Richard
Member
Member

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

vr sep 30, 2005 16:29

^^^^^^^^^ Helemaal mee eens!

( dat op de vorige pagina dan ;) )

=D> =D> =D> =D> =D> =D>

aralfa
Member
Member

vr sep 30, 2005 16:44

tjah die panda met stuurknuppel .. kwam zeker te kort aan remkracht en wilde remmen door hevig de voorwieltjes dwars te gooien om enigzins af te remmen. De houding van de bestuurder bijvalt mij helemaal niet, echt zo'n dikke oet*** met kijk mij eens hard door de bocht gaan in een panda.

Gelukkig werd er in onze heat R5 wel ruimte gegeven voor inhalen en netjes richting aangegeven als mensen zagen dat de achterblijvers sneller waren.

Ciao Arjan

ALFAST
Member
Member

Re: RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazz

vr sep 30, 2005 19:57

C) Dat tijdens de vrijrijdenblokken geen (semi-)professioneel materiaal op de baan toegelaten mag worden die denken even een paar trainingsronden te kunnen maken tussen een meute ongeoefend publiek.

Ben met mijn eigen auto de baan niet op gegaan omdat ik medisch gezien niet mocht, maar ben wel meegereden en naast enkele schuivers en 1 koprol, heb ik me voornamelijk geergerd aan een paar professionele auto's die zich rucksichloos door het verkeer drukte met waarschijnlijk het idee dat iedereen wel kan close-racen en dat ze maar opzij moeten als hij met zijn vol van kleuren kermisbak aan komt zeilen (no offence naar de goedwillende en bezitters van mooie Alfa racers). Oftewel, scheiden die handel zou ik adviseren.
Dat ervaarde ik precies zo op het SSAR. Die silouhetracer van een 156 hoort echt niet tussen de concorsorijders! Denk je alle auto's goed in beeld te hebben (ook achter me) komt er ineens uit het niets die comeet je voorbij. :shock: Gelukkig keek m'n bijrijder ook effe. Pffffffff. [-(
=D> [img]http://www.alfaclassico.nl/images/138.jpg/][/img]

Sorry ben Newbe en kreeg foto er niet op :x
Bedoel hiermee te zeggen dat dit toch fantastisch is?:!:[/quote]
Laatst gewijzigd door ALFAST op za okt 01, 2005 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

sjonnie

vr sep 30, 2005 22:34

volgens mij zijn de heren hier een beetje jalours en geirriteerd dat ze er worden uitgereden (geremd) worden door iemand in een licht gekietelde panda met superremmen en lekker plakkende toyo-slicks
en nee die auto had geen last van onderstuur maar zo ziet een panda er gewoon uit alsie de bocht in duikt.....
ook heeft de chauffeur een fia licentie en aanvullende cursussen dus die weet echt wel wat ie aan het doen is.

tdk146
Member
Member

vr sep 30, 2005 22:40

Bennie Panda wat maak je je Druk :jumping:
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

Menno

vr sep 30, 2005 22:51

volgens mij zijn de heren hier een beetje jalours en geirriteerd dat ze er worden uitgereden (geremd) worden door iemand in een licht gekietelde panda met superremmen en lekker plakkende toyo-slicks
en nee die auto had geen last van onderstuur maar zo ziet een panda er gewoon uit alsie de bocht in duikt.....
ook heeft de chauffeur een fia licentie en aanvullende cursussen dus die weet echt wel wat ie aan het doen is.
Volgens mij heeft hij geen licensie hoor :roll: Maar ik vond het filmpje van de pandaman wel meevallen eigenlijk. Ikzelf heb met mijn Uno 3 rondjes aan de rechterkant van de baan gereden, het was inderdaad veel te druk, zeker als je het vergelijkt met de eerste clubspecials. Het evenement groeit uit zijn jasje helaas.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr sep 30, 2005 22:53

Panda? Duiken?
Afbeelding
Sorry voor de afleiding/offtopic :!:
It's not easy, being green (kermit)

Abarry

vr sep 30, 2005 23:09

correctie... KNMV licentie is geen FIA maar KNARF

Dr.Agan
Full Member
Full Member

za okt 01, 2005 09:59

Ik ga me niet op internet benoeien met deze discussie.
De enige wat ik wel kwijt wil is: bumperkleven op een circuit heet slipstreamen :biggrin:
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3

Doix

za okt 01, 2005 11:24

Hij misschien wel, maar het feit is dat de groep te divers is en er dus mensen zijn die niet geheel kunnen overzien wat een andere, meer ervaren persoon gaat doen, maakt het gevaarlijk. Dit is namelijk dezelfde gedachte die op de openbare weg nog wel eens voor problemen zorgt "Ik ben goed en heb onwijze wagenbeheersing dus mij kan niets overkomen", maar anderen kunnen niet altijd anticiperen op jouw goed zijn en wagenbeheersing en dan wil het nog wel eens fout gaan, dus bovenstaande reactie maakt eens en te meer duidelijk dat naast kleinere groepen ook de racers van de gewone man en vrouw gescheiden dienen te worden.

Super72
Member
Member

za okt 01, 2005 12:36

ook heeft de chauffeur een fia licentie en aanvullende cursussen
Werkelijk? En daar heeft hij deze manier van zijn stuur vastpakken aan overgehouden? Da's niet best.
dus die weet echt wel wat ie aan het doen is.
Ik mag het hopen. Hij wekt die indruk in ieder geval niet, wat op zichzelf al ernstig genoeg is.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za okt 01, 2005 13:10

:blue_lol: :schrik:
Afbeelding
Leuke foto/ auto, maar deze auto's horen echt niet tegelijk te rijden! :shock: [-(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

tdk146
Member
Member

za okt 01, 2005 13:12

idd Alessandro
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

aralfa
Member
Member

za okt 01, 2005 13:26

volgens mij zijn de heren hier een beetje jalours en geirriteerd dat ze er worden uitgereden (geremd) worden door iemand in een licht gekietelde panda met superremmen
komt omdat jij gewoon minder hard over het rechte stuk heen gaat, en dus minder hard hoeft te remmen :lol:
Werkelijk? En daar heeft hij deze manier van zijn stuur vastpakken aan overgehouden? Da's niet best.
Helemaal gelijk in :!: :roll:

Abarry

zo okt 02, 2005 01:08

Bestuurder van de Panda is nederlands kampioen motorcross geweest en heeft ook een internationale karting carriere achter de rug gehad,dus de man kan wel degelijk een potje sturen.

Wat er hier op het forum gezegd wordt kan ik me gedeeltelijk bij aansluiten,te veel ex-cup auto's tussen de "gewone"straat auto's,dat gaat op een gegeven moment fout.
Pleit er dan ook voor dat de groepen en het aantal auto's wordt teruggebracht wordt tot max. 50 auto's per groep (bij een echte race mogen er niet meer dan 30 auto's tegelijk op het circuit bij volledige bezetting van ALLE baanposten!)
Ook zou er gelet kunnen worden op het type auto kwa vermogen en ervaring van de bestuurder.
Je merkt wel dat als je in een sportieve groep rijdt dat er door de heren coureurs veel beter in de spiegels wordt gekeken.

Terug naar “Evenementen”