Ik doe mee aan een sprintwedstrijd.

Peiling eindigde op zo sep 09, 2007 22:41

ja, ik doe altijd mee.
18%
11
ja, mits in juiste klasses ingedeeld.
26%
16
nee, ik denk geen kans te maken.
6%
4
nee, ik denk dat een eerlijke klasse indeling niet mogelijk is.
2%
1
nee, ik spaar mijn auto liever.
48%
30

Totaal aantal stemmen: 62
Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: SSAR, weer sprintwedstrijden?

za mar 17, 2007 14:12

Moet ik hieruit concluderen dat er weinig animo is. Ik kan mij niet voorstellen dat er binnen de club zo weinig mensen zijn die bij het stoplicht wel eens een sprintje trekken. Tot nu toe is het aantal enthousiasten te weinig om het te organiseren, eigenlijk best jammer want het is een heel leuk onderdeel. :driving:
Liever wat rondjes (het hele circuit) extra ;)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 18, 2007 12:25

Moet ik hieruit concluderen dat er weinig animo is. Ik kan mij niet voorstellen dat er binnen de club zo weinig mensen zijn die bij het stoplicht wel eens een sprintje trekken. Tot nu toe is het aantal enthousiasten te weinig om het te organiseren, eigenlijk best jammer want het is een heel leuk onderdeel. :driving:
De meeste hikken tegen de mechanische belasting van de wagen aan en zijn daarom wat huiverig. een keer een stoplichtje sprintje maken is niet zo erg maar als je 10 keer achter elkaar moet is het risico op mechanische problemen toch groter.

Misschien is het een idee om een "rolling" sprint te houden waarbij de aanvangs snelheid op bv 20km /p uur ligt. Vraagt wat discipline van de rijders om niet te smokkelen maar dan hoeven de deelnemers niet bang te zijn voor verbrande koppelingen door het vanuit stilstand vertrekken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mar 18, 2007 12:29

De meeste hikken tegen de mechanische belasting van de wagen aan en zijn daarom wat huiverig. een keer een stoplichtje sprintje maken is niet zo erg maar als je 10 keer achter elkaar moet is het risico op mechanische problemen toch groter.

Misschien is het een idee om een "rolling" sprint te houden waarbij de aanvangs snelheid op bv 20km /p uur ligt. Vraagt wat discipline van de rijders om niet te smokkelen maar dan hoeven de deelnemers niet bang te zijn voor verbrande koppelingen door het vanuit stilstand vertrekken.
Of een topsnelheidswedstrijd op het rechte eind of daarvoor tot Ramshoek.

Maxtor
Guru
Guru

RE: SSAR, weer sprintwedstrijden?

zo mar 18, 2007 19:29

Je moet wel hele goed klasses hebben, een 1.4 33 tegen een 16klepper 33 is natuurlijk niet reeel. Ben niet zo'n fan van het sprinten tegen elkaar, net iets teveel auto afhankelijk en te weinig driverskills afhankelijk.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Kosta
Guru
Guru

zo mar 18, 2007 21:05

Ik denk dat je het moet laten bij max. 5x sprinten per auto en dat is dan incl. een finale. Dus de meesten zullen het minder vaak doen. Als je een snelle auto hebt dan wil je toch ook de finale winnen !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Rees-Cees

zo mar 18, 2007 22:29

Wat een stelletje enorme Mietjes hiero die niet durven te sprinten omdat hun auto anders misschien stuk gaat...............jonge jonge jonge maar wel hun oordeel klaar hebben over petjes met golfjes en andere sjonnies die met hun onoogelijke auto's en veel bling bling wel die sprintjes rijden.

Kom op toon je trots en fik die banden onder je Alfaatje weg en rook die koppeling er uit.

het kan wel kijk maar:

Afbeelding

Afbeelding

NB op de site waar ik deze foto's vond stond een een alfa van een forummer...........(een rode 33 met witte wielen)

Gas geven en oproken die Alfa's

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mar 18, 2007 22:49

Tja da's ook een manier van je banden wegfikken :P
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mar 18, 2007 22:54

Ben het met RC eens, sprintwedstrijd is leuk om mee te doen, je hoeft toch niet je alfa af te schrijven of zo :roll:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 19, 2007 17:19

Ik zou ook meedoen maar kan het niet heb geen Alfa rijdend op het moment en met de EVO wil ik jullie niet aan doen :wink: :wink: als ik al mee zou mogen doen. hmmm misschien kan ik er een van Vogel lenen :lol: :lol:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

tis een sprint
Guru
Guru

ma mar 19, 2007 17:20

ik heb een sprint dus natuurlijk ;)
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Rees-Cees

ma mar 19, 2007 19:09

Ik zou ook meedoen maar kan het niet heb geen Alfa rijdend op het moment en met de EVO wil ik jullie niet aan doen :wink: :wink: als ik al mee zou mogen doen. hmmm misschien kan ik er een van Vogel lenen :lol: :lol:
pas maar op Pepijn, zou zonde zijn als ie stuk gaat.........................................tis japans precisie werk en das te mooi om stuk te maken, niet doen dus. pak maar zo'n vogel apparaat :wink: 8) :wink: 8) :wink: 8) :wink:

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma mar 19, 2007 21:09

HAH dit lijkt me Leuk!!!! Ik doe mee.....

Typisch, wordt er ergens beweert dat alfa's ombetrouwbaar zijn, dan zijn een boel mensen hier op de tenen getrapt en hebben ze de mogelijkheid om een paar sprintjes te doen dan zitten ze te jammeren dat het een te hoge belasting is voor hun alfa. :blue_lol: :^o :moon:

pfffffffff kom op zeg, als even gas geven al te veel is, wat een zielig gedoe zeg. Maar ik doe graag mee en ik heb er vertrouwen in dat mijn 33 dat makkelijk kan hebben.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 19, 2007 21:11

Bij mij is de reden vooral dattie geen deuk in een pakje boter rijd :lol:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mar 19, 2007 21:28

Ok dan alleen wanneer het droog is anders worden mijn banden nat.

Rees-Cees

ma mar 19, 2007 21:32

Ok dan alleen wanneer het droog is anders worden mijn banden nat.
als het droog is dan pis ik ze nat (en dan wil je wel hard wegrijden met de mogelijke stank op je banden. :mrgreen: :^o )

Terug naar “Evenementen”