Berlina155
Newbie
Newbie

RE: SCARB 27 september: Midden Nederland rit

ma sep 28, 2009 09:47

Volgens mij zit er toch een verschil tussen een puzzelrit en een behendigheidsrit, dus om de behendigheid de rit te laten bepalen is een misser van de organisatie. Het was overigens niet de enige misser want ook bij deze rit was de willekeur bepalend in plaats van de juistheid van de antwoorden. Zo stond er in de eerste vraag al een fout, namelijk welke Burger meester kom je tegen in plaats van Burgemeester. Is dit dan een instinker of een schrijffout. Dit was een schrijffout, maar de bungalow/semi-bungalow verderop in de rit was geen schrijffout maar een instinker volgens de jury. Zo zijn de puntenrijders overgeleverd aan de willekeur van de organisatie. Het zou verstandiger zijn om een Tour en Sportklasse in te voeren zoals ook bij rallyritten gebeurd. Dan kunnen de puntenrijders voor het kampioenschap gaan en de plezierrijders voor de prijzen.

Als je gisteren naar het programma Wegmisbruikers hebt gekeken, kon je zien dat twee motorrijders op een leeg Makro parkeerterrein een wheelie maakten en hun rijbewijs konden inleveren. Toch iets om over na te denken als je met een blinddoek op gaat rijden (al is het maar een paar meter!)

Verder was het wel een aardig ritje "om de plas" zullen we maar zeggen.[/u]

ebbr
Guru
Guru

ma sep 28, 2009 10:52

De behendigheidstest telde ook niet mee voor de puzzelpunten, was een apart prijsje voor toch? Dit met slagboom af te sluiten privéparkeerterrein, indien in overleg met de eigenaar valt niet onder de openbareweg wetgeving volgens mij.

Bakte daar niets van (dikke meter), Ellen riep zo hard stop dat ik op de rem stampte en de auto af liet slaan...maar vond dit wel een leuke toevoeging :P

Verder is het met alle puzzelritten zo dat er een element zeg maar loterij in zit. Wat bedoeld de organisatie, hoe moet je het interpeteren en fouten zitten er altijd in, mee incalculeren dus! Het is maar een spelletje voor een lekker dagje uit toch.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: SCARB 27 september: Midden Nederland rit

ma sep 28, 2009 11:01

Volgens mij zit er toch een verschil tussen een puzzelrit en een behendigheidsrit, dus om de behendigheid de rit te laten bepalen is een misser van de organisatie. Het was overigens niet de enige misser want ook bij deze rit was de willekeur bepalend in plaats van de juistheid van de antwoorden. Zo stond er in de eerste vraag al een fout, namelijk welke Burger meester kom je tegen in plaats van Burgemeester. Is dit dan een instinker of een schrijffout. Dit was een schrijffout, maar de bungalow/semi-bungalow verderop in de rit was geen schrijffout maar een instinker volgens de jury. Zo zijn de puntenrijders overgeleverd aan de willekeur van de organisatie. Het zou verstandiger zijn om een Tour en Sportklasse in te voeren zoals ook bij rallyritten gebeurd. Dan kunnen de puntenrijders voor het kampioenschap gaan en de plezierrijders voor de prijzen.

Als je gisteren naar het programma Wegmisbruikers hebt gekeken, kon je zien dat twee motorrijders op een leeg Makro parkeerterrein een wheelie maakten en hun rijbewijs konden inleveren. Toch iets om over na te denken als je met een blinddoek op gaat rijden (al is het maar een paar meter!)

Als het Makro terrein niet tot de openbare weg behoorde, waren ze fout bezig en is het rijbewijs onterecht ingevorderd. Deze parkeerplaats wat niet openbaar toegankelijk, dus je had zelfs een 2 jarige ongestraft kunnen laten rijden. Overigens heb je het niet helemaal goed begrepen, de behendigheidstest was niet voor de totaal uitslag, maar voor de schifting bij gelijke punten.

