Quadrifoglio916
Member
Member

RE: SCARB 27 september: Midden Nederland rit

zo sep 27, 2009 19:32

Wij zijn ook weer thuis en hebben ontzettend veel plezier gehad!

Organisatie bedankt en tot de volgende ronde :D

Ciao Olaf & Nance
Cuore sportivo!

Alfa spider 1999, GT & GT Bertone Junior Driver
ex GTV 916, 155 WB , 33, 145, Giulia Super1973 en spider veloce 2000 1976

Roebar
Guru
Guru

Re: RE: SCARB 27 september: Midden Nederland rit

zo sep 27, 2009 20:06

leuke start met verrassing, erg mooi weer en een mooie tocht (wel wat erg veel hobbels voor de verlaagde auto`s)
helaas trapte ik door de koppelingscilinder heen en moesten we weer naar huis. de ANWB was zo vriendelijk even te slepen.

volgende keer weer beter!
(soms moet je toch wel wat over hebben voor dit merk!) :wink:

niet het beste uitzicht als je in de alfa zit
Afbeelding
:roll: :( [-( :schrik: :blue_lol:
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 27, 2009 21:28

Ik hoor nu dat de fietsroute die gevraagd werd het antwoord "27" diende te hebben volgens de organisatie. Ik ben het daar toch niet mee eens. De cijfers op die bordjes geven een bestemming aan, net als "Amsterdam" een bestemming is en de A1 de weg die er heen leidt. De Hollandse nogwatroute" was de enige route die naar het desbetreffende dorpje leidde, dus het antwoord wat de roganisatie goed vond is mijns insziens niet juist.

Ik realiseer me dat dit achteraf is en dat de organisatie altijd het laatste woord heeft over de uitslag, maar het lijkt me een verbeterpuntje voor volgende puzzelritten. Vragen over fietsroutes worden meerdere keren per jaar gesteld en het zou wel zo fijn zijn als er consequent gehandeld wordt hier mee.

alfagrl
Member
Member

zo sep 27, 2009 21:52

Ook ik heb weer genoten van een heerlijke dag met erg veel mooie alfa's.
Dit was zeker geen rit voor mensen met drempelvrees, er zaten een paar killers in, maar qua navigatie prima te doen, complimenten.
Wij hadden dit keer nooit meer dan 0,1 afwijking, dat hebben we dit jaar al anders gezien.

De behendigheidsproef was leuk, nog het meest omdat ik mocht instappen in een hele mooie Zagato om 'stop' te roepen voor een heer wiens navi even elders was.
Weer een x'je erbij op het lijstje van oldtimers die ik zelf ook zou willen hebben. :)

Helaas herken ik de opmerking van Whizzman, een getal is géén route, maar het nummer van een knooppunt in een fietsroutenetwerk. :?
Achteraf praten heeft weinig nut maar het zou de organisatie sieren die vraag alsnog te schrappen.
"A bend in the road is not the end of the road. Only if you fail to make the turn"

Gehad: 147 1.6 TS, Giulietta 116 2.0, zoefdel 75 2.0 TS, GT 1.9 Q2

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

zo sep 27, 2009 22:20

Enkele foto's in het SCARB-webalbum.

Het leek trouwens wel of heel klassiek Nederland op pad was. En een groot gedeelte van het minder klassieke deel trouwens ook, wat een drukte op de weg.

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

zo sep 27, 2009 22:30

Op zich mooie rit. Gestopt toen ik vast kwam te zitten op zo'n k*tbruggetje en mijn uitlaat kapot reed. De mensen in het gooi zijn ook erg behulpzaam :? :cry:

Mooie auto's, mooi weer, maar toch de rit niet af kunnen maken. Met uitlaten van 50 cm en zonder dempers 2 uur lang naar huis gereden.....
''Drive tastefully''

156FM

zo sep 27, 2009 23:03

Heel mooie omgeving daar in het rijkste gedeelte van Holanda, gaan we zeker eens een weekentje heen.
Wisten niet dat het daar zo toeristisch was.
Ontvangst was wederom zeer goed en ook eindpunt lekker dicht bij een snelweg voor de terugreis.
Inderdaad was dit onze eerste rit waar elke 100 meter precies klopte, heel goed gedaan organisatie, zeker als het veel kleine stukjes betreft.

Denk wel dat de "woonerfen" voortaan beter vermeden moeten worden, is niet interessant, hier en daar (verkeerde) vingertjes gezien van omwonenden en uiteraard fietsers.
Drempels waren er veel te veel, ondanks iets verlaagde auto hoorden wij vele malen geluiden die we liever niet wilden horen, weet inmiddels wat cardanbak (+ rest!) inmiddels kost.
Zeker de flink verlaagde alfa's (zag een GTV 3.2, een grijze 90) hebben vandaag geen leuke dag gehad lijkt me.

Het eerste gezeur over de vragen is al weer in de ronde, vandaar dat wij geen vragen hebben ingevult, 1e vraag begon gelijk al bij een drukke doorgaande weg.
Nadeel dat wij de vragen niet hebben ingevult was het missen van de winkel van modelauto's, helaas niet gezien en dus niets aangekocht.
Voordeel was wel weer het zien van erg veel onroerend-goed wat je elders iets? minder tegenkomt, en de vele jachthavens niet te vergeten.

