SPIDERVELOCE1750

Flandrienrit in Gent 05.08.2007 *** FOTO'S ***

do jan 25, 2007 21:33

BEDANKT AAN IEDEREEN OM ZO MASSAAL AANWEZIG TE ZIJN !!!

DE FOTOOKES :

Michel

Marco

BOR en BOR

Anke

DeBATjes

Theo

Hans

Frank

Klaas

Andy

ARjan

DE JUISTE ANTWOORDEN OP DE PUZZELVRAGEN :

1 : Welk onderdeel is dit en uit welke Alfa is het weggekaapt .

Alles wat met remmen en Giulia te maken had is hier goedgekeurd .

2 : Welke onfortuinlijke , bekende en bezongen Vlaamse middeleeuwse Heer had hier vroeger zijn " stationnetje " ?

Heer Halewijn , te vinden op het bordje Halewijnstationstraat aan de brug over de spoorweg , ter hoogte van punt 10 .

3 : Welk beroemd Belgisch monument rijdt U hier voorbij ?

Atomium , dat ( uiteraard in miniatuurversie ) in een voortuin tussen punt 20 en 21 te vinden was .

4 : Wat symboliseert dit monument ?

Ijzeratoom of Ijzermolecule of eventueel de 9 provinciën van Belgie op het moment van de bouw .

5 : Welke rivier stroomt hier aan Uw rechterzijde ?

De Leie , op punt 29 al eens " overgevaren " en ter hoogte van de vraag en dus punt 32 stonden er fietsroutebordjes met de benaming " Leiestreekroute "

6 : Wat is de naam van de toondichter die het muziekonderwijs in de Belgische scholen inrichtte ?

Frans Aug Gevaert , te vinden op een bordje achter de kerk in Huise ( punt 74 )

7 : Welke Belgische bieren worden gepromoot in " De Vaderlander " ?

Ename / Romy pils / Sloeber te vinden onder de vorm van " sluikreklame " her en der op de gevel van café de Vaderlander . ( punt 74 )

8 : Wat is de naam van de stoeterij die U voorbijrijdt , in de twee belangrijkste Belgische landstalen ?

Strohoeve / Ferme de la paille , een bengelend bord aan de poorten van de stoeterij tussen punt 108 en 109 .

9 : Een gerespecteerd archeoloog en tevens pastoor van Kaster wandelde hier wel eens mijmerend rond . Zijn naam ?

Juliaan Claerhout, piepkleine wandelroutebordjes en het opvallendste aan punt 117 .

10 : Dit landschap inspireerde een bekend Vlaams schrijver . Wat is zijn naam ?

Stijn Streuvels , zijn naam onder de vorm van een wandelroute - en autoroutebord tussen punt 137 en 139

11 :Meermaals , zoals nu , volgde U het traject van dé belangrijkste wielerwedstrijd in Vlaanderen . Welke ?

De ronde van Vlaanderen , alweer een piepklein bordje tussen punt 165 en 166 .

12 : Een "schitterend" bekend Vlaams jeugdboekenpersonage fietst hier graag rond . Over wie hebben we het ?

Blinker , te vinden op een fietsroutebord rechts van punt 170 . Omdat we dachten dat heel wat Nederlanders Blinker en Marc De Bel niet zouden kennen , was er de " schitterende " hint .

13 : Geef de naam van de beek die hier door het landschap waart .

Gaverbeek , alweer te vinden op fietsroutebordjes " Gaverbeekroute " , alleen moesten jullie nu wel ter hoogte van punt 178 even de hoofdjes omdraaien ipv naar " Hof van Cleve" te staren .

14 : Wat was de naam van de waterburcht die hier stond voor het kasteel verrees ?

Hof ter Wallen , makkelijk te vinden op het infobord ter hoogte van punt 200 .

15 : Welke bekende Vlaamse schilder werd hier geboren en wandelde hier vaak langs de oevers van de Leie ?

Roger Raveel , Links aan de brug van punt 205 startte er een wandelpad dat naar hem genoemd is .

16 : Geef de naam van de Flandrien der Flandriens die hier voorbijfietst .

Briek Schotte , waar ter hoogte van punt 232 niet naast te kijken viel .

17 :Hoe wordt dit dorp nog genoemd of waar is het dus , naast zijn wielergeschiedenis , nog door bekend ?

Bloemendorp of bloemen . Dit was af te leiden uit de verschillende bloemsoorten die verspreid waren over het dorpsplein , maar ook een weggemoffeld bordje dat wel degelijk over een bloemendorp sprak . ( punt 232 )

18 :Hoe noemt het huis waar de toeristische dienst van de provincie Oost- Vlaanderen in GENT gevestigd is ?

Het Metselaarshuis . Op het fonteinplein ( punt 245 ) stond een bord met toerische wandelroutes . Helemaal onderaan kon je de uitgever aantreffen nl de toeristische dienst Oost Vlaanderen , gevestigd in het Metselaarshuis in Gent .

19 : In één van deze boerderijen worden helemaal geen landbouwprodukten ondergebracht . Maar wat dan wel ?

