WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: SCARB 27 september: Midden Nederland rit

ma sep 28, 2009 20:32

Dink en Olaf: sportief dat jullie aangeven de kritiek gelezen te hebben en dat deze waar mogelijk meegenomen wordt. Ik heb zeker een leuke rit gehad (net als de rest van het seizoen) en zal zolang ik het leuk vind ook zeker gewoon blijven komen puzzelen hoor. Er zijn altijd wel wat "verbeterpuntjes" te noemen die een volgende rit gewoon nog leuker en mooier maken, ik hoop dat jullie de opmerkingen in dit topic dan ook zo opvatten. De hoge opkomst en de grote hoeveelheid "vaste klanten" zal voor jullie hopelijk een aanwijzing zijn dat jullie het gewoon heel goed doen en dat de meeste mensen graag zien dat jullie er mee doorgaan.

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma sep 28, 2009 20:41

Ik vond het een leuke rit, met misschien iets te veel bebouwde kom...maar dan hadden we onder andere het golfen gemist in hartje Blaricum!
En in die smalle straatjes hoor je je Alfa net wat lekkerder brullen!!! Was met 2600 sprint en heb genoten van het geluid in het straatje net voor het gewraakte bruggetje!!!

Op de terugweg nog een klein beetje pech gehad......Hoe het mogelijk is weet ik niet, maar mijn remklauw rechtsvoor lag er tijdens de terugweg ineens "af".
Ik hoorde 2 harde klappen onder mijn auto en eeen hard schrapend geluid in mijn wiel. Meteen de snelweg af (reed precies ter hoogte van een afrit) en gekeken wat er loos was. Bleek een bout van de remklauw weg te zijn en de andere zat er nog met een halve slag in gedraaid en stond ook op het punt er uit te vallen. Velg aan de binnenkant zwaar beschadigd.. Kleinigheidje hou je toch! Achteraf bezien heb ik al heel lang met een losse remklauw gereden, maar ik was in de veronderstelling dat de stabi voor uit een rubber was gescheurd. Bij controle kon ik hier niets aan vinden en had nog geen tijd gehad om verdere actie te ondernemen. Blijft nog steeds de vraag hou de borging van de bouten los is gegaan aan 1 kant en de andere ook niet echt goed gefunctioneerd heeft.

Maar goed: Ben wel heel thuis gekomen met 1 aangedraaide bout en gisteren meteen alles 's avonds gerepareerd...en ook nog voetbal gekeken

Olaf, Bedankt!!!

alfakbrio
Junior Member
Junior Member

ma sep 28, 2009 20:46

Eerst wil ik de organisatie bedanken voor de mooie en goed uitgezette rit,en het goede ontvangs bij VIREO AUTO en bedank deze voor de mooie gift die zij deden.
Ten tweede zou ik zeggen, dat die mensen die meteen zoveel negative kommentaar leveren zelf is eens een ritje moeten proberen uit tezetten zonder fouten en met routeboek + vragen.
:arrow: (Wie werkt maakt fouten, wie niet werkt maakt meestal niets)
Bij deze Sorry voor de mensen die stukken of schade hebben gereden, het zou misschien handig zijn om vette drempels of scherpe opstakels te vermelden in het routeboek. :idea:
De eind lokatie was ook mooi gevonden,handig om weer huiswaarts te keren.
Mijn vrouw en ik hebben gelukkig wel genoten, het was weer een mooie dag. Denk altijd maar zo er zijn ergere dingen op de wereld.Keep on :) ling
mijn eerste Alfa

wobbut
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 28, 2009 20:55

Wij hebben ook weer genoten van een hartstikke mooie rit. Toch wel apart om tussen al die kasten van huizen door te rijden, wat een (oud) geld zit daar zeg!

Verder een leuke rit, makkelijke vragen (altijd voer voor discussie, maar zoals hiervoor ook al is aangegeven: als het maar leuk is met Alfisten onder elkaar! 'tuurlijk ben je fanatiek met het puzzelen - wij wel tenminste - maar het gaat bovenal om de gezelligheid. Anders werden we wel lid van een rittensportclub), en last but not least.... heerlijk weer! De allereerste rit met onze 'nieuwe' Spider, en dat is heel erg goed bevallen! Jammer dat het seizoen bijna ten einde is!