Instinkers zoals de (semi)bungalow zitten er in elke scarb rit, het is juist de sport om deze eruit te halen en er niet in te trappen.

Van de volgens jou willekeur heb ik niks gemerkt. Wel vind ik het lastig dat het per rit verschilt hoe vragen/antwoorden beoordeeld worden door de jury. Wat bij de ene rit goed is, kost bij de andere punten.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Quadrifoglio916
Member
Member

ma sep 28, 2009 11:37

Het lijkt mij sowieso ook netter je eerst even voor te stellen i.p.v. meteen negatief commentaar te geven (wat je natuurlijk wel mag doen als je een bepaalde mening ergens over hebt).

p.s. het blijft natuurlijk in eerste instantie een rit om plezier te hebben met je alfa en alfa liefhebbers! Die puntentelling en vragen blijven altijd lastig te beoordelen maar die mogen mijnsinziens nooit bepalen of het een geslaagde dag was -ja of nee-.

zoals gezegd vonden wij het wel geslaagd en hebben wij wel genoten van de vele "binnen de bebouwde" kom wegen!

Ciao Olaf
Cuore sportivo!

Alfa spider 1999, GT & GT Bertone Junior Driver
ex GTV 916, 155 WB , 33, 145, Giulia Super1973 en spider veloce 2000 1976

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member

ma sep 28, 2009 11:57

mooie rit! bijna jaloersmakend ;)

Ik werd wel gek van drempels, de alfetta ligt wel zo hoog dat ik ze allemaal makkelijk kon nemen, maar tijdje met Lars (witte 75) gereden, en die werd er helemaal naar van.

ik was te laat voor de behendigheidtest, maar volgens mij had het weinig met behendigheid te maken,
meer met communicatie:,, Stoppen? ja!, nu? nee nu ben je te laat., en zo gaat het altijd :lol:
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 28, 2009 12:13

Nog even over de drempels, ik heb bij de branatorit dit jaar hier op het forum een opmerking over de bodemspeling gemaakt en werd toen door mensen die in de organisatie zaten weggehoond. Ik was dit keer niet met de auto waarmee ik de branato had gereden, maar met die auto had ik deze rit makkelijk kunnen doen. Het had minder gekund met de woonwijkjes, maar de grondspeling was op zich beter dan bij sommige andere ritten.

Ik hoop dat de organisatie het commentaar serieus neemt en in de toekomst van te voren aan geeft in de aankondigingen van de ritten of mensen met verlaagde auto's op moeten passen. Mensen kunnen dan zelf van te voren bepalen welke auto ze meenemen, of dat ze de rit dan maar niet gaan rijden.

Peterke
Full Member
Full Member

ma sep 28, 2009 12:18

Ik reed met mijn 75 die rondom 4 cm verlaagd is maar het probleem is niet dat ik de grond raak dat gebeurt een enkele keer maar wat vervelend is dat je de hele tijd op moet letten of er ergens een drempel ligt. En dat je niet lekker door kunt rijden en dat je in die woonwijken de hele tijd in de eerste versnelling aan het rijden bent.
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

0170Spider
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

ma sep 28, 2009 15:32

't was weer een leuke rit! Errug benieuwd wat dit voor effect heeft voor het klassement. Of de onbekende namen stiekem ook in de top 10 stonden en daardoor nu zijn geklommen?
Het bleek inderdaad erg lastig om mijn bestuurder op tijd uit die winkel te sleuren, dus uiteindelijk toch nog een soort van haast gekregen om op tijd terug te zijn. Het laatste stukje door Eemnes voelde voor ons een beetje als eraangeklust en was wat ons betreft niet echt een toevoeging aan de rit (want ook niet de leukste kern waar we door heen werden gestuurd). Voor de rest erg genoten van de dure optrekjes, het water en het weer (dat had de orga toch maar mooi voor elkaar, toch?).

