Ik ben blij dat ik hem naar Kaelen gebracht heb want ze hebben net zelf weer een 75 America gekocht voor dagelijks gebruik.

Als de mijne klaar is moet ik wel de koplampen tellen want daar stonden ze al naar te loeren...

Bij mij is een nieuwe klepgeleider altijd beter dan een gebruikte (mits van de correcte kwaliteit bla bla enzovoort) Dit lijkt me toch niet echt een discussie punt tochMijn bescheiden mening: het is niet de kunst om zo veel mogelijk te vernieuwen in de hoop dat het dan goed is, het is de kunst om met zo weinig mogelijk middelen en minstens net zo goed blok te bouwen...............
Als iets goed is is het............precies goed dus. Nieuw is niet synoniem voor beter.![]()
Ik zou eerder een hydrolische 'span'rol droogleggen, dan een dure mechanische kopen bijvoorbeeld. (niet provocerend bedoeld!)
Hoe dan ook, jij gaat er zeker een goed blok van maken, jou kennende.
De ene motor -van hetzelfde type- is de andere niet. De ene heeft gewoon net een betere of net iets mindere natuurlijke balans. Alle onderdelen hebben vanaf fabriek toleranties, bij de ene motor valt alles net binnen de grenzen en bij de andere licht alles toevallig heel dicht bij elkaar. Ik denk, dat daar het meeste verschil te vinden is. Kijk maar naar een uitgewogen blok, dat loopt al dan niet getuned heeeeeeel netjes.Iets anders: loopt een America blok mooier dan een gechipte QV? Ton heeft een standaard America gekocht en dat blok loopt echt mooi stationair. Heel rustig, zacht tikkeld geluidje. Die van mij staat altijd wat te schudden en tikt veel meer. QV nokkenassen, Motronic ipv L Jettronic en de Squadra chip zou het verschil zijn?
Klopt. Mogelijk dat het ook voor een deel aan de QV assen ligt. Maar ik heb nog nooit een een originele QV en america (beide in verder goede staat) naast elkaat horen draaien.De ene motor -van hetzelfde type- is de andere niet. De ene heeft gewoon net een betere of net iets mindere natuurlijke balans. Alle onderdelen hebben vanaf fabriek toleranties, bij de ene motor valt alles net binnen de grenzen en bij de andere licht alles toevallig heel dicht bij elkaar. Ik denk, dat daar het meeste verschil te vinden is. Kijk maar naar een uitgewogen blok, dat loopt al dan niet getuned heeeeeeel netjes.Iets anders: loopt een America blok mooier dan een gechipte QV? Ton heeft een standaard America gekocht en dat blok loopt echt mooi stationair. Heel rustig, zacht tikkeld geluidje. Die van mij staat altijd wat te schudden en tikt veel meer. QV nokkenassen, Motronic ipv L Jettronic en de Squadra chip zou het verschil zijn?