Oldtimers of oldtimerfarm . Tussen punt 253 en punt 254 reden we op een hoeveroute . Her en der waren infoborden verspreid , maar daar kon je niets op vinden . Aan de linkerkant van de weg was wel een hoeve omgebouwd tot oldtimerwerkplaats . Om dit te weten te komen moesten de hoofden alweer gedraaid worden . Zo had je een pijlte oldtimerfarm.be kunnen vinden .

20 : Welke Belgische stripfiguren lachen U hier toe ?

Suske / Wiske / Schalulleke of Schabolleke of Schanulleke . ( punt 269 ) De meeste mensen waren hier het lieve poppetje vergeten .

SCHIFTINGSVRAAG : Hoeveel Nederlanders woonden er op één januari 2007 op het grondgebied van Gent :

Afbeelding

1755 dus .
Laatst gewijzigd door SPIDERVELOCE1750 op za aug 11, 2007 22:26, 7 keer totaal gewijzigd.

SPIDERVELOCE1750

RE: Flandrienrit in Gent 05.08.2007

do jan 25, 2007 21:34

NUTTIGE LINKS :

Allereerst de oersite vanGent .

Overnachten :

- Een heel nuttige site voor degenen die op een originele , leuke en niet dure manier willen overnachten in Gent :Bed and breakfast Gent

- Een door mijn ouders gesmaakt hotel en bovendien het oudste van Gent : Cour Saint-George . Kijk vooral bij promoties .

- Een iets duurder hotel , het Novotel , maar wel in hartje centrum en met privéparking .
Laatst gewijzigd door SPIDERVELOCE1750 op vr feb 09, 2007 09:11, 10 keer totaal gewijzigd.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 25, 2007 21:35

Ik verheug me er nu al op om jullie bij te staan bij deze prachtige Flandrien-rit :thumbs:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do jan 25, 2007 21:36

Kijk ipv de Zeeuws Vlaanderen rit een errrug goed alternatief, we love joe :wink:
Count me in met de Juul.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Flandrienrit in Gent 05.08.2007

do jan 25, 2007 21:38

Ik verheug me er nu al op om jullie bij te staan bij deze prachtige Flandrien-rit :thumbs:
Zoals we al al gemeld hebben bij de rokerspauze afgelopen zondag : Top dat jij ons wil helpen !!! :thumbs:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do jan 25, 2007 21:39

Wij rijden wel weer achter iemand aan die er qua puzzelen ervaren uitziet :wink: :thumbs:

Ow, en: pebeetje :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 25, 2007 21:44

Zoals we al al gemeld hebben bij de rokerspauze afgelopen zondag : Top dat jij ons wil helpen !!! :thumbs:
Graag gedaan,daar zijn vrienden voor :roll:

SPIDERVELOCE1750

do jan 25, 2007 21:53

Vrienden Nonkel Marco ? Familieverplichtingen zal je wel bedoelen . :lol: :wink:

BTW : Ik zou het niet erg vinden als dit ook een toeristisch topic wordt en daar horen natuurlijk ook Trippelkes bij . Vertel ze maar ne keer wat je van Gentse Trippel vind . :D

SPIDERVELOCE1750

do jan 25, 2007 21:58

Nog een fotooke gevonden : :D

Afbeelding

Rest mij zeker ook reeds te vermelden dat de rit een Gent-Gent evenement zal zijn . :wink:

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 25, 2007 21:58

Vrienden Nonkel Marco ? Familieverplichtingen zal je wel bedoelen . :lol: :wink:

BTW : Ik zou het niet erg vinden als dit ook een toeristisch topic wordt en daar horen natuurlijk ook Trippelkes bij . Vertel ze maar ne keer wat je van Gentse Trippel vind . :D
Hentse Triple is :thumbs: :thumbs: :thumbs: Een fijne zachte tripel,niet teveel van nuttigen anders toch een zwaar hoofd den anderen dag :? :shock:

SPIDERVELOCE1750

do jan 25, 2007 22:08

Hentse Triple is :thumbs: :thumbs: :thumbs: Een fijne zachte tripel,niet teveel van nuttigen anders toch een zwaar hoofd den anderen dag :? :shock:
Een fijne slogan voor de rit . :D

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 25, 2007 22:20

Omgeving Gent als ik het goed begrijp?

Wel interressant..alleen een flink stukkie toeren :shock:

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 25, 2007 22:31

Omgeving Gent als ik het goed begrijp?

Wel interressant..alleen een flink stukkie toeren :shock:
Dan maak je er toch gelijk een weekendje Gent van,is een leuke stad om eens rond te kijken bijvoorbeeld op zaterdag mooie oude gebouwen o.a het Gravensteen en het Belfort.En genoeg gelegenheden om 's avonds een lekker hapje te eten(bijv. Du Progres )en een dreankje te nuttigen op de Korenmarkt.
En dan zondags een mooie rit in Vlaanderen.Kortom een top weekend. :wink:

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Contacteer: Website

do jan 25, 2007 22:33

Same here :P
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

SPIDERVELOCE1750

vr jan 26, 2007 11:20

Same here :P
Ook U weten we wonen . :lol: Merciekes dus . :wink:

Terug naar “Evenementen”