Ivo
Junior Member
Junior Member

RE: SCARB 5/6 juni D-Day Nachtrit

ma jun 07, 2010 21:23

Zo hier ook een reactie vanuit het Westland. De nachtrit blijft de leukste rit om te doen. Je weet nooit wat je tegen komt of wat ze dit jaar weer verzonnen hebben. Hulde voor Seekle en Ronald. Ze toen het toch elk jaar weer!

Start was voor mij lekker dichtbij. Even het route boek door gebladerd en zag dat we richting Hoek van Holland gaan. Op het moment dat we van Delft over de A4 richting Schipluiden reden begon het lampje te branden van de koelvloeistof. Te warm was hij niet, dus ik twijfelde aan de sensor, maar wat bleek toen we in Schipluiden stil stonden 'radiator lek' :evil:
Dat heb ik weer! Maar hoe toevallig het ook klinkt woon ik ongeveer 1,5 km van Schipluiden. Snel naar huis gereden auto gewisseld en weer verder. Dit maak je maar 1x mee.

Bij de Morsecode hebben we het gestaakt! We waren nog wel op tijd, maar de vermoeidheid stond ons in de weg. In colonne met Huib terug gereden naar het Westland. @ Huib wat klonk ze lekker in de Beneluxtunnel ! Echt mooi.

Buiten de auto wisseling hebben we een hele dikke rit gehad. Die goed te doen was qua tijd.

Tot volgend jaar!

Hier nog een foto van de tanks:
Afbeelding

Afbeelding
Huidig:
159 TBI Ti 2012
166 3.2 TI 2004
156 GTA SW 2002
75 3.0 America 1988
75 2.0 TS 1989
164 3.0 QV 1991
33 1.7 QV 1988
Spider 2.0 QV 1988

Ron@ld
Member
Member

ma jun 07, 2010 21:53

Bedankt voor alle positieve reacties! Volgend jaar gaan we zeker weer aan de slag voor een nieuwe nachtrit! Het was voor mij ook super leuk om deze rit uit te zetten. En wat was het leuk om jullie angstige hoofden te zien als ik met de Alfetta langs reed.

Hier nog even de uitleg van etappe 2:
Dit was de kortste route naar het Mercedes logo. Let op, Skoda is geen duits automerk, dus deze mocht u gewoon negeren.
Afbeelding

Dan komt u de informant tegen. Dan verandert uw route:
Afbeelding

Als u het goed gereden heeft, dan krijgt u de volgende letters: A P E B H P.
De overige letters waren fout. De F en de G waren helaas ontvreemd, dus deze zijn geneutraliseerd.
GT 1300 Junior
75 2.0

Ron@ld
Member
Member

ma jun 07, 2010 22:11

Etappe 7:

In eerste instantie is dit de goede route:
Afbeelding

Maar dan vertelt de informant dat de Opel divisie is verplaatst. Dan wordt dit de enige juiste route (zo ver mogelijk om de vijand heen):
Afbeelding

Bij de letter S zie je op de kaart dat de weg iets dikker is. Dit betekent dat hier gescheiden rijbanen zijn. Hier was parallel aan de weg een klein straatje onderaan de dijk. Als u dit kleine straatje neemt rijdt u verder om de vijand heen. De letter S stond tussen de dijkweg en de parallelweg. Als u goed reed, dan stond voor u de letter S aan de linkerkant. En alleen de letters aan de rechterkant tellen mee, dus de letter S was fout.

De goede letters: P X E K

De strippenkaarten werden ook in dit gebied verreden, hier werden dezelfde letters voor gebruikt.
GT 1300 Junior
75 2.0

Ron@ld
Member
Member

ma jun 07, 2010 22:15

Etappe 10:
Afbeelding

De kortste route was: V O A L P

Met deze uitleg moet iedereen de Branato rit en de nachtrit foutloos kunnen rijden :wink:
GT 1300 Junior
75 2.0

Ron@ld
Member
Member

ma jun 07, 2010 22:21

De uitslag:

1: Bitter 22
2: van Eck 21.5
3: Dankert 21.25
4: Dekker 19.5
5: Zandbergen 19
6: Rijpma 19
7: Romijn 19
8: van Diejen 18.5
9: Eising 18
10: Haverkamp 18

Bij een gelijk aantal punten bepaalt het antwoord op vraag 11 de uitslag.
GT 1300 Junior
75 2.0