Verder hulde aan de organisatie en de goede ontvangst bij Vireo. Men wist mij daar zelfs te vertellen wie de eerste eigenaar van mijn Spider was, erg leuk om te horen!

groeten,
Robbert
Mito 1.4 MA TCT '10

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: SCARB 27 september: Midden Nederland rit

ma sep 28, 2009 20:57

Dink en Olaf: sportief dat jullie aangeven de kritiek gelezen te hebben en dat deze waar mogelijk meegenomen wordt. Ik heb zeker een leuke rit gehad (net als de rest van het seizoen) en zal zolang ik het leuk vind ook zeker gewoon blijven komen puzzelen hoor. Er zijn altijd wel wat "verbeterpuntjes" te noemen die een volgende rit gewoon nog leuker en mooier maken, ik hoop dat jullie de opmerkingen in dit topic dan ook zo opvatten. De hoge opkomst en de grote hoeveelheid "vaste klanten" zal voor jullie hopelijk een aanwijzing zijn dat jullie het gewoon heel goed doen en dat de meeste mensen graag zien dat jullie er mee doorgaan.
Voor de volgende rit reken ik op een stortvloed aan commentaar :twisted:

Ik heb overigens geen bemoeienis met deze rit gehad hoor, die eer komt Olaf en Huib toe. Het enige wat ik deed was een avorio Sudje uitlaten en wat foto's nemen.

Ik mis hier overigens fotobijdragen van anderen?

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 28, 2009 22:05

Mijn foto's. Niet zoveel gemaakt. Eigenlijk alleen maar aan het begin, en een mislukte foto onderweg van een passerend eekhoorntje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vroeg me wel af welke auto nog meer zo laag was. Een GTV? Was dat een 916?
''Drive tastefully''

Dinky Boy
Miniaturista

ma sep 28, 2009 22:13

...en een mislukte foto onderweg van een passerend eekhoorntje.
Dan reed je wel érg langzaam... :wink:

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 28, 2009 22:24

...en een mislukte foto onderweg van een passerend eekhoorntje.
Dan reed je wel érg langzaam... :wink:
Ik remde er speciaal voor :wink:
''Drive tastefully''

Peterke
Full Member
Full Member

ma sep 28, 2009 23:24

Ik snap alleen niet hoe de organisatie kan zeggen dat ze hun best hebben gedaan om zoveel mogelijk drempels te vermijden en vervolgens de route door bijna alleen maar woonwijken te laten gaan. Terwijl er juist in die woonwijken zoveel drempels liggen.
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

0170Spider
Full Member
Full Member

di sep 29, 2009 10:37

je bedoelt zeker die foto's die ik geprobeerd heb te maken van je leuke sudje :D ? Komen eraan hoor, maar de compu waar ik dat normaal mee regel ligt er even af...

Dinky Boy
Miniaturista

di sep 29, 2009 10:57

je bedoelt zeker die foto's die ik geprobeerd heb te maken van je leuke sudje :D ? Komen eraan hoor, maar de compu waar ik dat normaal mee regel ligt er even af...
De tegenfoto was helaas heel erg b-b-b-bew-w-wo-o-g-en-n-n :(

steve artc143
Full Member
Full Member

di sep 29, 2009 21:34

En hier de foto's van mijn kant.

http://www.mijnalbum.nl/Album=W3WRZL6I
The absolut expression of italian technology

Was driving a 156 2.4 JTD Berline

Was driving a 156 1.9 jtd sw squadra equiped

Now driving 166 2.0 twin spark

Berlina155
Newbie
Newbie

di sep 29, 2009 22:20

Quote Robkg: "Van de volgens jou willekeur heb ik niks gemerkt. Wel vind ik het lastig dat het per rit verschilt hoe vragen/antwoorden beoordeeld worden door de jury. Wat bij de ene rit goed is, kost bij de andere punten.
Dat is Robkg, precies hetgeen ik bedoel. Jij bent iemand die voor de punten rijdt, op weg naar het kampioenschap. Maar het is een lastige weg naar de top omdat er onderweg schrijffouten zijn, instinkers die stinken en zelfs absoluut foute antwoorden goed of goede antwoorden fout gerekend worden. Dat maakt het puzzelen soms wel erg lastig. Maar zoals ik al schreef, het was wel een aardige rit.

