Wel typisch dat Whizzman het opneemt voor een "op meerdere mogelijkheden interpretatievraag" omdat hij het goede antwoord had, terwijl hij bij een simpelere vraagstelling op de achterste poten gaat staan als hij het foute antwoord heeft.
Gewoon iets wat me opvalt.
Ik had het hele bordje onder die brug niet eens gezien en gokte dus dat ze dit keer een echt lastige algemene kennis vraag hadden gekozen door de lengte van de bushalte als potentieel antwoord te zoeken.
Jij loopt aardig te protesteren eerder in deze thread over deze vraag, kennelijk omdat je hem niet hebt? Weet je zeker dat je het niet over jezelf hebt? Of bedoel je mijn protest over het huisnummer wat de organisatie anders interpreteerde dan ik? Die zal ik even uitleggen dan, want zo simpel ligt dat nog niet:
De straat waar de huisnummers in gevraagd werden, had de even en oneven huisnummers aan een kant. Dat betekent dat nummer 30 in dit geval links van nummer 29 zou zijn geweest en rechts van nummer 29, was nummer 28. Omdat klaarblijkelijk nummer 30 al vergeven was, is bij het kadastraal splitsen van nummer 29 in twee afzonderlijke percelen, het linker deel nummer 29A gemaakt. Als 30 nog vrij was geweest, hadden ze dat nummer gebruikt, want dat moet wettelijk zo. Als je naar de bouwstijl, gebruikte materialen en technieken kijkt, wijkt het pand wat de nummers 29 en 29A draagt, duidelijk af van het pand waar "1717" op stond. Hierdoor was naar mij mening overduidelijk dat deze panden niet als 1 gebouw neergezet waren op hetzelfde tijdstip, maar ze waren als afzonderlijk gebouw neergezet. Specifiek, het pand links van nummer 29A zag er duidelijk "ouder" uit dan het pand op 29/29A, ongeveer een eeuw verschil. Omdat er op het gevraagde pand geen huisnummer stond, ging ik er van uit, dat dit dan nummer 30 moest zijn, want het stond er al voordat nummer 29 gebouwd werd. Hoe dit kadastraal feitelijk is, is voor mij nu niet te achterhalen, maar mijn interpretatie is te onderbouwen met kadastrale wetgeving over het nummeren van percelen en het duidelijk zichtbare verschil in bouwjaar en architectuur. Het is heel jammer dat Google Maps nou net geen streetview van dit ene straatje heeft, anders had je deze onderbouwing zelf na kunnen kijken.
Als je gaat kijken naar het pand wat bij het gemeentehuis in het rijtje stond waar ook geen huisnummer op zat, zit het anders. Daar was later geen "A" toegevoegd omdat het perceel kadastraal gesplitst was en de huisnummers links en rechts sloten gewoon aan. Daar was dus geen
open interpretatie mogelijk over welk huisnummer het gevraagde deel zou hebben.
Er wordt over vragen die niet superduidelijk gesteld zijn over het algemeen meer gepraat, zeker als er meerdere goede antwoorden mogelijk zijn. De vraag is dan welk antwoord het beste is volgens de organisatie en of ze anderen ook goed gaan rekenen. Het kan maar zo dat ze ergens niet bij stilgestaan hadden en daardoor hun oordeel aan moeten passen.
Waar het mij vooral om gaat en waarom ik het voor dit soort vragen opneem: Ik ben het niet altijd met het antwoord eens, maar dat betekent niet dat ik dit soort vragen niet liever zien dan "Wie heeft het beeld aan uw linkerhand gemaakt?". Die hebben ook hun plaats en functie, maar de verhouding mag van mij wel wat anders.
Over discussieren over vragen: Ik heb veel liever een discussie over kadastrale historie, of over de betekenis van "beschrijf", dan over waarom je in hemelsnaam windmolens moet tellen voor de scheidingsvraag, als na de rit blijkt dat de organisatie zelf niet geteld heeft, alle tellingen goedrekent en vervolgens op basis van loting punten voor het jaarklassement uit gaat delen. Van het eerste soort discussie leer je nog eens iets van elkaar, de tweede is alleen maar frustrerend.