Om mee te beginnen:Uitgesloten van deelname aan het klassement zijn niet-leden, bestuursleden en leden van de evenementencommissie van de SCARB. (quote uit het puntenregelement)
Hieruit maak ik op dat Jaap Goos het zelf al juist had om te vermelden dat hij buiten mededinging meedoet, ivm registerbestuur. Plus het feit dat hij in het klassement ook ingedeeld staat in het bestuurs/EC klassement!
Ook blijf ik van mening dat een uiterste inlevertijd ook gehandhaafd dient te worden, ongeacht het aantal equippes die nog binnen moeten komen!
De ontvangst bij A-Repair was super, voldoende parkeergelegenheid, goede koffie en mooie auto's!
De rit begon wat hobbelig door de woonwijk en door het vervelende lettertype van het routeboek was dat wat lastig. Eenmaal tussen de kassen waren er erg leuke en smalle weggetjes om te rijden, al stonden sommige bloemenboeren wel raar te kijken als er een stoet bulderende Alfa's tussen de kassen galmen, echt leuk.
De Time-trial was ook leuk, al vraag ik me af hoe bijrijderloze equippes dit moesten doen.
De verplichte wandeling door Schipluiden was een zeer welkome afwisseling, alleen de extra kilometers drempelrijden door het dorp was onnodig en vervelend.
Punt van discussie was de "parkeervraag" Er was links namelijk een bushalte en het is algemene kennins dat men daar ook niet mag parkeren 12m voor en 12m na de paal !
En toen was daar Delft..... na 3 grachten had ik dat wel gezien!! Verkeerslichten tellen is blijkbaar ook lastig...
Slingerend via een leuk weggetje naar Schiedam was leuk, ook het rondje Schiedam was grappig, vooral de opstopping bij de Jeneever-vraag. Wie was zo vervelend om daar een bouwsteiger voor te plaatsen???
Na het rondje om de kerk was de draai de brug op leuk om te doen, we moesten een keertje steken, de 155 heeft de draaicirkel van een gemiddelde vrachtwagencombinatie!
Later in Maasland weer heerlijk gewandeld, lekker morbide op een kerkhof grafzerken bekijken...leuk voor een nachtrit, lol.
Daarna haasten naar een pondje... ponTje dus!
Het eindpunt was erg mooi en rustig, voornamelijk omdat er dus alleen maar sap, koffie en bier werd verkocht denk ik, daarna de uitreiking in een kerkzaal was geweldig.
Er werd vooraf geschreven dat we rustig aan konden doen, maar we hebben nergens gestopt voor een pauze, redelijk door moeten rijden om alles te rijden en beantwoordden Met nog een paar minuten op de klok waren we op tijd binnen om voor het klassement te gaan. Erg groot was mijn verbazing dat er blijkbaar niet zo nauw gekeken werd met de uiterst tijd, erg vervelend als je daardoor punten misloopt. Tijd is tijd is mij door de EC eens gezegd toen ik nog geen 30sec nar uiterste tijd binnenkwam en dus buiten de boot viel.
Gelukig hadden we echt perfect weer en heeft de 155 zich goed gedragen.