Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 6 - 15 februari: Rétromobile, Parijs

za feb 07, 2009 09:23

Best lekker weer hier...

Gisteren culinair uit ons dakje gegaan incl. Nastro Azzuro en uitzicht op de Notre Dame... Life Sux.... 8)
heb je een pizza erbij genomen :lol:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 6 - 15 februari: Rétromobile, Parijs

di feb 10, 2009 01:25

Eigen edit: non-relevante non-Alfa content dus maar weggehaald
Afbeelding
"spotten" van Alfa's van niet-zo-heel-divers pluimage...
Afbeelding
Afbeelding
Een leuke Sprint die de
Afbeelding
Deze schitterende zwarte Giulietta SS wist
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De GTA Stradale uit Nederlands
Afbeelding
deze 1900C Super Sprint met een body van
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Belgische Alfa 6C 1750 Spyder Recreation kon
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De stand van de Alfa Classic Club de France met een
Afbeelding
Een wel grappige maar niet bijzonder mooie SS
Afbeelding
Afbeelding
Een werkelijk hele fraaie 6C...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De andere Franse Alfa club had maar liefst
Afbeelding
Deze HELE fraaie Bertone Giulia SS die gewoon
Afbeelding
en deze "lekkere 12C"...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De elders al getoonde 33....
Afbeelding
Tsja... het is GEEN plastic natuurlijk... maar TOCH vind ik het mooi.... 8)
Afbeelding
Zelfs in deze schaal nog "onbetaalbaar"...
Afbeelding
...wat overigens niet voor ALLE modellen gold... (toch heb ik hem laten staan... stom misschien...)
Afbeelding
Hoe mooi kan een 6C 1750 blokje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
voor een "onbekende 8C Alfa"
Afbeelding
ook de liefhebbers van WWD Alfa's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zaagauto op wo feb 18, 2009 18:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

SPIDERVELOCE1750

di feb 10, 2009 10:54

Schitterend relaas Zaagskeuh , waarvoor dank . :thumbs:

Eén kleine opmerking : Het is niet Steen Lachaise maar Vader Lachaise . :lol: :wink:

Edith fluistert mij in dat je mij weer net voor was ...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 10, 2009 11:30

Schitterend relaas Zaagskeuh , waarvoor dank . :thumbs:

Eén kleine opmerking : Het is niet Steen Lachaise maar Vader Lachaise . :lol: :wink:

Edith fluistert mij in dat je mij weer net voor was ...
Mevrouw Lamboukas tjilpte het nog NET op tijd in mijn oor om mijn Late Night Typo te corrigeren.... 8)

Er is eigenlijk nog wel iets dat mij van het hart moet....

De Bresciaanse BoekenBoef (ik zal hem niet bij name noemen) die in andere topics ook al ter sprake is gekomen, o.a. nav zijn verschijnen in de Mille Miglia documentaire op de BBC... ik ben zelf ondernemer en weet dus uit eigen ervaring hoe elk verhaal altijd twee kanten heeft en hoe makkelijk een half of eenzijdig verhaal een eigen leven gaat leiden op internet maar je moet het als ondernemer ook weer niet te gek maken...

Ik "ken" de man al jaren van allerhande (grote) beurzen waar hij altijd staat met een ZEER groot assortiment, meestal nieuwe, boeken en hij is domweg een van de besten op dat gebied... hij heeft ook oud papier maar dat sleept ie (terecht) niet mee naar alle beurzen. Zijn kennis is enorm en als consument moet je dan op zijn woord, of dat van zijn werknemers, af kunnen gaan.

Goedkoop is ie (ws terecht) niet maar als je een bepaald boek zoekt... dan heeft ie het waarschijnlijk wel voor je liggen... bij hem "scoorde" ik in Maastricht het gedenkboekje voor de 100ste geboortedag van Ugo Zagato.

