za jun 13, 2020 22:35
Helemaal eens met de laatste reacties van Michel75, Pietro, #595 en Dinky!
Hoe jammer het ook is dat het Spettacolo niet doorgaat, dit is wel de verstandigste beslissing.
Wat financiën betreft: het gaat niet om een dagje circuit wat Pietro noemt maar om een weekend. Tel maar uit dan.
Een opmerking "dat de club dan volgend jaar maar eens wat extra's moet organiseren" die schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat. Het is wel heel makkelijk om zoiets vanachter je PC-scherm te roepen. Je wil niet weten hoeveel moeite er gedaan wordt (driekwart jaar lang, dus niet alleen in het weekend) om een Spettacolo te organiseren. En alle sores over dat het misschien niet doorgaat die kosten misschien nog wel meer moeite.
En denk ook eens aan de voorwaarden die gesteld worden als het wel doorgaat? Dan wordt het waarschijnlijk een evenement alleen voor deelnemers op de baan maar zonder (of met een heel beperkt aantal) toeschouwers. Nou lekker dan. Is dat een Spettacolo? Denk het niet.
Ook als er wel toeschouwers mogen komen, wie gaat hun gedrag dan bewaken en handhaven? Denk alleen eens aan de basisregel van 1,5 meter afstand houden. Ik heb heel wat jaren als vrijwilliger op de paddocks gewerkt, maar hier zou ik toch echt niet verantwoordelijk voor willen zijn....
.