Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: SCARB 3 februari: Snertrit

zo feb 03, 2013 19:40

Leuk dagje gehad.

Super zoals het molen thema de hele rit consequent doorgevoerd werd. Schiedam was zeker bijzonder met al die molens in de binnenstad. Alle antwoorden gevonden en goed kunnen leven met "de andere interpretatie van 2 van deze antwoorden door de organisatie" ;-) waardoor we uiteindelijk toch nog de laatste beker mee naar huis konden nemen. Route gaf af en toe wat voer voor discussie, maar daarvoor is het ook een puzzelrit. Vervelender was het totale gebrek aan lunchgelegenheden onderweg. Uiteindelijk nog in orde gekomen door gewoon uit te wijken naar de vd Valk in Barendrecht. Was wel grappig dat toen we achter de ommeletten zaten de Feyenoord selectie daar naar beneden kwam om met de bus richting Tilburg af te reizen. Geloof dat ik toch wel 4 man herkende.

Ontvangst bij zowel de start als finish vond ik prima in orde. Nu wachten tot het weer lente wordt en we in plaats van al die verkeerdwielaangedreven oliestokers weer met het oude spul aan de boemel kunnen. :D
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

Re: RE: SCARB 3 februari: Snertrit

zo feb 03, 2013 21:02

Wij waren er met de Giallo Mi.To bij! Leuke dag weer!

Afbeelding

Afbeelding
Tsss werk en luxepaarden, ik zat te zweten achter een toetsenbord :wink:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2995
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: SCARB 3 februari: Snertrit

zo feb 03, 2013 21:14

Leuk dagje, naar mijn idee prima ontvangst aan beide kanten van de rit (al was er bij het einde een serveerster die zoiets had van "laat maar, 'k kom zo wel weer terug" toen ze tijdens de prijsuitreiking het zaaltje niet in kon, maar daar kan ik haar geen ongelijk in geven :lol: ). Mooie route, goede vragen al waren sommige foto's inderdaad te moeilijk voor ons. Wellicht komt dat ooit nog goed. Verder wat verschil van interpretatie over de aanwijzingen tussen mij en de navigator ("rechts na de brug" "ok" tik-tik-tik "nee da's een viaduct, geen brug" "da's ook een soort brug :oops:") en tussen ons en de organisatie (want wanneer eindigt een weg?).

Goeie snert ook, zelfs koud goed te pruimen (was zo stom om eerst m'n roggebrood op te eten :oops: ).

Enne, Rob, ik stuur je de volgende keer wel een smsje "Wakker?" :lol:

Oja weet niet wie het waren (bekende gezichten maar weet er geen namen bij): is het nog goed gekomen met de incontinente 75?
Laatst gewijzigd door @PM op zo feb 03, 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
zegveld
Full Member
Full Member
Berichten: 447
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 16:48
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB 3 februari: Snertrit

zo feb 03, 2013 21:15

Wij waren er met de Giallo Mi.To bij! Leuke dag weer!

Tsss werk en luxepaarden, ik zat te zweten achter een toetsenbord :wink:
Tja, je hebt luxepaarden die ritten rijden en werkpaarden die daar stukjes over schrijven om het Klaverblaadje te vullen, zo is het leven verdeeld :-) ! Geen sneeuw dit keer, wel snert.
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: SCARB 3 februari: Snertrit

zo feb 03, 2013 22:46

Voor het eerst de snelwegvariant gereden (10 minuten naar het startpunt, 15 minuten naar de snert, 15 minuten terug naar Delft) - erg gezellig om een aantal mensen weer te spreken. En hoe fijn het ook was om geen molens van de foto's te hoeven zoeken, had ik toch liever de dag in een warmgestookte Alfa doorgebracht dan in de koude tuin. De vijver is nog steeds paars :?.

Gebruikersavatar
Klaas Jan
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: ma jun 02, 2008 23:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer: Website

RE: SCARB 3 februari: Snertrit

zo feb 03, 2013 22:51

Erik en Huib bedankt voor het uitzetten van deze mooie rit. Vooral de Schiedamse molens hebben indruk gemaakt.
Verder wil ik de ouders van Seekle bedanken die onzichtbaar in hun Caravan zorgden voor een lekkere Snert.
Maar ook Seekle en Miranda die de koude wind aan de Merwede haven trotseerden en iedereen verwarmden met het uitreiken van de Snert, de warme gastvrijheid en vooral ook met de vuurkorven
Afbeelding
Afbeelding
Met vriendelijke groeten Klaas Jan ter Stege
Lid evenementen commissie

Alfa46Romeo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 56
Lid geworden op: wo jul 13, 2005 11:00
Locatie: Zeewolde

RE: SCARB 3 februari: Snertrit

ma feb 04, 2013 13:09

Uit de handleiding voor het uitzetten van een puzzelrit:

Onder EINDE WEG wordt die situatie verstaan waarbij geen enkele mogelijkheid aanwezig is om de rijrichting of nagenoeg de rijrichting te vervolgen, maar waar men wel de keuze heeft een weg rechts en een weg links in te rijden.