Zo had de man op Retromobile ook een rijtje Alfa instructieboekjes liggen, alle daterend uit de jaren 60 en alle in compleet smetteloze staat... hoe curieus... smetteloos maar wel allemaal tussen de 45 en 50 jaar oud.... Een favoriet uit die serie is het Sprint GTA boekje waarvan er al etterlijke origineeltjes door mijn handen gegaan zijn en helemaal blanco op het gebied van oud papier ben ik natuurlijk ook niet echt...

Eigenlijk was het zelfs zonder de boekjes aan te raken of in te zien al wel duidelijk dat het hier om persverse herdrukken ging.... Nu was mij ter ore gekomen dat de man deze boekjes voor een knuist vol tientjes plus wat wisselgeld verkoopt en er blijkbaar niet voor terug deinst te verkondigen de boekjes "originale" zijn en dat terwijl een "echte originale" bijna het tienvoudige doet van die prijs...

Seeing is believing hoor ik wel eens zeggen dus het GTA boekje aan een wat nader onderzoek onderworpen en het "herdruk zijn" DROOP er van af... alles is veel te glad, het papier te wit, de druktechniek klopt niet, hoe goed bewaard een 44 jaar oud boekje ook is, het ruikt altijd een beetje muffig en niet "vers" en in een origineeltje plak je natuurlijk geen sticker van je winkel....

Mijn interesse in het boekje viel 1 der werknemers van de BBB op en hij kwam er bij staan.... Nonchalant gaf ik hem het boekje met de vraag "Is this an original?"... Het mannetje met net iets te lang haar (van het type dat op het strand de quasi naieve meisjes vertelt dat ze even mee moeten komen naar zijn slaapkamer omdat ie ze "iets" wil laten zien...) zette een serieus gezicht op... bladerde door het boekje... en verkondigde "Yes... it is an original."... Op mijn gewiekst repliek "Are you sure?" bladerde hij nogmaals door het boekje... stopte bij de eerste pagina... deed alsof hij een regel las en die volgde met zijn vinger en zei weer... "Yes, it is original"....

Nu ben ik in het gelukkige bezit van een origineeltje dus ik heb de zin waar hij zijn conclusie op baseerde thuis even opgezocht en daar staat iets van de strekking dat dit boekje daar van toepassing is waar de GTA afwijkt van de GT Sprint... Right! Da's natuurlijk wel DE indicatie dat het hier om een origineel gaat... Toch? :roll:

Nu sta ik voor het dilemma of ik het de man, die ik altijd respecteerde om zijn kennis, dit mag aanrekenen... Mag ik het hem persoonlijk aanrekenen? Ik denk het niet want het was zijn werknemer die loog... maar het is een soort eenmanszaakje en de reputatie drijft toch op zijn kennis en aanbod... en hij is natuurlijk toch wel verantwoordelijk voor de onzin die zijn werknemers uitkramen... Dus ja... ik reken hem deze oplichterij WEL persoonlijk aan...

Laat het een goede waarschuwing zijn voor degenen die NIET bedreven zijn in het aanschaffen van oud papier... hebzucht aangewakkerd door de schijn van het koopje zijn, onwetendheid en de oneerlijkheid van sommige handelaren maken dit soort aankopen helaas toch hachelijke avonturen....

Koopies zijn vaak Kopies wordt er wel eens gezegd en dat ging nu dus ook weer op...

Moet ik er nog bij vermelden dat ik het GTA boekje maar heb laten liggen? :wink:

Het zou helaas niet de enige keer zijn dat we dit tripje met de schofterigheid van handelaren geconfronteerd werden maar aan de andere ervaring wijd ik graag op een later tijdstip een eigen topic...

