB-lid kon je in vak A, B en C parkeren;
- Als iemand beslist om jou te helpen, is dat een eigen keuze. Lijkt mij niet dat een organisatie daar iets over te zeggen heeft?
(rijders van de BLR konden een beroep doen op speciaal geregelde technische ondersteuning, zoals ik met een "opgesloten" sleutel)
- Ik heb een hoop deelnemers van de BLR gesproken en het is een persoonlijke keuze geweest om af te zien van de hugg, NIET die van SCARB.
(ik ben ook niet gegaan, mede door de chaos van zaterdag en het feit dat ik maandag weer om 7 uur moest werken)

Groeten, Hylke
Over het laatste punt, heeft Hylke helemaal gelijk, de hugg was na 9 dagen alfa's zien en 2200km gewoon teveel van het goede, zeker gezien de ervaring van de chaos van zaterdag en de mogelijkheid voor een aantal om toch nog wat bijzondere andere dingen te zien op zondag...voor mij was deze ook dag ook een toppertje ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
zegveld
Full Member
Full Member
Berichten: 447
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 16:48
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 09:36

Nog een paar dan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

alfetta75
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 21:42
Locatie: Alblasserdam

Re: RE: SCARB juni 2010: Buitenlandrit en Centennial

do jul 01, 2010 09:43

Een kleine aanmerking op je verhaal:

- Het parkeren was op club-niveau geregeld. Als SCARB-lid kon je in vak A, B en C parkeren;
- Als iemand beslist om jou te helpen, is dat een eigen keuze. Lijkt mij niet dat een organisatie daar iets over te zeggen heeft?
(rijders van de BLR konden een beroep doen op speciaal geregelde technische ondersteuning, zoals ik met een "opgesloten" sleutel)
- Ik heb een hoop deelnemers van de BLR gesproken en het is een persoonlijke keuze geweest om af te zien van de hugg, NIET die van SCARB.
(ik ben ook niet gegaan, mede door de chaos van zaterdag en het feit dat ik maandag weer om 7 uur moest werken)

Groeten, Hylke
Hylke,

als Scarb-leden werd ons toch echt de toegang tot vak A,B en C ontzegd ( met alle 5 de auto's en we reden nog niet bij elkaar ook.) met als reden dat we geen deelnemers waren van de BLR.
Daar waren we helaas niet alleen in, zie ook reacties van anderen op dit forum. All Alfisti are equal, but some Alfisti are more equal than others blijkbaar. Beetje jammer.

Rob

Terug naar “Evenementen”