even van de kant van de organisatie: erg pijnlijk inderdaad om dit te lezen van jullie kant. Ik kan perfect begrijpen dat tuning en tjoening jullie niet liggen, zelf prefereer ik immers ook performance-tuning, maar ItalFest is echter géén spoilerfest of hoe je het ook noemen wilt.
ItalFest is bedoeld om alle Italiaanse voertuigen samen te krijgen om op een gezellige manier te kunnen genieten van de Italiaantjes door de eeuwen heen. Italia-rijders onder elkaar (en zeker de 'oudere generatie' ervaart dit zeker) zijn erg samenhorend als het er op aankomt.
Het klopt inderdaad dat er vorig jaar veel meer getunede wagens stonden maar als organisatie heb je dit niet in de hand. Wij staan open voor alle wagens en nodigen dan ook iedereen uit met een Italiaanse wagen. Persoonlijk vond ik de eerste editie vorig jaar niet echt slecht, als je rekent dat we 150 wagens verwacht hadden en het dubbele op het terrein te zien kregen.
Als jullie het zo slecht vonden, dan mochten jullie gerust een mailtje met suggesties of verbeteringen in onze richting sturen. Over het algemeen werd ItalFest als goed ontvangen, maar hier blijken de kritieken moordend. Dan vraag ik me ook af wat jullie er zo slecht aan vonden (naast een hoge aanwezig van de tuningaanhangers) en had ik ook graag gehoord wat jullie dan wel verwachten/verwacht hadden.
Voor de editie van dit jaar hebben we al iets ruimer proberen te denken en steken we wat meer animo in het weekend (een rondrit, clubgames, terug standhouders, ...). Ook de onderverdelingen zullen anders gebeuren, we zullen eerder de oldtimers bij elkaar plaatsen, de tuning, de exclusives, ... zodat het voor iedereen wat duidelijker blijft.
Naar volgend jaar toe zijn we nog steeds op zoek naar een locatie waar we ook wat activiteit kunnen bieden naar de wagens toe (dit door middel van sprints) maar een veilige locatie (zowel voor bestuuders als toeschouwers) vinden is hiervoor niet eenvoudig.
Voor de mensen die wel openstaan voor Italiaanse wagens in alle vormen post ik hier alvast nog wat meer informatie:
ItalFest 2005
za 27 & zo 28 aug 2005
Domein 'De Kluiten', Oude Brugseweg, Oudenburg (B)
Voor alle Italiaanse voertuigen (standaard / oldtimers / exclusives / tuning) uit België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, ...
Van zaterdagmiddag 13u00 tot zondagavond 16u00, prijsuitreiking om 16u
Programma:
- zaterdagnamiddag: rondrit en show-&-shine
- zaterdagavond: 'filmpjesavond' en fuif
- zondag: clubgames, standhouders, show-&-shine, ...
Prijs deelnemers:
- zaterdag: €5 per wagen (chauffeur + 3 passagiers)
- zondag: €7,5 per wagen (chauffeur + 3 passagiers)
- zaterdag + zondag: €10 per wagen (chauffeur + 3 passagiers)
Prijs bezoekers & extra passagiers:
- €1 per persoon
Voor wie het ganse weekend komt:
- er is een mogelijkheid om te kamperen op zaterdagavond
- elektriciteit is niet beschikbaar
- bbq is toegelaten als er geen schade aan het terrein aangebracht wordt
- andere open vuren zijn verboden!
- respecteer de medekampeerders
Faciliteiten:
- toiletten
- eetkraampjes (vanaf zaterdagavond)
- bar
- ...
Meer informatie op
http://www.italfest.com
Foto's van ItalFest op
http://www.forza-italia.org > gallery
Wie suggesties of klaagpunten heeft mag deze mij steeds bezorgen! ItalFest is in eerste instantie voor iedereen, georganiseerd door een groep Italo-lovers en dus proberen we natuurlijk ook het iedereen naar zijn zin te maken