Hier dan even een fotoverslag van de bijna 2 weken in Italie.
Het was echt super gezellig !!!!!
De meeting der meetings ever....!!
Het hele gebeuren op de camping was echt
top. De organisatie van de evenementen was echt
ruk.. Maar dat maakte voor ons eigenlijk niks uit !! Wij hebben het als groep gewoon echt super gehad.
Wel de nodige electronica problemen gehad.
-Defecte laptop
-Defecte xenonlamp
-problemen met de videocamera
-TomTom met kuren.
-Me nokia GSM die het begaf. (gelukkig ontvang ik me nieuwe aankomende week)
Dus ik heb niet eens zelf veel foto en film materiaal. Maar heb van mijn reisgenoten alle foto's gekregen. (waarvoor dank aan Mainframe/ml* / Remco en Jo / Frank en Marieke )
Zelf zijn wij op zondag de 20ste vertrokken vanuit Almere, en donderdag avond 1 Juli terug gekomen in Lelystad.
Zondag 20-6
Afgesproken met Mainframe en Ml* in Almere. Om van daaruit naar onze eerste stop te rijden. We hadden een hotelletje geboekt net onder Freiburg.
Onderweg even een tussenstop om de benen te strekken..
en onderweg
Om daarna dus aan te komen bij het 1ste hotel. Prima hotel, goedkoop maar wel gezellig.
Maandag 21-6
De volgende dag richting de Stelvio gereden. Volgens de navigatie zouden we een veerboot moeten nemen. Maar dat bleek ter plekke om een auto trein te gaan.
Om daarna richting de Stelvio verder te rijden. Door echt een schitterende omgeving.
Dus richting de Stelvio. Daar was 1 kant van gesloten vanwege een lawine over de weg heen. Maar wij kwamen gelukkig vanaf een kant die wel open was voor verkeer. Erg mooie route om te rijden. Via de Umbrail pas en de grens tussen Zwitserland en Italië, op naar de Top van de Stelvio
Om vervolgens op de Stelvio zelf te komen. !! Met recht 1 van de mooiste wegen van de wereld,(Top Gear.)
Op de achtergrond de afsluiting te zien van 1 van de aan rij routes.
En de weg naar beneden naar het volgende hotel in Bormio.
En het hotel.
Dinsdag 22-6
Op naar de camping waar we de rest van de groep zouden ontmoeten. Wederom een mooie route langs het onder andere het Comomeer.
en de nodige tunnels.
Om vervolgens aan te komen op de camping. Waar de meeste inmiddels ook al waren aangekomen. Gelijk een gezellige boel. En uiteraard de nodige Alfa Romeo vlaggen en slingers ophangen. En Oranje spullen ivm het W.K.
En ook een hoop mensen die met een eigen tent op de camping waren.
De rest van de dag lekker rustig aan gedaan. En genoten van het goede weer.
Woensdag 23-6
Remco S belde ineens, met het bericht dat hij een bootje had gehuurd. En dat we richting het strand moesten komen. Lekker in de middag het meer en omgeving bekeken vanaf de boot.
Donderdag 24-6
De dag dat we richting het museum gingen. Eerst smorgens verzamelen voor de camping. Om gelijk even wat foto's te maken.
Iemand had wel een hele grote camera meegenomen.
Bij het museum uiteraard het nodige moois gezien. (een jaar dicht geweest ivm verbouwingen. Nou ik heb niks anders gezien, dan 3 jaar geleden.) Maar ach.. boeie..
Het ex personeel wat voor de deur aan het staken was, voor het museum leverde ook nog de nodige vertraging op om van het museum naar monza te gaan.
(voor meer museum foto's zie weblink onderaan)
Maar goed. 's middags dus naar Monza.
In de avond voorbereiden voor de wedstrijd van NL ! De camping had het scherm buiten gezet. dus daar zat een grote groep oranje supporters de wedstrijd te kijken.
Vrijdag 25-6
Op de vrijdag zijn we lekker ontspannen naar Stresa geweest om van daaruit de boot te pakken naar de eilandjes. Leuk tochtje.. met een leuk pittoresk eilandje.
Jammer genoeg heb ik hier geen foto's van.
