don515jz
Full Member
Full Member

RE: Tocht met 8 Alfa's door Schotland voor Autovisie reporta

ma sep 14, 2009 10:10

Omdat niemand begint, zal ik het startschot geven.
Zaterdagochtend vroeg op want om voor 9:30 bij het vliegveld te zijn moest ik toch rond 7uur gaan rijden. En omdat we verzocht weren om toch maar met een schone auto aanwezig te zijn heb ik 's ochtens nog even m'n wielen schoon gemaakt. De rest had ik al eerder gedaan maar ik had vrijdags nog gereden en de wielen zagen er niet meer uit.
Onderweg nog een paar buitjes gehad, dus daar ging een schone auto.
Rond 9:15 kwam ik bij de truck-stop dus mooi op tijd. Ik was niet de eerste, onderweg werk ik door een van de Autovisie medewerkers ingehaald en er stond al iemand z'n GTV te poetsen......
Na de koffie en toespraak naar het vliegveld. Daar aangekomen was het wachten op de dingen die zouden komen

Afbeelding
Zal proberen de volgende keer beter scherp te stellen.

Eerst moesten we voor de covershot opstellen. Dit zijn mijn doorkijkjes, ik ben maar niet op de vuil container gekropen voor een beter plaatje, denk niet dat dat in dank afgenomen zou zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Hierna werden de auto's in groepen verdeeld, voorwiel aangedreven (Sud sprint en een 33), transaxels en de 105jes + de 1600 Sprint.

We mochten formatie rijden voor actie foto's. Dat formatie rijden valt wel tegen, de fotograaf die wilde dat je dichter naast de buurman ging rijden maar met hier en daar een bochtje. Regelmatig trapte iemand op de rem omdat het toch wel te krap werd.
Afbeelding
Een beetje wazige foto van de fotograaf, Henk van den Hurk, genomen door de voorruit, met de flits, stond op automatisch snap je meteen waarom hij de fotograaf is en ik niet.
Leuk om te zien welke toeren de fotograag moest uithalen voor het shot. Vooral toen de foto's van de achterkant genomen moesten worden. In m'n spiegel zag ik de fotograaf zittend op het portier (raam open) tot z'n knieën buiten de auto hangen.

Hierna mochten we rondjes rijden en op strategische punten stonden de fotografen die ons aanmoedigen om maar harder en krapper door de bocht te gaan. Da auto moest lekker rollen (en liefst dwars gaan).
Het stuur zo nu en dan door de Autovisie medewerkers overgenomen zodat zij het gevoel van de verschillende modellen kregen. En je mocht je verhaal kwijt, hoelang heb je hem al, waarom deze Alfa, enz.

Die arme 75 die er bij was zal nu wel bij de bandenboer staan, iedereen die er mee reed probeerde hem zo dwars mogelijk door de bochten te jagen. Maar op het ruwe beton viel dat niet echt mee.

Voor een ander reportage was ook nog een Ferrari geregeld, Toch wel zielig dat ie op een trailer gebracht moest worden.
Het ding is nl in het buitenland geregistreerd en normaal rijdt hij met Duitse exportplaten.
Afbeelding

Tegen een uur of 4 zat het erop, we zijn gezamenlijk gaan tanken en naar huis.
Op de terugweg ben ik tot Utrecht geschaduwd door een Sprint bij de splitsing gezwaaid en een fotootje en tot ziens.
Afbeelding.

Veel foto's heb ik niet gemaakt we krijgen van Autovisie na het verschijnen van het blad toch ook nog een cd met alle foto's.
Al met al een zeer geslaagde dag, de broodjes waren lekker, leuke auto's en aardige mensen ontmoet en zie ook een gezichten die achter een forum naam zitten of bij het blad horen.
Nu maar hopen dat de foto's gelukt zijn en wachten tot het blad verschijnt, spannend.

Don

stof
Guru
Guru

ma sep 14, 2009 10:34

Haha gaaf, toch een voorproefje. Ik had (als enige geloof ik??) helemaal geen camera bij me, dus ik vertrouw maar op de toegezegde cd met foto's. Ben benieuwd wat ze ervan maken! Volgens mij hebben ze letterlijk honderden foto's genomen, ben benieuwd hoeveel daarvan over blijft in het uiteindelijke artikel...

Was een heel gezellige dag, nog dank aan de eigenaar van de 1600 Sprint (ben je naam alweer kwijt :oops: ) voor de paar rondjes die ik heb mogen rijden!

Groet,

Matthijs (van de alfasud sprint)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

don515jz
Full Member
Full Member

ma sep 14, 2009 10:45

De Sud sprint ook nog gevonden, leuk ding, het is dat ik geen ruimte heb, anders........
Afbeelding

Terug naar “Evenementen”