ebbr
Guru
Guru

RE: SCARB 5 juli: Registerdag op toplocatie!

di jul 07, 2009 16:23

Dat laatste zal niet helemaal te voorkomen zijn denk ik. Je zou hooguit vooraf als club aanwonende een brief kunnen sturen om wat begrip te creeeren. Probeer je in hen te verplaatsen, je woont daar rustig en d'r rijden de hele dag Opel Manta's met dikke uitlaten over je stukje :wink: of iets anders waar je niets mee hebt.

De meeste hebben zich wat ik zo meemaakte toch echt keurig gedragen op dat stukje.

Grz René
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Roeltje 164

di jul 07, 2009 16:33

Gaat om deze posting van Walter...
Wel een minpuntje, of beter schrikpuntje was de terugreis, nog maar 500 meter ver werd ik op dat iele landweggetje totaal van de weg gereden door een onverantwoord hard rijdende 75V6. Ook mijn reisgenote schrok van de ongecontroleerde actie.
Helaas waren er meer die op dat toch wel smalle weggetje iets minder doordacht het gaspedaal beroerd hebben gisteren. Bij wegrijden (die witte 159 met racer op trailer..)werd op een moment mijn weg geblokkerd door iemand die mij op zich al van verre had moeten zien aankomen, en ipv even te wachten (waar hij wel ruimte voor had maar ik niet op dat stukje) zette hij door zodat er niemand meer iets kon. Inmiddels snel achter mij een rijtje alfa`s waaronder de 1900 die blijkbaar startproblemen had (vapourlock door de warmte??) Die meneer was dus helemaal niet blij, maar de meneer die mij de doorgang blokkeeerde ook niet, was een lbewoner aan het weggetje, en had zich de hele dag dus lopen ergeren aan het rijgedrag van diverse alfa`s op dat stukje weg....En eind van de dag brak er dus even iets bij hem, en had hij de mogelijkheid een statement te maken. heb eea even met hem uitgepraat...(vandaar dat het heel even duurde, meneer van de 1900, dank degeen die daar uiteindelijk verantwoordelijk voor waren maar..)
Voor degenen die dat waren: jongens, op zo`n weggetje rijd je dus rustig...(voor het geval dat nog niet duidelijk was..).
!

SPIDERVELOCE1750

di jul 07, 2009 16:39

Gelukkige verjaardag Sander !!!

Veel dikke bezen uit Gent !!!

Gerrets
Guru
Guru

di jul 07, 2009 22:16

Was een TOPDAG!!!! ook mede doordat het eindelijk eens voor ons om de hoek lag :wink: Maar zoals Roel al zei, een mooie locatie met dit weer ja inderdaad dan heb je alleen nog leuke mensen met de interesse voor één merk nodig!!

bij deze nog wat foto's van mijn kant, ja die slecht gespoten 33 was van mij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Juultje van M.Brandon en de Berlina van Mister De Haan

Tot de volgende keer :thumbs:

Gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 08, 2009 08:43

Mooie foto's Tommie! En ook vet filmpnje, dat kostte me bijna m'n rijbewijs!!!
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

mende
Member
Member
Contacteer: Website

wo jul 08, 2009 12:25

Ik had dat weggetje ook rustig gereden, maar er had er dus eentje haast, dus ik moest de kant wel in, waardoor ik dus een velg beschadigd heb, erg fijn... :shock: :shock: ..

Nog een klein filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=Wh5kUf8b2hw
grtz mende.

Alfa 155 1.8/16V Bleu lord 438.
Alfa 155 1.8/8V mitro groen, 364. (verkocht).
Alfa 155 1.8/8V rosso (R.I.P.)
Alfa 155 1.7/8V nero (gestolen).
scarb 4882
artc 279

Bou79
Member
Member

wo jul 08, 2009 16:17

Hele fijne dag, wel een beetje een zonnesteek natuurlijk... of was het een Alfa-steek? :lol:
Helaas de rit niet mee kunnen maken omdat we eerder weg moesten, maar het grasveld was op zich al mooi... (en de heen+terugweg, toch weer 450 km erbij)

@Roeltje: dank voor de prima organisatie!

@Marley164: thanks voor de gave foto! Wij kwamen net voor of net na Martin116 langs, mooie Bert-actiefoto erbij in ieder geval... :thumbs:
Boudewijn

GTV 2000 '73
159 SW '10

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: SCARB 5 juli: Registerdag op toplocatie!

wo jul 08, 2009 16:32

@Marley164: thanks voor de gave foto! Wij kwamen net voor of net na Martin116 langs, mooie Bert-actiefoto erbij in ieder geval... :thumbs:
Youre welcome.. ;)

Doe me ff een PBtje met het kenteken en je mail adres , dan stuur ik hem in groot formaat naar je toe.. ;)
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 08, 2009 17:19

