De organisatie van de Scarb was prima, ik doe het het bestuur niet na om zoiets te regelen voor 600 man, vergeet niet dat er heel veel vrije tijd inzit. Ik ga er proberen de volgende keer ook weer bij te zijn want de BLR is mij goed bevallen.
Verder was de meerdaagse rit binnendoor naar Stresa erg leuk, mooie route en goede hotels (Interalpen Hotel in Telfs was geniaal!) Het Alfa Museum was leuk, de toerrit op vrijdag langs het meer en door de bergen was erg geslaagd.
De organisatie van MAC events / Centenial was inderdaad een aanfluiting op sommige punten, maar de onthulling van het monument was weer wel een kippevel momentje toen het italiaanse volkslied gespeeld en gezongen werd door de omstanders.
En daar komt bij dat die lui van de vakbond ook nog is bewust actie hebben gevoerd bij zowel museum op donderdag als op zaterdag bij het Rho expocenter en de boel in de war gegooid hebben (die lui gaan van mij nog een heel smerig mailtje krijgen, want dat was pas echt schandalig, als je dan zo nodig actie wil voeren ga dan bij de Fiat directie voor de deur liggen ofzo).
Verder heb ik een geslaagde BLR gehad, op 1 puntje na en dat is dat m'n alfa op de terugweg nog stil is gevallen, kreeg ineens een probleem met zowel dynamo als startmotor (vermoedelijk door de lange rit in combinatie met de hitte van de motor en het warme weer)
waardoor de accu niet meer opgeladen werd en ook de auto niet meer wilde starten (na tankbeurt) en aangeduwd moest worden.
In Duitsland op 200 km voor Venlo werd de stroom ineens zwak en ging het waarschuwingslampje branden, dus alle elektro in de auto uit (airco, licht, radio, etc etc) en ramen open...(net als bij alle klassiekers dus) en uiteindelijk de gok gewaagd om verder te rijden.
Besloten om via Heerlen (ipv Venlo), Nederland binnen te rijden met het oog op eventuele alfadealers/specialisten onderweg indien het probleem erger werd.
Bij Echt op de snelweg A2 viel de motor ineens uit, en wist ik met horten en stoten via de vluchtstrook nog de afslag Echt te halen.
Vlak daarna bij tankstation de auto laten afkoelen en via een omweg naar een vrachtwagendealer welke 5 km verderop zat (zakenrelatie van mijn vader, waar ik de BLR samen mee reed) gekomen en daar een nieuwe accu geleend om de laatste km's naar huis te rijden.
Dit is allemaal goed gegaan gelukkig.
Kortom eind goed al goed, maar toch even vervelend dat de alfa ineens "heimwee" kreeg en dat ik weer aan de sleutel mag.