Rudolph
Guru
Guru

di feb 10, 2009 16:10

Zo heb ik Rétromobile nog nooit ervaren maar door je stuk plan ik nu wel een rentree in 2010. Bedankt voor de foto's, specifiek van de 5300's, IR en eenzame maar nog altijd bloedstollend mooie 604kant.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 10, 2009 19:54

Het zou helaas niet de enige keer zijn dat we dit tripje met de schofterigheid van handelaren geconfronteerd werden maar aan de andere ervaring wijd ik graag op een later tijdstip een eigen topic...
Et voila!

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=38097

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 10, 2009 19:58

Mooi verslag! :thumbs: Ik heb heb het met plezier gelezen. :)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 14, 2009 10:33

Moest vanochtend opeens terugdenken aan deze blamage... en het moment waarop de Franse vertaling van "Het stenen bruidsbed" van Harry Mulisch voor het eerst in de Nederlands boekhandels lag met de titel "Les noces de pierres"... 1985...

Er liep een nogal hautain grietje in de boekhandel rond... tikje studentikoos... en over het paard getild....

Ze zag het boek liggen.... pakte het op... las de titel hardop voor... "Les noces de pierre"... en mompelde "mijn god wat een domme vertaling... De bruiloft van Piet"... en legde het boekje, net de neus in de lucht gestoken, weer weg.... het was VER beneden haar stand...

Ik moest er wel om lachen.... 8)

Rudolph
Guru
Guru

zo feb 15, 2009 00:55

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 15, 2009 22:07

zojuist terug, onderweg pech met de Berlina...verkleumd thuisgekomen. Net voor de Belgische grens ergens bij Valenciennes begaf de kachelkraan het. Het bleef lekken. Temperatuur liep goed op ook in gesloten toestand. Gelukkig was de belgische wegenwacht er :)

De wat oudere en aardige man, bekeek de slangen eens en kwam met een simpel idee, de slang van de kachel eraf en aansluiten op het inlaatspruitstuk en bijvullen, had ik me ook kunnen bedenken :roll: maar op dat moment....al met al een uur vertraging! Fijn dat deze mensen er ook nog zijn als je langs een drukke snelweg bij Mons staat op een koude zondagavond!!

Onderdelenbeurs viel tegen, erg klein. Nog even met Santoro gesproken. De beurs op 7.3 was wel geweldig, veel Bugatti, miniaturen en ook hier nog wel onderdelen :? Veel rare autootjes, vreemde merken, bonhams, etc, dure restaurateurs. Helaas niet mijn gele koplampen gevonden welke ik zou krijgen voor mijn 40ste..Verder niets gekocht op een corsicaans biertje en broodje na!

Nog lekker in de zon gezeten op een terras in Parijs, wat is het leven toch mooi 8)

Op de kachel na toch dik 900 km op een dag zonder problemen gereden, nu maar hopen dat de koppaking het heeft gehouden, motortemperatuur heeft even op ca. 110 graden gestaan :roll:

Roy nog bedankt voor de tips voorafgaand aan deze reis! Hopelijk gaat het weer snel beter met je!
Laatst gewijzigd door Paliri op ma feb 16, 2009 19:48, 3 keer totaal gewijzigd.

Rudolph
Guru
Guru

zo feb 15, 2009 22:23

zojuist terug, onderweg pech met de Berlina...
Welkom terug. En mazzel met zo'n wegenwacht.
ook vele van de mij bekende handelaren in oud papier waren hier niet te vinden...
Geen papieren grootheden als Mark Z., Simon L. of Manfred R.? Ben benieuwd of mijn oudste hofleverancier Les W. nog leeft.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 16, 2009 18:54

de pics:

Afbeelding

een kap van 5 mille

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de rest: klik helaas is het licht slecht :cry:

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 16, 2009 19:34

Zijn toch leuke trapauto's daar, moest meteen aan de kleinste denken :lol:

Ff een dutje aan eht doen? :shock:

Afbeelding

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 16, 2009 19:46

bijna wel, was die nacht om half vier in bed gekomen...lekker van het zonnetje genieten :)

Terug naar “Evenementen”