Op zich veel gezien en ook veel moeten navigeren in een zeer drukke omgeving.
156FM

Peterke
Full Member
Full Member

zo sep 27, 2009 23:11

Voor de eerste keer is een Scarb rit mij een beetje tegen gevallen. De route liep veel te veel door de bebouwde kom en wat een drempels dat was echt niet meer normaal. Ik vind dat er bij de Rit informatie op de evenementenlijst wel duidelijk mag worden aangegeven of er veel drempels zijn. Vooral voor mensen met lage auto's was dit bijna niet te doen.

Gelukkig wel mooi weer gehad.
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

156FM

zo sep 27, 2009 23:14

Jens Hoorn met de grijze 90?
Zo ja je was me net voor met intypen.
We hebben een aantal keren achter jullie gereden en moet je zeggen bij bijna elke drempel behoorlijk wat "bijgeluiden"
Dachten al als dit maar goed gaat.

Onderweg lagen er ook nog 2 van die verhoogde betonplaten op de weg, zagen het eerst niet, moesten er hard voor remmen met bijna een rode alfa achter op onze kont.

Hebben zelf 2x de cardanbak ed. stuk gehad van onze 146TI koste toen elke keer 600,00
de 3e keer was met de 156 die we nu hebben, toen over een "onzichtbaar" betonblokje gereden, rekening 1350,00!!

Vandaar ook de dringende oproep vermijdt als het kan die drempels ed.
156FM

Andretti Molletti

zo sep 27, 2009 23:22

leuke start met verrassing, erg mooi weer en een mooie tocht (wel wat erg veel hobbels voor de verlaagde auto`s)
helaas trapte ik door de koppelingscilinder heen en moesten we weer naar huis. de ANWB was zo vriendelijk even te slepen.

Afbeelding
We hadden groot materiaal ingezet toen bleek dat de Alfaclub een ritje had :
Afbeelding
:twisted:

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

zo sep 27, 2009 23:47

Afbeelding
We hadden groot materiaal ingezet toen bleek dat de Alfaclub een ritje had :
Afbeelding
:twisted:
Beetje jammer dat ze drie auto's nodig hadden om 1 wiel te verwisselen van een Mini :jumping:
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Andretti Molletti

ma sep 28, 2009 00:59

Beetje jammer dat ze drie auto's nodig hadden om 1 wiel te verwisselen van een Mini
Wat is daar jammer aan Rob? Of heb je solo leedvermaak gezien de springende smileys?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 28, 2009 08:24

Over de afstanden in het routeboek: Je kan nooit iedereen plezieren, tellerafwijkingen heeft bijna iedereen last van, behave mensen die een tripmaster op hun GPS hebben, die dingen zijn op 10 meter nauwkeurig. Mijn tomtom zag nog wel een afwijking, de organisatie heeft meer kilometers gemaakt dan ik.

ebbr
Guru
Guru

ma sep 28, 2009 08:27

Juist erg leuk, een keer niet alleen maar landelijke weggetjes en wat rijke lui buurten.
Veel mannen met sjaaltjes en zonnenbank vrouwen met hondjes op de stoep en dikke JAGs achterthuis...
De afstanden klopten bij mij toch niet helemaal :?: zoals hierboven veel aangegeven wordt, toch originele wielen op de spider? 'Detail' want het was op zich goed te vinden.

Super georganiseerd weer: hulde, lof!!!

Tja je kunt je afvragen of je zwaar verlaagde auto's moet inzetten op puzzelritten natuurlijk. Mijn GTV 35mm omlaag en frontlip gaat daarom niet vaak mee, daarvoor heb ik de originele spider :wink:

Gr René
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 28, 2009 08:47

Wij hebben ons ook weer prima vermaakt. Heerlijke rit, wel door ons omgedoopt tot Drempelrit. De Spider hield zich goed maar is toch best gevoelig voor drempels, 3x raakte de carterbescherming de drempel en 1x zat ik echt met samengeknepen billen toen zo'n puist op de weg opdook op een vlot traject.
Ook mijn tip, probeer drempels zoveel mogelijk te mijden (al kan dat niet altijd) en vermijd ook de woonwijken (de vraag over de dag waarop je niet mocht parkeren lag in een woonwijk, dat was echt niet nodig geweeest).

Verder een super leuke rit, het routeboek zat gewoon goed in elkaar, de omgeving was erg mooi en de mensen heel vriendelijk, ik stond van het laatste echt te kijken; mensen die voor de oprit van hun villa stonden en hun duim opstaken naar onze Alfa's, bij het startpunt een fietser die complimenten gaf aan de Spider en een praatje met ons aan ging en na afloop toen wij in Hilversum parkeerden een buurtbewoner die enthousiast naar ons toe kwam en over zijn Lancia's van vroeger begon te vertellen, erg open en spontaan.
Over andere merken gesproken, er waren meerdere toerritten :). Mustangs, Lancia's Ferrari's, Lamborghini's, de leukste wagens kwanen voorbij.

Volgens mij was de opkomst bij deze rit veel hoger dan verwacht en bij Vireo hing een zeer gastvrije sfeer en presentjes doen het altijd goed, leuk (mooie poster voor in de stalling, sleutelhanger en een pen).
Tevens een goed initiatief om een behendigheidsproef (of hoe je het ook wilt noemen) als schifting in te zetten, jammer voor degenen die een laptop etc hebben meegenomen om vragen te kunnen beantwoorden :wink: , misschien waren er daardoor nu ook veel andere prijswinnaars dan gebruikelijk???)

Bedankt organisatie en Vireo!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Terug naar “Evenementen”