Gebruikersavatar
hoornstra
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: di jul 10, 2007 13:20
Locatie: Steenwijk

Re: RE: SCARB 3 februari: Snertrit

ma feb 04, 2013 17:40

Uit de handleiding voor het uitzetten van een puzzelrit:

Onder EINDE WEG wordt die situatie verstaan waarbij geen enkele mogelijkheid aanwezig is om de rijrichting of nagenoeg de rijrichting te vervolgen, maar waar men wel de keuze heeft een weg rechts en een weg links in te rijden.
? :-k :-s
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2995
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: RE: SCARB 3 februari: Snertrit

ma feb 04, 2013 21:55

Uit de handleiding voor het uitzetten van een puzzelrit:

Onder EINDE WEG wordt die situatie verstaan waarbij geen enkele mogelijkheid aanwezig is om de rijrichting of nagenoeg de rijrichting te vervolgen, maar waar men wel de keuze heeft een weg rechts en een weg links in te rijden.
Helder... Ik stel voor om die toelichting even op te nemen in het voorwoord van toekomstige tekst-ritten.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: SCARB 3 februari: Snertrit

ma feb 04, 2013 22:40

Uit de handleiding voor het uitzetten van een puzzelrit:

Onder EINDE WEG wordt die situatie verstaan waarbij geen enkele mogelijkheid aanwezig is om de rijrichting of nagenoeg de rijrichting te vervolgen, maar waar men wel de keuze heeft een weg rechts en een weg links in te rijden.
Ik heb de tekst meerdere keren gelezen en dit echt over het hoofd gezien en dat was niet omdat ik te kort geslapen had...

Uit de handleiding voor het uitzetten van een puzzelrit:

Onder EINDE WEG wordt die situatie verstaan waarbij geen enkele mogelijkheid aanwezig is om de rijrichting of nagenoeg de rijrichting te vervolgen, maar waar men wel de keuze heeft een weg rechts en een weg links in te rijden.
Helder... Ik stel voor om die toelichting even op te nemen in het voorwoord van toekomstige tekst-ritten.
Ik stel voor dat route beschrijvingen gewoon conform de wegenverkeerswet worden geschreven ;)

Of nog beter, bolletje pijltje! Makkelijker te maken (echt waar, heb zelf meerdere routes uitgezet) en te lezen.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
alfagrl
Member
Member
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 20:16
Locatie: 0317

RE: SCARB 3 februari: Snertrit

ma feb 04, 2013 22:45

Hmm, die definitie van einde weg hier boven lijkt behoorlijk helder maar van vorige ritten zijn we gewend dat je bochten in de weg gewoon moet volgen als dat duidelijk voor het doorgaand verkeer is bedoeld en dat zoiets géén einde weg is.
Ook als er in zo'n bocht een weggetje rechts is in het verlengde van de weg waar je op rijdt met nota bene dezelfde straatnaam :oops:
Dan is een vergissing snel gemaakt.
Het viel ons op dat je enorme einden kan doorrijden in Rotterdam tot je eindelijk ergens komt waar het onverbiddelijk 'einde weg' is. :blue_confused:

Het enige dat ik achteraf gezien wel een beetje gemist heb, was het showroom rondneuzen bij de start.
Wij vinden het toch altijd leuk om te zien wat een dealer of garage heeft staan. =P~

Maar verder, prima georganiseerd, overal netjes ontvangen.
Organisatie, bedankt weer allemaal.
De kop is er weer af dit jaar, op naar de volgende rit!
"A bend in the road is not the end of the road. Only if you fail to make the turn"

