De DTM 155 is pas dit voorjaar helemaal fris gemaakt.
Kort voor Italia a Zandvoort is er een roll out / shake down gedaan.
Italia a Zandvoort was eerste evenement waar auto daadwerkelijk op de baan verscheen.
Het opwarmen en starten duurt al een half uur met deze auto. Alle vloeistoffen moeten 80 graden zijn voordat de auto gestart kan worden.
Eerste ronde was een rustige maar de volgende 2-3 ging de snelheid er steeds wat meer in. Maximaal is niet haalbaar met deze unieke auto.
Hoorde wel in die snellere ronden even dat typische DTM geluid van lucht aanzuiging en uitlaat.
Helaas ging de koppeling minder en ging de auto van het circuit.
Wel is aangekondigd deze auto gewoon te rijden op evenementen (een evenement ergens eind augustus werd ook genoemd)
Super mooi dat deze echte Larini kampioens auto van 1993 in Nederland te zien is.
En dat die echt benut wordt binnen de beperkingen van zijn zeldzaamheid.
Hiermee is het beeld van de Museo 155 wel hersteld. Die ging echt langzaam tijdens Spettacolo.