Dat vrij rijden, in welke klasse dan ook, gaat niet om de snelheid. Ik weet niet of het dit jaar hetzelfde is, maar inhalen mocht afgelopen keer niet eens.
Dus als je je auto wilt testen is de Scuderia wellicht een beter idee?
Het is bepaald geen raceauto en ik ben geen coureur. Maar ik mag wel graag gasgeven en had begrepen dat het juist dan zou kunnen?
Mijn giulia heeft wel 250pk en 500nm op nog geen 1100kg en ik zou het niet leuk vinden om steeds achter iemand te moeten blijven rijden. En als er wel ingehaald mag worden lijkt het mij fijner om tussen de snellere auto's te zitten. Dan heb je minder verschil ook onderling.
Ik ben wel heel benieuwd naar een klassieke Giulia met 250PK en 500Nm (geen racer zeg je), vreemde vermogen-koppel verhouding eigenlijk heb je er een 2.2D dieselblok van een nieuwe Giulia in gelegd?
Overigens een mooie splitsing en goed idee Q' s, 8C's en 4C's: dat snelheidsverschil is zo enorm dat dat best link is ook al let je goed op. Vorig jaar was ik aan het (soort van) toeren met mijn 4C terwijl anderen er dan een gevaarlijke sport van maken en allerlei risico's nemen om je 'bij te houden'. Dat voelde voor mij niet lekker...maar dat trekt zo'n ding natuurlijk wel aan.
Bovendien ook leuk voor het publiek de merktoppers...openbare 'snelhedsmachines' bij elkaar te zien
Hoop ook weer eens 8C's te kunnen zien meerijden.
Nog wel een vraag: op Zondag willen mensen mee in mijn 4C, kan ik tijdens de Veloce sessies de pitstraat in om om een bijrijder te wisselen?