Mijn twee centen dan ook maar in dit bakkie.
Het is mij ook al een paar keer gebeurd dat ik 'klem' kwam te zitten op een rustig weggetje achter een of meer equipes die -laten we het zo zeggen- iets meer in het uitzicht geïnteresseerd waren dan ik.
Maar wat ik nog steeds niet snap is wat sommige mensen nou bezielt om niet even een klein gaatje te maken om de snellere equipes even te laten passeren wanneer dat kan. En dat is vaak al snel.
Het is niet alsof het mooie van de rit af is als er al 50 vóór jou gepasseerd zijn of dat je minder kans op de prijzen maakt, mocht je daar voor gaan.
Of dat die snellere dames of heren irritant vlak voor je blijven rijden zodat je zelf minder geniet. Waar heb je last van?
Nu we hier toch vliegen aan het vangen zijn ben ik erg benieuwd of iemand me dat uit kan leggen.
Want er mogen dan af en toe onduidelijke lettertypes bij een rit gebruikt worden of foutjes in het routeboek of de vraagstelling sluipen, ik weet dat dat met veel energie en toewijding is gemaakt door vrijwilligers.
Dat waardeer ik en dat bewonder ik ook al is het resultaat voor mij niet altijd even goed en kan ik daar aan het eind van een rit best teleurgesteld over zijn en kritische vragen over stellen.
Maar types die achteraf gaan lopen mekkeren als die snellere achterligger er door goede stuurmanskunst alsnog langs weet te komen?
Dat daar misschien bij door de berm gecrossed wordt of het gaspedaal tijdelijk wel érg ver wordt ingetrapt had die mekkeraar kunnen voorkomen door zich zelf fatsoenlijk in het verkeer te gedragen.
Er is echt niks mis aan het laten passeren van auto's die sneller willen dan jij. Ik doe het regelmatig.
Toerders, puzzelaars, sportief rijders en alle mogelijke combi's daarvan, laat iedereen gewoon op zijn eigen wijze van een rit genieten.
"A bend in the road is not the end of the road. Only if you fail to make the turn"
Gehad: 147 1.6 TS, Giulietta 116 2.0, zoefdel 75 2.0 TS, GT 1.9 Q2