Voor Zagato_Olaf:
Er is een verschil tussen een mening en een feit. Ik schrijf mijn mening en heb het nergens over feiten. Voor mijn mening baseer ik mij op een routeboek waarin staat dat u voor elke juist beantwoorde vraag (let ook op de spelling) 1 punt geeft. Een onvolledig antwoord levert geen punten op. Een en ander ter beoordeling van de organisatie. De organisatie bepaalt bij een gelijk puntenaantal door middel van het resultaat van de behendigheidsproef en daarna door middel van loting op welke plaats u bent geëindigd.
Gezien de vragen is het bijna onvoorstelbaar dat er niet een flink aantal mensen gelijk geëindigd zijn met 0, 1, 2 en 3 fouten. Maar goed, dat is slechts mijn mening en niet gebaseerd op uw feitenkennis. Helaas zijn de antwoorden en de einduitslag niet in deze topic verschenen waardoor e.e.a. wellicht transparanter was geweest.

Overigens verbaas ik mij erover dat er zo heftig gereageerd wordt op kritiek. Ik lees hier al jaren mee en zie dit soort commentaren over de vragen bij bijna elke rit terugkomen. Net zoals er complimenten worden uitgedeeld over de ritten. Ik zie het maar net als een voetbalwedstrijd; een leuk spelletje alleen jammer dat we het vaak niet eens zijn met de scheidsrechter. Alleen heeft die wel het laatste woord, zo ook bij "onze" ritten.

Op naar een "rondje Heuvelrug" waarbij de Wet van Murphy kan zorgen voor goed foute antwoorden.

Zagato_Olaf
Junior Member
Junior Member

wo sep 30, 2009 00:16

Voor Zagato_Olaf:
Er is een verschil tussen een mening en een feit. Ik schrijf mijn mening en heb het nergens over feiten. Voor mijn mening baseer ik mij op een routeboek waarin staat dat u voor elke juist beantwoorde vraag (let ook op de spelling) 1 punt geeft. Een onvolledig antwoord levert geen punten op. Een en ander ter beoordeling van de organisatie. De organisatie bepaalt bij een gelijk puntenaantal door middel van het resultaat van de behendigheidsproef en daarna door middel van loting op welke plaats u bent geëindigd.
Gezien de vragen is het bijna onvoorstelbaar dat er niet een flink aantal mensen gelijk geëindigd zijn met 0, 1, 2 en 3 fouten. Maar goed, dat is slechts mijn mening en niet gebaseerd op uw feitenkennis. Helaas zijn de antwoorden en de einduitslag niet in deze topic verschenen waardoor e.e.a. wellicht transparanter was geweest.
.
Beste Berlina155,

Quote ''Gezien de vragen is het bijna onvoorstelbaar dat er niet een flink aantal mensen gelijk geëindigd zijn met 0, 1, 2 en 3 fouten'' unquote.
Wederom een veronderstelling die niet klopt. Jammer. Kritiek is prima en wordt meegenomen in de evaluatie van deze rit.
Veronderstellingen die niet zijn geverifieerd en die onwaar zijn, daar kan ik niets mee.

Ciao, Zagato_Olaf
Zagato_Olaf (Olaf Roeten)

SCARB nr.1078 sinds 1984
Register Junior Zagato Holland

GT 1300 Junior Zagato 1972 (#1801112)
GT 1300 Junior 1974
Nuova Super 1600 Lusso 1977
Sud 5M 1980 (gone)

Zagato_Olaf
Junior Member
Junior Member

wo sep 30, 2009 00:25

Hallo WhizzMan,

Dank voor de feedback! Wij hebben de rit met plezier uitgezet, nemen de kritiek ter harte en verwerken die in de evaluatie.

Ciao, Olaf
Zagato_Olaf (Olaf Roeten)

SCARB nr.1078 sinds 1984
Register Junior Zagato Holland

GT 1300 Junior Zagato 1972 (#1801112)
GT 1300 Junior 1974
Nuova Super 1600 Lusso 1977
Sud 5M 1980 (gone)

Terug naar “Evenementen”