Rees-Cees

Re: RE: Woensdag a.s. 9 augustus Squadra Italia op Ass'n

vr aug 11, 2006 23:40

Voor degene wie volgend weekend moeten rijden Hier een filmpje van de 1e 10 minuten race 1
nou bedankt, effe kijken en mijn lijn gaan zoeken.

TurboMarc
Guru
Guru

RE: Woensdag a.s. 9 augustus Squadra Italia op Ass'n

zo aug 13, 2006 23:59

Nog meer foto's voor de liefhebbers :)
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gerben
Member
Member
Contacteer: Website

ma aug 14, 2006 21:57

Ja waar zijn al die Squadra rijders dan?
Als we een beetje race klasse op willen zetten dan moeten er natuurlijk wel mensen komen rijden,en niet met 4 man en een vrouw aan de start komen zoals afgelopen woensdag!!!
Ik lees op het forum dat er allemaal mensen een racer aan het bouwen zijn en diverse mensen rijden bij de Harc en vrij rijden dagen,maar als er dan een wedsrijd is zie je niemand.
Als dat zo door gaat is het volgend jaar natuurlijk weer over.
Dus maak die dingen af (vakantie doe je maar een andere keer) haal je licentie en kom rijden!!!

Groet Gerben
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Rees-Cees

ma aug 14, 2006 23:33

Ja waar zijn al die Squadra rijders dan?
Als we een beetje race klasse op willen zetten dan moeten er natuurlijk wel mensen komen rijden,en niet met 4 man en een vrouw aan de start komen zoals afgelopen woensdag!!!
Ik lees op het forum dat er allemaal mensen een racer aan het bouwen zijn en diverse mensen rijden bij de Harc en vrij rijden dagen,maar als er dan een wedsrijd is zie je niemand.
Als dat zo door gaat is het volgend jaar natuurlijk weer over.
Dus maak die dingen af (vakantie doe je maar een andere keer) haal je licentie en kom rijden!!!

Groet Gerben
yep gerben, jij brengt voor mij 50.000 knopen mee (euro's) en je ziet mij volgend jaar iedere keer aan de start. Twee kampioenschappen rijden trek ik net effe niet. Oh ja dan wil ik Arie als sjefmonteur (regel jij dat effe dan) 8) :lol: :wink:

Remco S
Guru
Guru

di aug 15, 2006 00:26

[quote="Rees-Cees
yep gerben, jij brengt voor mij 50.000 knopen mee (euro's) en je ziet mij volgend jaar iedere keer aan de start. :[/quote]

waarmee wil je komen dan, een complete race trailer :?

inschrijving Squadra italia ong 190 euro per evenement dan is die 50.000 een beetje overdreven (persoonlijke mening)

aan de andere kant squadra italia kost niks bij de trofeo en een alfa opbouwen kan ook goedkoop en goed

Rees-Cees

di aug 15, 2006 08:24

[quote="Rees-Cees
yep gerben, jij brengt voor mij 50.000 knopen mee (euro's) en je ziet mij volgend jaar iedere keer aan de start.

waarmee wil je komen dan, een complete race trailer :?

inschrijving Squadra italia ong 190 euro per evenement dan is die 50.000 een beetje overdreven (persoonlijke mening)

aan de andere kant squadra italia kost niks bij de trofeo en een alfa opbouwen kan ook goedkoop en goed
waarom zie ik je dan alleen maar sleutelen zowel bij de SI als de Challenge. :wink:

SI is net zo duur als de Challenge Remco er zit alleen maar ongeveer 200 euro verschil in de inschrijving de rest van de kosten , dus wat er bij komt is net zo hoog. of is SI benzine, banden, olie , schade, afschrijving, vervoer van en naar circuit, koffie, bier en ga zo maar door goedkoper?

Sterker alle SI evenementen een beetje serieus rijden kost meer dan een jaartje Challenge. Ga maar eens rekenen.

Kortom racen is niet goedkoop (zelfs slotracen kan serieus knaken kosten)

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

di aug 15, 2006 09:22

Kom op Cees, betaal jij net zoveel op een dagje Assen met SI of met de Challenge een heel weekend. Nou weet ik dat je in die keet slaapt, maar afgezien van het inschrijfgeld zal je wel meer kwijt zijn. Enneh kom niet aan met het argument dat je een dag vrij moet nemen, want dat moet je op vrijdag voor de challenge toch ook?

Ik ben wel benieuwd naar jou rekensommetje..........
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Rees-Cees

di aug 15, 2006 10:00

Kom op Cees, betaal jij net zoveel op een dagje Assen met SI of met de Challenge een heel weekend. Nou weet ik dat je in die keet slaapt, maar afgezien van het inschrijfgeld zal je wel meer kwijt zijn. Enneh kom niet aan met het argument dat je een dag vrij moet nemen, want dat moet je op vrijdag voor de challenge toch ook?

Ik ben wel benieuwd naar jou rekensommetje..........
Let op:

Challenge: 6x dit jaar

inschrijfgeld:2400 euro
afchrijving per keer van auto: ongeveer 700 euro (banden , olie benzine enz) is 4200 totaal

6600 euro totaal en das dan zonder grote schades aan auto, motor en bak

SI
11x dit jaar
inschrijfgeld:2035 euro (spa is duurder dan 185 euro geloof ik en heb ik op 185 euro gehouden)
afschrijving per keer van auto 600 euro (iets minder voor de banden gerekend) is totaal 6600 euro

8635 euro totaal en das dan zonder grote schades aan auto, motor en bak

verschil van ongeveer 2000 euro

Okay met de Challenge rij je minder uren. Met de SI meer, slijtage aan de auto is echter daardoor hoger. Kijk je naar de uren dan doe je twee keer zo lang (of kort) met je auto in de Challenge in vergelijking met de SI.