En ja, ook voor ons was de interpretatie van de antwoorden weer jammer: wel keurig opgeschreven dat er niet geverfd maar geschilderd werd, en bij de semi-bungalow erg getwijfeld, maar gezien de locatie langs een drukke weg en de 7 km waar we dit antwoord hadden moeten vinden toch maar gewoon de parkeerplaats opgeschreven. En het antwoord: "de route naar knooppunt 27" weer doorgestreept toen we later het overduidelijke bordje met de Hollandse Waterlinieroute tegenkwamen... Maar goed, de orga heeft altijd gelijk en dat weet je als je meedoet. Is ook weer de charme.
Hadden ook heel erg het idee dat de behendigheidsproef zou bepalen wie er zou winnen, en wij zijn daar dus echt niet goed in (behalve deze keer, en nu was het niet nodig :roll: )

Nog 1 rit te gaan en dan zit het puzzelen er voorlopig helaas op (bestuurder wil volgend seizoen niet meer :( )

Zagato_Olaf
Junior Member
Junior Member

ma sep 28, 2009 15:56

Beste Berlina155,

De organisatie waardeert het zeer als personen eerst hun eigen conclusies en meningen checken voordat ze die als feiten opschrijven.
De conclusie dat de behendigheidsproef bij deze rit de uitkomst heeft bepaald, is onjuist.
Jammer dat u uw conclusie niet even heeft gecheckt bij de personen in de oranje shirts. Die zijn daarvoor.

De jury heeft iedereen, die aan de behendigheidsproef heeft gedaan, een punt gegeven net zoals voor elk ander juist antwoord.
Totaal 20 vragen en dus 20 punten te verdienen. Het aantal juiste antwoorden heeft vervolgens de score bepaald.

Voor de behendigheidsproef is een aparte prijs gegeven aan degene die de kortste afstand tot de vlag had.

Ciao, Olaf

.
Zagato_Olaf (Olaf Roeten)

SCARB nr.1078 sinds 1984
Register Junior Zagato Holland

GT 1300 Junior Zagato 1972 (#1801112)
GT 1300 Junior 1974
Nuova Super 1600 Lusso 1977
Sud 5M 1980 (gone)

hoornstra
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 28, 2009 16:46

Veel Alfa's, mooi weer en prachtige rit in een gedeelte van het land waar we anders nooit komen,
Wij hebben onze ogen uitgekeken in het Gooi en rondom de Loosdrechtse plassen.
Wat een huizen en wat een auto's, super.
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 28, 2009 16:59

Na alle commentaren in de laatste twee pagina's van dit topic te hebben ontwijkt, hier een positief geluid van mijn kant.
Erg leuke rit welke qua moeilijkheidsgraad erg goed te doen was voor de nieuwkomers.
Ik was dan ook blij verrast om bij de prijsuitrijking dan ook vooral minder belende puzzelaars in de prijzen te zien vallen :D
Zoals altijd, rij ik voor de lol, ook al had ik sjagerijnig moment omdat mijn schatje rond Autoland het spoor kwijt begon te raken in alle eenrichtingswegen daar :shock:

Er zatten heel leuke stukken traject tussen met leuke variatie aan veels te grote woningen die niet voor iedereen weggelegt zijn ;)
De bewoners leken het dan ook wisselend op te pakken, de een was wat enthausiaster dan de ander. Gelukkig waren er genoeg Alfa liefhebbers tussen, aan de mooie Alfa's op de oprit te zien.
Heb voldoende Spiders, Brera's, 159's en 166's gespot :P Gelukkig deed het weer ook mee om er toch wel een onvergetelijke verjaardag van te maken :twisted:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

ma sep 28, 2009 17:35

Ik hoop dat de organisatie het commentaar serieus neemt en in de toekomst van te voren aan geeft in de aankondigingen van de ritten of mensen met verlaagde auto's op moeten passen. Mensen kunnen dan zelf van te voren bepalen welke auto ze meenemen, of dat ze de rit dan maar niet gaan rijden.
De ritten worden geëvalueerd tijdens de vergadering van de evenementencommissie, aan de hand van wat er op de evaluatieformulieren is ingevuld en wat er bij de organisatoren persoonlijk is gemeld. Lang niet iedere rit-uitzetter is op het forum aanwezig, dus dan komen de opmerkingen ook niet bij de betrokkenen terecht.