Hoe snel gaat een verhaal zijn eigen leven leiden zeg! :shock: Ik wilde eerst niet reageren, maar zie me, door alle ophef, toch getriggerd om een andere zienswijze te etaleren....
SHOCK :shock:

Degene die onder andere ons van de weg reed op dat smalle weggetje, blijkt kenteken XS BP 13 te hebben... ik vond het al zo vreemd dat hij niet reageerde in dit topic.
We wachten op een plausibele verklaring..... :roll:
Ik heb de afgelopen dagen in geen enkel topic gereageerd. :idea:
Zou het misschien kunnen, dat ik het druk had met andere zaken of bijvoorbeeld inlogproblemen had? Ik roep maar wat hoor, denk er eens over na, voordat je oordeelt!
Wel een minpuntje, of beter schrikpuntje was de terugreis, nog maar 500 meter ver werd ik op dat iele landweggetje totaal van de weg gereden door een onverantwoord hard rijdende 75V6. Ook mijn reisgenote schrok van de ongecontroleerde actie. (volgens mij is de zwarte 916 spider 100m achter mij ook wel wat geschrokken?) Iemand van hier??? We hopen maar dat er een goede verklaring voor dit gedrag was.. (iemand onwel geworden oid?)
Nu beschik ik wel over wat relatieveringsvermogen, maar ook over zelfkritiek.
Ik geef toe, dat ik wat hard reed toen en dat was erg ongepast. :oops: Mea culpa!
Maar ik heb jou en ook anderen NIET van de weg gedrukt:
Twee auto’s rijden elkaar tegemoed, de eerste gaat aan de kant en remt af tot bijna stilstand,
De tweede remt ook af en gaat ook aan de kant (uiteraard!), maar ziet ruimte om er op snelheid langs te rijden. Zo zie ik dat. :wink:
k geef ruitelijk toe, dat het op z’n zachtst gezegd geen schoonheidsprijs verdient, maar ik heb jou, of wie dan ook, niet van de weg gedrukt.
Trouwens, mensen publiekelijk aan de schandpaal nagelen met een gekleurd en aangedikt verhaal is ook verre van chique.... :roll:

Oh en zodra ik fietsers of voetgangers in het vizier heb, gaat bij mij ALTIJD ALLE GANG ERUIT! Zo ook, toen ik die zwarte 916 spider tegenkwam; dit was ter plaatse van een bankje, waar twee mensen zaten, dus daar heb ik zonder enkele moeite gewacht, tot ik er langs kon....

@Roel(tje), Je hebt het goed geregeld, top locatie, top evenement, kortom: topdag! :thumbs:
Maar je moet niet te snel conclusies trekken/ verbanden leggen, als je het niet gezien hebt. Er hebben (blijkens verschillende posts/ geluiden) wel meer mensen hard gereden daar... Ik reed welleswaar stevig door, maar ik beschik wel over verkeersdoorstromingstechnisch inzicht hoor. Ik heb dan ook niemand de doorgang belemmerd, laat staan de weg geblokkeerd. Uit het verhaal van vV kan je ook opmaken, dat het een plaatselijke bewoner betrof. ;)

Zo en nu weer on-topic!

Ik heb een top dag gehad; veel leuke en gezellige mensen gesproken en nog een enkel Alfaatje bekeken. 8) Hoe langer je in dit circuit verkeert, hoe meer mensen je leert kennen, zo ook zondag weer nieuwe contacten op gedaan. :D Toppie! Enig nadeel is wel, dat ik eigenlijk niet echt aan Alfa’s kijken toegekomen ben. :oops: Eind augustus ga ik voor de herkansing. :lol: Een ieder bedankt voor de gezelligheid en voor het posten van foto’s in dit topic => leuk! :thumbs:
Oh ja en nog een klein leermomentje voor mezelf: als je in korte broek en sandalen rondloopt, dan moetje behalve hoofd en armen, ook je benen en voeten insmeren!!! Loopt lekker joh, met verbrandde kuiten hahahaha.

@Kristal: bedankt! :oops:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 08, 2009 17:39

Allessandro, dank voor de toelichting, jouw visie. Mijn verhaal ging inderdaad niet specifiek over jou, maar het verhaal van de buurtbewoner richting mij wellicht mede wel. Ik heb de kanttekening dat hoeveel inzicht je zelf ook hebt of in ieder geval meent te hebben, de omgeving (bewoners aldaar dus) er toch een iets andere perceptie op na houden als ze dat zien en horen gebeuren. Ik woon zelf in een 30km zone, heb 2 kleine kinderen en een aantal loslopende /soms loslopende huisdieren dus ik kon mij de gevoelens van die buurtbewoner volledig voorstellen (vandaar ook wellicht dat ik in staat was eea wel even met hem uit te praten, want hij was behoorlijk pissed! Dat er dan een Alfa clublid, mede lid van de organisatie gezien het oranje shirtje geiiriteerd naar mij gata doen neem ik dan maar even op de koop toe in de wetenschap dat uiteindelijk vele Alfa rijders mij voor deze moeite hopelijk dankbaar zullen/moeten zijn, al weten ze het zelf niet )

Iemand die er buiten staat weet niet wat jouw kwaliteiten zijn, of van de andere rijders aldaar die het in ieder geval in de ogen van de buurt te bont maakten.. Veel verkeer zullen zij daar overigens wel gewend zijn gezien de locatie, dit soort verkeer blijkbaar niet...