Ron@ld
Member
Member

Re: RE: SCARB 5/6 juni D-Day Nachtrit

ma jun 07, 2010 22:26

We hebben van de tweede etappe een stukje afgesneden, er was op de kaart een weg uitgegumt, maar eigenwijs als we waren hebben we toch die weg genomen. (gewoon omdat het kon en je moest tenslotte de kortste route nemen :D )
Ik vond het al raar dat ik jillie niet meer tegen kwam met de Alfetta
De morse code was een hel, temeer omdat wij (in tegenstelling tot veel andere die gelijk door konden rijden) de code nog niet hadden ontcijfert.
En doordat jullie de antwoorden van de vragen ook in morse hadden opgeschreven werd de prijsuitrijking 5 minuten vertraagd... :D
GT 1300 Junior
75 2.0

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 08, 2010 01:19

@Whizzman: Hier 1 van je redders (grijze 145). hebben de rit nog wel uitgereden, maar hadden geen zin meer om nog een half uur te wachten totdat het AC restaurant open ging.
We stonden wel even gek te kijken, zagen in de verte iemand met zwart/blauwe kleding aan staan, dus we dachten al bij onszelf, owhja, nu zijn we de lul. Dat veel gelukkig mee en het was een kleine moeite om te helpen, nog waarneembare schade te zien?
Aha, die 164 was dus de reserve-auto? Hij was goed herkenbaar met het kapotte achterlicht. Ik heb de 146 nog niet op de brug gehangen, maar ik zag niets stuk en het stuurt allemaal nog recht. Hopelijk heb ik morgenavond tijd om hem te bekijken, maar dan moet ik wel het project wat nu op de brug hangt af hebben.

19bri86
Junior Member
Junior Member

di jun 08, 2010 10:38

Wij staan doordat we als rookie hebben meegedaan aan deze rit, zomaar 2e in het rookie klassement :D Nu de volgende ritten ook rijden :P (dat waren we al van plan maar jah, dit geeft extra stimulans)
Nu:
Berlina 2000 '73
sud TI '80
33 1.3 '89
75 1.8 '92 matzwart

Verleden:
145 1.4 '96
33 1.4 '92
75 1.8 '91 indy

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

di jun 08, 2010 12:13

De morse code was een hel, temeer omdat wij (in tegenstelling tot veel andere die gelijk door konden rijden) de code nog niet hadden ontcijfert.
En doordat jullie de antwoorden van de vragen ook in morse hadden opgeschreven werd de prijsuitrijking 5 minuten vertraagd... :D
Hahah, briljant!

Jammer voor ons van de ontbrekende vlag bij de informant bij het radarstationgebied (...), daardoor zijn wij daar verkeerd gaan rijden (we vertrouwden de informant niet ivm geen SCARB vlag) maar hebben nu ook geleerd om vooraf meer prioriteiten te stellen. Volgend jaar kijken we dus vooraf waarmee wij de meeste punten kunnen verdienen en gaan daar meer de nadruk op leggen.

Deze nachtrit gaat voor ons de boeken in als de leukste nachtrit ooit!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

0170Spider
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

di jun 08, 2010 13:28

Wow, wat een gave rit moet dat geweest zijn. De mannen hebben zich in ieder geval super vermaakt, met het tot in de puntjes uitgewerkte thema. Mijn lesje nachtrit vooraf heeft goed gewerkt, de gloednieuwe navigator heeft goed z'n best gedaan en zich prima vermaakt. Via de sms ben ik in de Pyreneeen goed op de hoogte gehouden gedurende de nacht 8).
Bestuurder vond het al bijna jammer dat hij dat paaseitje niet had opgegeten. Visgraatrijden is zijn favoriet en een stukje meer ervan had hij niet erg gevonden :wink:
Skoda niet Duits? Dat was ook toen al overgenomen toch? Ach ja, zo blijft het puzzelen ook voor doorgewinterde rittenrijders een uitdaging.
Doordat de mannen wel alle vragen vooraf hadden doorgenomen, hebben ze helaas de tussenstop gemist. Het voedselpakket bij de start maakte dat trouwens wel enigszins goed, zo'n pakket mag bij de nachtrit vaker worden uitgedeeld!
Natuurlijk in Delft wel de kortste route genomen nadat geconcludeerd werd dat de route langs ons oude huis ging, maar ook een stukje afgesneden kon worden zonder een vraag te missen. Wel grappig om in de bol-pijl-aanwijzingen je eigen stad terug te zien.
Ik heb erg moeten lachen om de aanwijzingen in het routeboek over de matzwarte Alfetta. Wat een feest moet dat geweest zijn.
Eens kijken, misschien volgend jaar wel met twee auto's. Ik vrees dat de navigator het zodanig leuk vond dat hij volgend jaar weer wil.
@ Kakel: het aanbod van een lesje blijft bestaan hoor ;)

