De vragen
met antwoorden en uitleg zijn nu ook beschikbaar.
Zoals eerder aangegeven is de keienkloppervraag aangepast, zonder gevolgen voor de top drie. Toch is daar in de puntentelling iets gewijzigd... Ik wou dat ik hem zelf bedacht had
maar de deur van de kerk in Westerwijtwerd bleek niet op slot. En dus kan ik het antwoord 'nul' voor het aantal benodigde sleutels om binnen te komen niet fout rekenen. Slechts twee equipes waren zo slim om aan die deur te rammelen. Daaronder winnende equipe Mekkering/Klein Gunnewiek, die dus nog even iets meer afstand nemen van de nummers twee. En daarmee had dit duo ook alle antwoorden op één na goed. Alleen de vraag van de groende cijfers op het fietsrouteknooppuntennetwerkpaaltje (3x woordwaarde...) kwamen ze niet uit. En juist dát valt me dan weer van ze tegen
Organisatie, bedankt voor de mooie rit door het Groningse land!
Echter, moet mij van het hart, dat ik er niet op zit te wachten
om samen met andere merk auto's, in een SCARB-rit te rijden!
Binnen de Evenementencommissie hebben we al vaker gesproken over een keer iets samen met een andere club organiseren, deze keer hebben we daar ook invulling aan gegeven. Om twee redenen; met name in het noorden loopt het deelnemersaantal de laatste jaren behoorlijk terug. Toen ik begon met (helpen bij) ritten uitzetten was rond de 70 deelnemers geen uitzondering. Nu mogen we met meer dan 40 al blij zijn. Bij deze rit waren het er zelfs maar iets meer dan 30. Als organisator wil je ten eerste graag dat de deelnemers een leuke dag hebben. Maar als de inspanningen ook worden beloond met een mooie opkomst maakt dat zo'n dag ook voor ons nog net even wat leuker.
Belangrijker dan dat is dat we eind van de dag de deelnemers naar huis willen laten gaan met een belevenis op zak. Vandaar dat we bij veel ritten kiezen voor specifieke thema's of uitstapjes. Dat niet iedereen elk thema of idee weet te waarderen is onvermijdelijk. Ik kijk overigens wat verder dan alleen maar dat 'andere merk', want daarachter zitten mensen met precies dezelfde soort passie. Uit de reacties blijkt overigens dat de meeste deelnemers dit thema wel wisten te waarderen.
Tevens, min of meer verplicht, het SAAB-museum bezocht.
(...)
Dat is inderdaad een punt voor discussie. Ik heb op dit forum ooit eens een enquête gehouden over 'verplichte' kosten. Er werd verschillend over gedacht. Zegt de één 'Ik jaag er al een tank benzine en een lunch buiten de deur doorheen, dus ik wil niet nog meer uitgeven', terwijl de ander redeneert 'Ik jaag er al een tank benzine en een lunch buiten de deur doorheen, dus wat maakt mij die paar euro extra nou uit'. En ieder heeft voor zich gelijk.
Ik had bij het museum natuurlijk vragen kunnen stellen over iets wat buiten te zien was, zodat je voor de puzzelpunten niet naar binnen zou moeten. Toch een weloverwogen keuze om de antwoorden binnen te laten vinden. Harm van der Laan's museum is een privé-collectie. Het museum is normaliter alleen de laatste zondag van de maand open, nu dus speciaal voor ons open gegaan. En Harm heeft veel werk gemaakt van het terrein buiten (opslag van zijn bedrijf) om daar voor voldoende parkeerruimte te zorgen. Daarnaast boden Harm en Corrie volop koffie en koek aan.
Stel dat het museum bezoek facultatief was geweest en we een stralende dag hadden gehad waarbij het gros van de deelnemers zo lang op een terras blijft zitten dat het museumbezoek er bij inschiet; dat zou voor onze gastheer een behoorlijke afknapper zijn geweest.
Al vond ik het voor herhaling vatbaar, de vrees dat iedere volgende rit met andere merken auto's wordt gereden is ongegrond. We denken al weer na over een volgend thema