En over inzicht en hoe daar mee om te gaan, het is maar een gedachtengang mijnerzijds hoor: ik heb sinds 1993 een racelicentie en de nodige rondjes achter de rug op de diverse circuits met meerdere types Alfa binnen een straal van zeg maar een halve dag rijden rondom mijn woonplaats. Ik denk ook dat ik een bovengemiddelde wagenbeheersing heb niet alleen bij droog weer zoals afgelopen zondag, maar zeker ook bij (zeer) nat weer . En toch houd ik mij op de openbaare weg in.....
Het is maar een gedachte hoor!

(p.s.: toevallig enige tijd geleden in Oosterbeek Benedendorpse weg> Zuiderbeekweg geweest?)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 08, 2009 18:03

@ vV: je hebt gelijk! Zoals ik al heb toegegeven, :wink: was mijn snelheid daar te hoog, geef ik ruitlijk toe. :oops:
Overigens ben ik niet in Oosterbeek geweest.... mij zul je niet betrappen op dergelijke snelheden op een woonerf/ in een 30km zone in de bebouwde kom. Ik ben niet roomser dan de paus en doe me niet beter voor, dan ik ben, dus ik zal best eens met 50km/u betrapt kunnen worden in zo'n situatie. :oops: Dat ik zondag op die weg wel harder reed, geen idee waarom. Oh en ik waan me ook geen Schumacher hoor. Maar zoals ik al zei, zodra ik ook maar iemand zag staan, lopen of fietsen, ging direct alle vaart eruit. Niet, dat dat het goedpraat, maar meer om aan te geven, dat ik wel een beetje verder kijk/ denk..... Netjes is anders, ik trek het me aan en zal mijn leven proberen te beteren! Bedankt voor jouw zienswijze/ jouw verhaal. Zo kan het ook! :thumbs: Nogmaals: mea culpa! :oops:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Hylke
Moderator
Moderator

wo jul 08, 2009 18:26

Oh ja en nog een klein leermomentje voor mezelf: als je in korte broek en sandalen rondloopt, dan moetje behalve hoofd en armen, ook je benen en voeten insmeren!!! Loopt lekker joh, met verbrandde kuiten hahahaha.
Bij mij waren juist de schenen vuurrood. Ik heb nu nog moeite met het aan- en uittrekken van de sokken :oops:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Suzanne
Member
Member

wo jul 08, 2009 18:40

Ach ik dacht me wel te hebben ingesmeerd, had ik ook alleen mijn nek niet. :wink:
Was vrij pijnlijk. :?
Afbeelding
75 1.8 carbs 1ste serie
33 type 1 1.5 enkele carb berlina ex- service auto
GTV 6 3.0 V6 24v race klaar
164 3.0 V6 24v op gas

SCARBnr. 5920

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 08, 2009 19:40

@ vV: je hebt gelijk! Zoals ik al heb toegegeven, :wink: was mijn snelheid daar te hoog, geef ik ruitlijk toe. :oops:
Overigens ben ik niet in Oosterbeek geweest.... mij zul je niet betrappen op dergelijke snelheden op een woonerf/ in een 30km zone in de bebouwde kom. Ik ben niet roomser dan de paus en doe me niet beter voor, dan ik ben, dus ik zal best eens met 50km/u betrapt kunnen worden in zo'n situatie. :oops: Dat ik zondag op die weg wel harder reed, geen idee waarom. Oh en ik waan me ook geen Schumacher hoor. Maar zoals ik al zei, zodra ik ook maar iemand zag staan, lopen of fietsen, ging direct alle vaart eruit. Niet, dat dat het goedpraat, maar meer om aan te geven, dat ik wel een beetje verder kijk/ denk..... Netjes is anders, ik trek het me aan en zal mijn leven proberen te beteren! Bedankt voor jouw zienswijze/ jouw verhaal. Zo kan het ook! :thumbs: Nogmaals: mea culpa! :oops:
Zullen we het er gewoon op houden dat je te opgewonden werd van al die die prachtige Alfa-paardjes in het vooronder. Jeugdig enthousiasme zullen we het maar noemen :wink:
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 08, 2009 20:19

Jeugdig enthousiasme zullen we het maar noemen
stijging adrenalinepeil door v6-sound? ze moesten ze verbieden!! (zet maar bij mij neer, veiliger voor je bloeddruk!)

Maarre: nu weten we het van Allesandro, en de rest die het gas iets te heftig beroerde? ook genoeg ruggegraat?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Evenementen”