Organisatie, bedankt voor deze wederom prachtige ervaring. Met het hele gezin (mijn vrouw en ik en mijn drie zoons van 5 en 3 jaar en de jongste van 4 maanden) op pad vanuit Hoogeveen richting Zandvoort in de 164 uit 1990 die tot 25 april van dit jaar achttien jaar stilgestaan had. Dwz, geen APK, laat staan het reguliere onderhoud. We reden in een mooi treintje met voorop een Spider 916 12v in rosso competizione, daarachter een 33, twee GVT6'en, een Sud en wij in de 164. Waar ik al voor vreesde werd bij de eerste serie verkeerslichten in Haarlem werkelijkheid...een enorme file. Je hoeft geen logistieke wetenschappen te hebben gestudeerd om te snappen dat dit met een Formule 1 evenement natuurlijk helemaal misgaat. Dat wordt dan een soort Woodstock voor F1 liefhebbers denk ik... Anyway, ondanks dat ik ernstig rekening hield met een oververhitte motor, hield de 164 zich verbazingwekkend goed. Ik hoorde de fan steeds net op tijd aanslaan. Ergens middenin een woonwijk moest een van mijn kinderen plassen, dus parkeerde ik langs de weg en deed de kap even open om het blok af te laten koelen. Niet lang daarna reden we weer verder en zagen iets verderop het hele gezelschap uit Hoogeveen langs de kant staan met, jawel, een oververhitte motor... Uiteindelijk is alles natuurlijk goed gekomen maar die waardeloze aanrijroutes gecombineerd met een buitentemperatuur van meer dan 30°C is niet al te best voor het wat oudere spul dat op weg is naar CPZ.
Eenmaal aangekomen op het circuit werden we naar de parking buiten het circuit geloodst. Dat was wel even een teleurstelling...ik had 'm zo graag op de paddock zien staan tussen de andere 164's. Nou ja, volgende keer beter. Alsnog hebben we een magnifieke dag gehad en 's avonds nog even gezwommen in zee. Voor de zekerheid had ik de auto maar even buiten de poort gezet. We moesten 's avonds nog wel weer naar huis.