Aan deze berekeningen kunnen geen rechten ontleend worden 8)

Over dagen door de week: voor mij moeilijker dan een vrijdag of een maandag. Blijkbaar voor de die-hard alfa racers ook (kijkend naar de race op Zolder en Assen).
Mijn mening als je dan echt wilt racen doe het dan ook, kost mij net zo veel moeite als de rest ivm gezin en werk.

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

di aug 15, 2006 10:14

Dat is dus creatief rekenen Cees............

Ga eens uit van hetzelfde aantal km's (dan zijn de factoren slijtage en afstand/uren gelijk) en je kan een eerlijk rekensommetje maken. En de factor kampioenschap/klassement kunnen we buiten beschouwing laten.........

Volgens jouw rekensommetje moet een echte budgetklasse uit 1 race bestaan, dan is het lekker goedkoop.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Bartman
Guru
Guru

di aug 15, 2006 10:18

Als ik goed tel, dan zie ik 7 wedstrijden bij SI.

Waarbij elke keer het inschrijfgeld flink lager is.

Je hoeft bovendien minder vaak ver weg, het zijn 1-dags evenementen en om leuk mee te rijden kun je volstaan met een minder intensief geprepareerde Alfa.

Dus SI is gewoon goedkoper dan de Challenge. En dat moet ook, want anders zouden we hetzelfde doen.

@CJ: Jij bent notabene een van de Alfa racers, die met het idee voor een budget raceklasse is gekomen. Reden: de Challenge is zo duur. Dat je nu een 180 graden gedraaide visie hebt vind ik maar vreemd. Ik vrees dat het te maken heeft met de kleur van je bril... 8)
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

di aug 15, 2006 10:32

Volgens mij wordt hier heel makkelijk de basis vergeten.....

Het BOUWEN van een SI auto is simpelweg goedkoper dan het bouwen van een Challenge auto. Het scheelt serieus knaken of je auto ZAC conform is of Fia conform. Maar dat schijnt voor sommigen een bijzaak te zijn...
Shut up and ride!

Rees-Cees

di aug 15, 2006 11:26

Leuke discussie.

Ik race omdat ik:

Het leuk vind.

Het kan betalen wat ik nu doe (Challenge en af en toe een SI wedstrijd).

En voor mij maakt het niet uit of ik nou voor het ene meer of minder moet (mag) betalen, ver weg of dichtbij, één of meer dagen: ik wil rijden en dat doe ik in mijn beperkte tijd met mijn mogelijkheden. Kortom ik heb lol.

SI en Challenge vergelijken blijft appels en peren met elkaar vergelijken, hou ik dus mee op. Het kost beide knaken. Je reest naar het geld wat je er aan kan (en wilt) besteden.

Tip: Ik rij al wat jaartjes mee en ben ook met bijna geen budget begonnen. Bouw een netwerkje op rondom je racer en je kunt serieus geld besparen (wel tijd investeren). Hoe doe je dat? creatief zijn :lol:

Zo en nu weer terug naar de omzet cijfers.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 15, 2006 14:35

jongens iedereen moet gewoon rijden wat ie zelf wil. Kijk een racer bouwen kost geld. Om competitief te zijn in SI mijns inziens minder dan in de ARC. Daarnaast spelen er nog vele andere kosten dan alleen inschrijfgeld en de autokosten. Om meerdere lange weekenden met meestal meerdere mensen in belgie en duitsland te verblijven kost m.i. nog steeds meer dan een 1-dags evenement van Huub en co.
(die sleurhut/camper/trekauto/oprijauto kost ook geld, onderhoud etc, die ben je vergeten mee te rekenen CJ!. En kom nu niet met ""die had ik al als echte Ford-rijder"", dit geldt niet voor iedereen).

Overigens @ Gerben: niet iedereen kan op de doordeweekse dagen even lekker gaan reesen..! of je krijgt geen vrij van de baas, of niet vanjezelf (als zelfstandige)
Ikzelf ook niet (zelfs niet als mijn auto eindelijk een keer klaar zal zijn..!).
Zo`n vrije dag midden in de week kost mij toch iets te veel...

Wel een punt voor volgend jaar overigens, de opkomst van de door-de-weekse DNRT dagen is bij SI toch aanmerkelijk lager dan bij de andere evenementen, nu al 3x op rij.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Rees-Cees

di aug 15, 2006 14:45

@CJ: Jij bent notabene een van de Alfa racers, die met het idee voor een budget raceklasse is gekomen. Reden: de Challenge is zo duur. Dat je nu een 180 graden gedraaide visie hebt vind ik maar vreemd. Ik vrees dat het te maken heeft met de kleur van je bril... 8)
Zolang het maar niet de bril is van BS vind ik elke bril wel leuk :wink:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 15, 2006 17:12

jongens, niet op de man gaan spelen, zijn we nu toch wel ontgroeid toch?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Evenementen”