Gehad: 147 1.6 TS, Giulietta 116 2.0, zoefdel 75 2.0 TS, GT 1.9 Q2

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: SCARB 3 februari: Snertrit

ma feb 04, 2013 22:53

Hmm, die definitie van einde weg hier boven lijkt behoorlijk helder maar van vorige ritten zijn we gewend dat je bochten in de weg gewoon moet volgen als dat duidelijk voor het doorgaand verkeer is bedoeld en dat zoiets géén einde weg is.
Ook als er in zo'n bocht een weggetje rechts is in het verlengde van de weg waar je op rijdt met nota bene dezelfde straatnaam :oops:
Dan is een vergissing snel gemaakt.
Het viel ons op dat je enorme einden kan doorrijden in Rotterdam tot je eindelijk ergens komt waar het onverbiddelijk 'einde weg' is. :blue_confused:

Het enige dat ik achteraf gezien wel een beetje gemist heb, was het showroom rondneuzen bij de start.
Wij vinden het toch altijd leuk om te zien wat een dealer of garage heeft staan. =P~

Maar verder, prima georganiseerd, overal netjes ontvangen.
Organisatie, bedankt weer allemaal.
De kop is er weer af dit jaar, op naar de volgende rit!
Ik kan het niet controleren, maar als mijn geheugen me niet in de steek laat, dan is het altijd zo geweest dat er juist in de route omschrijvingen stond dat altijd de doorgaande weg vervolgd diende te worden zoals je zegt.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2995
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: SCARB 3 februari: Snertrit

ma feb 04, 2013 22:56

Wij gingen ook een aantal keer bij zo'n situatie nat: http://goo.gl/maps/ctMEI Wij vonden dat dit, waar de vrachtwagen staat, einde weg was, de routebeschrijving vond van niet. Wij gingen daar volgens de wegenverkeerswet linksaf i.p.v. rechtsaf (volgens de routebeschrijving linksaf i.p.v. rechtdoor). In dit geval was het 4 km naar de eerstvolgende rotonde (die niet beschreven stond, wat dus betekende dat we fout zaten) en vervolgens weer 4 km terug. In optocht, want we waren niet bepaald de enigen die daar de mist in gingen.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
alfagrl
Member
Member
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 20:16
Locatie: 0317

Re: RE: SCARB 3 februari: Snertrit

ma feb 04, 2013 23:58

Wij gingen ook een aantal keer bij zo'n situatie nat: http://goo.gl/maps/ctMEI Wij vonden dat dit, waar de vrachtwagen staat, einde weg was, de routebeschrijving vond van niet. Wij gingen daar volgens de wegenverkeerswet linksaf i.p.v. rechtsaf (volgens de routebeschrijving linksaf i.p.v. rechtdoor). In dit geval was het 4 km naar de eerstvolgende rotonde (die niet beschreven stond, wat dus betekende dat we fout zaten) en vervolgens weer 4 km terug. In optocht, want we waren niet bepaald de enigen die daar de mist in gingen.
Het was wel handig geweest als de uitleg zoals Alfa46Romeo 'm gaf in het routeboek had gestaan.
Als ik moet stoppen voor haaientanden ben ik geneigd iets einde weg te vinden ook al gaat het voor het zicht nog wel rechtdoor.

Gezien de ervaringen eerder in de rit hadden we daar wel enige discussie in de auto gehad over wat de bedoeling was met alleen de aanwijzingen.
Die discussies hadden we op een paar andere punten wel en meestal kozen we goed, op zich houdt zoiets het rijden wel interessant.
Maar eerlijk gezegd... om zeker te weten dat we op tijd binnen gingen komen had ik de tomtom daarvoor al op het eindpunt ingesteld, die was vrij duidelijk: rechtdoor :driving:
"A bend in the road is not the end of the road. Only if you fail to make the turn"

Gehad: 147 1.6 TS, Giulietta 116 2.0, zoefdel 75 2.0 TS, GT 1.9 Q2

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1218
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: SCARB 3 februari: Snertrit

di feb 05, 2013 09:56

Altijd leuke discussies dit :lol: Wij zijn ook 2 keer in een einde weg situatie getuind, terwijl er duidelijk geen einde weg te bekennen was (In Rotterdam, en aan bijna het einde weer zo'n gevalletje waar toch echt haaientanden stonden en ik links of rechts moest maar er geen aanwijzing stond en dit blijkbaar rechtdoor zou moeten zijn?).

Mooie was dat we alle vragen hadden op 1 foto na, en ook nog goed; echter hadden wij en een 2e equipe niet gelezen dat er al om 16.00u ingeleverd diende te worden? Dus waren na een lekkere lunch om 16.20u aan het einde: geen prijsmededinging meer :twisted:


Maar leuk weer eens een rit te rijden, dank voor de goede zorg en de organisatie.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Terug naar “Evenementen”