Pieter Tillema

di jun 08, 2010 21:24

Mensen, wat was t weer een superrit. :) mn tweede nachtrit maar dit was echt de mooiste, mooie weggetjes goed overzicht dus de snelheid op goed niveau ;)

Maarrrr.... die dijkweg, hoe kan men daar toch zoveel drempels in maken??? heb er toch weer een paar keer stevig aan de grond gezeten maar t mag de pret niet drukken, ik had voorbereidingen getroffen :)

Dit was echt goed georganiseerd in een prachtige omgeving, alleen jammer dat ik die beruchte Alfetta niet ben tegen gekomen :D

Volgend jaar weer!! :) Keep up the good work

Huib
Guru
Guru

di jun 08, 2010 22:08

Afbeelding
Dat is een beste plas eronder Fred! Hij is zeker schoon leeg nu? Wel supermooi met die azevs eronder :thumbs:
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member

di jun 08, 2010 22:18

De nachtrit was fantastisch, ik kijk er ieder jaar weer naar uit en hoewel we het dit jaar moeilijk hadden door een onmogelijke voorbereiding (drukke zaterdag, met vanaf 0700 op, in de bloedhitte de hele dag aan een 33 bouwen en vanaf 18:30 vanuit Zutphen naar Nootdorp rijden voor de start). Maar de roffel van onze boxer hield ons bij de les. Het thema was dit jaar echt briljant, ik voelde met net 'private Ryan', en iedere duitser kreeg de volle laag van m'n kaliber 100mm kanon in de achterbumperT! Heerlijk! Ook de tussenstop in het jaren '40 cafe met alle oude uniformen en voertuigen maakte veel indruk! Ik zal zeker nog eens bij de dorstige types langsgaan! Ook was het fantastisch om als duitser (met gele lampjes) door het slagveld te kunnen racen, toen ik van Sergio en Tomasso had begrepen dat we voor Duitser werden aangezien deden we er met onze alarmverlichting nog een schepje bovenop. Lachen gieren en brullen bij ons aan boord, dat zullen jullie begrijpen. M'n navigator viel helaas op de verbindingsstage uit, en kreeg ik pas in de woonwijk bij de propellor vraag weer wakker, ondanks dit kleine tune-out momentje hebben we het wonderwel tot de ontbijttafel gered, al ben ik blij dat we de enigma opdracht al in Nootdorp hadden gemaakt want dat was om 0600 echt niets meer geworden... Na 24 uur non stop in de benen en 2 tanks peut door de 33 te hebben gejaagd lag ik om een uur of 0900 weer lekker in mn bedje met een grijns van oor tot oor. I love de nachtrit! Alleen zaten er dit jaar nou meer drempels in dan gewoonlijk of word ik oud? Alain Prost zou hebben gezegd, 'thse track was very bumpy'. Durfde daarom ook vaak het pedaal niet te ver in te trappen, bang voor zo'n karter killer die vanuit het niets uit de nacht zou opdoemen! Hebben die dingen dus toch effect...hahahahahah...auw me rug....

Cu next year! 8)
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 08, 2010 22:42

Skoda niet Duits? Dat was ook toen al overgenomen toch?
Skoda is pas nadat de muur gevallen is overgenomen. Sterker nog, "voor de oorlog" was Skoda een erg interessant, kwalitatief goed en sportief automerk. Zie ook bijvoorbeeld de skoda popular roadster:

Afbeelding

Er is een speciale "monte carlo" rally-editie van gemaakt.

0170Spider
Full Member
Full Member

wo jun 09, 2010 14:29

Skoda niet Duits? Dat was ook toen al overgenomen toch?
Skoda is pas nadat de muur gevallen is overgenomen.
Duh, je moet wel heel jong zijn om dat niet te weten (en dat zijn wij niet meer :wink: ). Maar de mannen beredeneerden dat Duitsland aan het begin van WO II Tsjechie binnen was gevallen en dat een Tsjechisch leger dus wel als Duits aangemerkt zouden zijn... Ach, een mooie instinker toch?

Gisteren trouwens nog even nagepraat met de navigator. Dit vond het onvergeeflijk dat hij geen goede zaklamp had geregeld, is van mening dat ze absoluut een paar domme punten hebben laten liggen, en en en... Kortom, volgend jaar wordt het vechten om die bijrijderstoel :twisted:

Terug naar “Evenementen”