kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: SCARB 7 februari: bezoek Ford fabriek Keulen

za feb 08, 2014 12:14

Ik vond het uiterst indrukwekkend hoe Ford hier over heeft nagedacht. Ik had met de afdeling eergisteren een praktijkdag Lean/Six Sigma, dan is het erg fraai om te zien hoe Ford dit heeft toegepast. Impressive is een understatement. Heel interessant en leerzaam. 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Roebar
Guru
Guru

za feb 08, 2014 14:24

Zeker indrukwekkend...de dans van de robots...Heel erg leuk gedaan van Ford om mensen zo'n rondleiding te geven en
te zien hoe zo'n Fiesta van A tot Z gemaakt word. oh ja en dan 1800 per dag 5 dagen per week....

1 puntje van kritiek heb ik wel....( en ik weet best hoe moeilijk het is "iets" te regelen voor plusminus 40 mensen met eigen mening, ideeën en afspraken)
maar waar was de lunch en diner onderweg...?

Van 08.00 tot 20.15 op een paar bakjes koffie vond ik zeg maar wat karig...
En eten en drinken meenemen was ook geen probleem geweest ( tijd genoeg in de bus) maar was er vanuit gegaan dat...nou ja...schnitzels enzo...
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: SCARB 7 februari: bezoek Ford fabriek Keulen

za feb 08, 2014 15:00

In één van de mails stond "Lunch en diner zijn niet inbegrepen!", hetgeen ik heb opgevat als "brood mee" (ook omdat uit latere mails bleek dat niet zeker was of we nog ergens zouden gaan dineren), maar ik kan me ook voorstellen dat je dat hebt opgevat als "ter plekke betalen voor je eten (lunch)". Er is onderweg nog wel een poging gedaan voor een diner, maar er bleken lieden te zijn die nog andere afspraken hadden gemaakt voor die avond. Da's natuurlijk ook niet echt handig... Overigens zal Haro, die naar ik heb begrepen de grootste rol had in de organisatie en dat voor het eerst deed namens de SCARB, de kritiek daaromtrent bij een volgende gelegenheid omgetwijfeld ter harte nemen :)

Al met al was het wat mij betreft een geslaagde dag, hoewel ik op tv (Discovery / National Geographic) weleens vaker heb gezien hoe het eraan toegaat in een autofabriek was het toch erg interessant om dit eens live te gaan bekijken en te zien hoe er over zo'n productieproces wordt nagedacht. Denk aan het in meerdere gangen persen van een stukje plaatwerk of het feit dat ze alle mogelijke uitvoeringen door elkaar produceren, maar ook details als de wijze waarop producten regelmatig in een wachtrij worden gezet om snelheidsverschillen tussen de ene en de andere taak glad te strijken.

Overigens hoop ik niet dat dat linker achterwiel van de middelste wagon representatief is voor de kwaliteit van Ford's producten :mrgreen:
alsnog dank aan de gt rijder die mee heeft willen helpen.
YW, hoewel je er niet veel aan had.
Ik heb wel een sleepkabel, en nog nooit onderweg nodig gehad. Nu kwam-ie een keer van pas en ligt-ie anderhalf jaar nadat ik de GT gekocht heb nog steeds in mijn vorige daily (die ik nog steeds heb) :oops:
Fijn om te lezen dat het, hoewel met vertraging, alsnog gelukt is.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Roebar
Guru
Guru

za feb 08, 2014 15:43

Tja ik zal het verkeerd gelezen hebben dan...Uiteraard zou lunch en diner voor dat geld niet inbegrepen zijn das duidelijk.
Maar ik had echt gelezen dat we zouden stoppen voor diner ergens.....
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di feb 11, 2014 13:26

Was leuk om te zien. Ik vond het wel een beetje erg snel snel gaan, met weinig uitleg over wat er op de machines gedaan wordt. Eerder bij VW geweest in Wolfsburg en dat was stukken leerzamer(zat destijds op de HTS-A).

Verkeer terug was een drama, ben bijna 2 uur bezig geweest om bij de A31 komen.

Terug naar “Evenementen”