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 28, 2009 18:02

In vervolg denk ik maar niet meer alleen aan andere mensen. Ik zat in een smal straatje met een tig-tal auto's achter mij. En toch over die brug gegaan. Nooit moeten doen. Volgende keer blijf ik staan en rijdt IEDEREEN maar achteruit.

Een schets van de situatie

Nu de uitlaat en de dwarsbak van het tussenlager beschadigd.

Afbeelding

Toch wel een mooie rit. We begonnen best lekker.

@hoornstra: Ik wist niet dat wij gewoon lange tijd samen door die woonwijkjes hebben gereden. Allebei uit Steenwijkerland. Leuk!
''Drive tastefully''

Zagato_Olaf
Junior Member
Junior Member

ma sep 28, 2009 18:35

In vervolg denk ik maar niet meer alleen aan andere mensen. Ik zat in een smal straatje met een tig-tal auto's achter mij. En toch over die brug gegaan. Nooit moeten doen. Volgende keer blijf ik staan en rijdt IEDEREEN maar achteruit.

Een schets van de situatie

Nu de uitlaat en de dwarsbak van het tussenlager beschadigd.

Afbeelding

Toch wel een mooie rit. We begonnen best lekker.

@hoornstra: Ik wist niet dat wij gewoon lange tijd samen door die woonwijkjes hebben gereden. Allebei uit Steenwijkerland. Leuk!

Beste Jens en beste forumleden,

Jens; erg vervelend dat je vast kwam te zitten op de brug bij Breukelen. We hebben telefonisch contact gehad en helaas kon ik je niet verder helpen dan te adviseren de ANWB te bellen.
De organisatie heeft getracht om obstakels als drempels te mijden. Helemaal lukken gaat dat niet omdat deze omgeving is vergeven van de drempels (en flitskasten).
De rit is voorgereden met verschillende klassieke Alfa's en moderne sportieve auto's die wat lager liggen. Daarbij hebben zich geen problemen voorgedaan.
Ook de brug bij Breukelen is gecheckt op grondspeling. Helaas heeft dat voor jouw Alfa niet geholpen.

Forumleden; dank voor jullie reacties op de rit. Het is goed om te horen dat jullie je hebben geamuseerd. Iedereen heeft de gelegenheid gehad om punten van aandacht te vermelden op het evaluatieformulier, zoals in het routeboek is aangegeven. De organisatie zal deze punten meenemen in de evaluatie tijdens de EC-vergadering. Ook top om te horen dat de omgeving, de ontvangst bij Vireo Auto en de eindlocatie op 'De Witte Bergen' jullie is bevallen. En uiteraard hielp het weer mee aan het succes van deze rit! Dank voor de reacties!

Ciao, Olaf
Zagato_Olaf (Olaf Roeten)

SCARB nr.1078 sinds 1984
Register Junior Zagato Holland

GT 1300 Junior Zagato 1972 (#1801112)
GT 1300 Junior 1974
Nuova Super 1600 Lusso 1977
Sud 5M 1980 (gone)

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 28, 2009 20:23

Het is niet anders. Het heeft mij ook niet ontmoedigd om SCARB-ritten te rijden. De volgende keer hoef ik alleen maar de mensen achter mij achteruit te sturen en een andere weg te zoeken.

Desondanks een mooie rit met schitterende auto's en mooi weer 8)
''Drive tastefully''

Terug naar “Evenementen”