Zaterdag 26-6
Een poging tot het in een groep rijden naar Fiero Rho. Wat na de tolpoortjes wel uit mekaar viel. Maar onderweg kwam je eigenlijk alleen maar Alfa's tegen. Op de snelwegen richting Milaan. Daar aangekomen. Wat een massa Alfa Romeo's !!!! Echt niet te geloven. Is het ooit gebouwd. Dan stond het daar wel. Gigantisch. Organisatorisch gezien 1 groot drama. Het parkeren was nogal een moeilijke zaak, getuige de asociale manier van handelen door begeleiders van de SCARB op de parkeerplaats. I.p.v een uitleg over de bestemde parkeervakken, was het meer van oprotten/opzouten en wegwezen.
Best jammer op zo'n leuke dag.
Verder was er van een lunch eigenlijk geen sprake. Er lag hier en daar nog wat restjes rotzooi. En je kon een glas water of wijn krijgen. Maar dat kon onze pret niet drukken. Wij hebben later in het centrum van Milaan heerlijk geluncht.
Hier wat foto's van het verzamelen bij Fiera Rho.
Toen voor de groep uit gereden richting milaan. Dankzij de moeie route die Frank zijn TomTom had uitgestippeld. Nog een leuke route langs de straat hoertjes van Milaan.
Even een goed plekje gezocht langs de route voor wat foto's
Toen verder gereden naar het plein wat afgezet was voor de Alfa's. Wij hadden echt de beste plaatsen voor de auto's.. Je had wat geselecteerde auto's (8C's en giulietta's en dergelijke) en daarna stonden wij helemaal vooraan.
Toen wij later terug reden, zagen we de Alfa's overal in de berm staan tot wel anderhalve km van het hoofdplein vandaan. Dus we stonden echt goed.
Nog even Milaan ingeweest..
en lekker gegeten.
En in het donker weer terug richting de camping.
Zondag 27-6
Wij hadden er geen zin meer in om nog naar het Ring gebeuren te gaan. En zijn dus op de camping gebleven.
Maandag 28-6
Lekker een rustdag. Voor de meeste de laatste dag op de camping. Zo goed als iedereen vertrekt dinsdagochtend.
Zelf hebben me vriendin en ik. Nog 2 daagjes bijgeboekt. Dus we konden nog ff lekker uitrusten van de drukke week. Samen met Frank, Marieke en kleine Bas want die blijven nog tot zaterdag.
Wel uiteraard in de middag met ze alle het voetbal gekeken. En nog een BBQ als afsluiter van de week.
Dinsdag 29-6
Iedereen uitgezwaaid. En wij overblijvers zijn nog even de winkels afgegaan in de buurt voor wat Alfa modelauto's (Met Frank, Marieke & Bas)
Waarvan ik de 8C nog had gekregen van Frankie. Die kwam deze later nog ergens tegen. (nog bedankt)
Ook zijn we in de middag nog naar een Ferrari dealer geweest in de omgeving. Hing een bordje voor de deur met een Ferrari logo. Midden in een klein gehucht. Dus wij er naar toe.. Gevraagd of we foto's mochten maken. En dat was geen probleem. Leuk.. 5 auto's in de showroom
Dus wij weer naar buiten.. "hey, zouden ze geen werkplaats hebben?" Dus ff omlopen. Bleek er nog een leuke werkplaats en loods te zijn met allemaal leuk spul.
Erg grappig.. vooral ook omdat het in zo'n dorpje zat waar verder niks te doen is.
Woensdag 30-6
Was de laaste dag voor mijn vriendin en ikzelf. Dus hebben we lekker gehangen op de camping zelf. Het was die dag ook bloedje heet. Dus sowieso geen zin om iets te doen.
Alleen in de avond nog even de auto gewassen.
Donderdag 1-7
De dag van ons vertrek.
Terug gewoon via de gotthard tunnel gegaan. (als we eenmaal richting huis gaan. Dan ook zo snel mogelijk)
Iets minder als 11 uur over gereden. Dus dat was verder prima.
Nog een laatste foto onderaan de Gotthard.
Al met al echt een top trip. Zeer genoten.