Welke datum geeft jouw voorkeur?

Peiling eindigde op ma sep 15, 2008 10:47

28 september
22%
2
12 oktober
67%
6
26 oktober
11%
1

Totaal aantal stemmen: 9
GGspider
Member
Member

Tourrit IL GIRO NELLE COLLINE --> 12 OKTOBER

do jul 17, 2008 10:47

Mijn eerste zelfgetimmerde tourrit:
►►►► Ter info. Mijn email-adres = geert.vdberghe@skynet.be ◄◄◄◄

IL GIRO NELLE COLLINE --> 12 OKTOBER (of ‘de rit in de heuvels’)

► Waar gaat dit door?
“Il giro nelle colline” is een tourrit in een unieke regio in het zuiden van Oost-Vlaanderen. Terwijl de rest van de provincie zo goed als biljartvlak is, vereffenen zich hier beboste heuvels statig boven het landschap.
De route is een 50/50 combinatie van Vlaamse Ardennen en Zwalmstreek, landelijk gebied bij uitstek. Het landschap is er bijzonder gevarieerd. In de valleien vind je nog talrijke drassige weilanden en ecologisch waardevolle meersen. De flanken van de hellingen zijn bezaaid met typische bronbosjes. Op de vruchtbare leemgrond van de middelhoge heuvelruggen vonden de landbouwers het ideale terrein om uitgestrekte kouters aan te leggen. Op de hoogste heuveltoppen was de grond zo schraal, dat alleen bosbouw er mogelijk was. Daardoor ontstonden onder meer het Brakelbos, Muziekbos en Kluisbos.
Tussen al dat groen vind je nog schitterende authentieke dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan. De steden Geraardsbergen, Zottegem, Ronse pronken met culturele en historische pareltjes.
‘Il giro nelle colline’ laat je kennismaken met al dit moois.
Deze tour is niet alleen ‘rondjes rijden in sneltreinvaart’ en is ‘slechts’ 100km lang.
Maar er is meer dan dat, want:
Je zal meermaals halt houden om te genieten van de voornaamste toeristische parels van deze streek. In de Vlaamse Heuvels ontdekt u ook gezellige eethuisjes en ware gastronomische zaligheden. Elk dorp heeft zijn streekproduct. Wie kent niet de Geraardsbergse Mattetaarten, de Balegemse jenever, de Breydelham of de Ename Trippel.
Waar u ook verblijft, overal wordt u vriendelijk en warm onthaald.

► Wie mag deelnemen?
Alle ALFA-rijders zijn uiteraard welkom, maar in het bijzonder een specifieke oproep aan alle spider – en GTV-rijders van de lage landen. Welk jaartal of type dan ook.

► Wanneer?
In de nazomer is het minder druk op de diverse evenementenkalenders. Augustus is te kortbij en een groot deel van september ben ikzelf in verlof (en dus niet thuis).
Vandaar dat ik deze tour er toch dit najaar nog wil doorjagen.
Hopende dat de weergoden ons gunstig zijn….Maar ja, in de lage landen weet je nooit!
De definiieve datum is geworden: 12 oktober

► Het startpunt
De route start op de grote markt van Oudenaarde (het centrum van de provincie Oost-Vlaanderen) om 12.00 uur.
Samenkomst vanaf 11.00 voor de verdeling van de roadbooks en een laatste breefing.

► De route van dorp naar dorp
De route gaat grotendeels over goed berijdbare, rustige wegen.
Van dorp tot dorp rijden we over:
Oudenaarde – Ename – Mater – Sint-Maria-Horebeke – Korsele – Nederzwalm – Sint-Maria-Latem – Munkzwalm – Zwalm – Roborst – Strijpen – Velzeke – Elene – Grotenberge – Zottegem – Sint-Goriks-Oudenhove – Rozebeke – Michelbeke – Opbrakel – Ronse – Kwaremont – Ruien – Kluisbergen – Melden – Oudenaarde.

► Het roadbook
Het roadbook heb ik aangemaakt met RBEditor, en is, op een paar schoonheidsfoutjes na, klaar voor gebruik.
Alvorens dit definitief door te geven, wil ik wel de zekerheid hebben dat alles correct is. En dat zal dan wel in de komende weken oké zijn. De testrit ga ik kortelings maken en ik vermoed dat deze begin augustus zal klaar zijn. Hier hoor je nog van.
Het feit dat dit roadbook in RBEditor tot stand kwam, maakt het me wel onmogelijk dit op het forum te downloaden. De gegevens zijn niet kopieerbaar in een ander (Excel-Word) bestand, wat het ter beschikking stellen nog moeilijker maakt.

Geen nood, er zijn twee mogelijkheden:
1. download het RBEditor-programma op je PC via : http://rbeditor.valleyfield.se/en/download.php
Klik op ‘full package’.
Dit is gratis en neemt slechts een drietal minuutjes tijd in beslag.
Stuur me een mail zodat ik jouw emailadres ken.
Via jouw emailadres stuur ik het roadbook door dat je dan ongehinderd kan openen.
2. bij wie dit niet lukt, zal een afgedrukte versie beschikbaar zijn op datum van het evenement.

Het Roadbook is vrij eenvoudig van opmaak en handig in gebruik.
Af en toe geïllustreerd met foto’ van bezienswaardigheden.
Vooral de waypoints met de vermelding ‘KIJK’ zijn de moeite waard. Ze verwijzen naar toeristische aandachtspunten.
Deze ‘KIJK’-waypoints hebben in het roadbook uiteraard geen invloed op de af te leggen afstand, maar zijn louter informatief. Deze heb ik gearceerd.
Om door te rijden, ga dus gewoon naar de daaropvolgende waypoint.

► We houden even halt
De tour is opzettelijk vrij kort gehouden om, behalve onze passie, alfa rijden, ook nog te kunnen genieten van al het moois onderweg. Uiteraard ook om te proeven van een lekkere streekdrank en te genieten van een gezellige babbel.
Laten we ff samenkomen en op elkaar wachten bij:
→ het kasteel van Grotenberge (Breivelde) = km 32
→ de grote markt van Ronse = km 71
Ook leuke locaties zijn:
→ de terbiestmolen
→ de ijzerkotmolen
→ de zwalmmolen

► Aandachtig onderweg
Om wakker te blijven onderweg zal een zoekspel ingelast worden.
Eenieder die wil deelnemen krijgt bij vertrek tien foto’s mee van bezienswaardigheden onderweg. Wat gedetailleerd en niet te gemakkelijk gemaakt natuurlijk.
Het is de bedoeling dat jullie deze beelden herkennen en aanduiden op welk waypoint deze gefotografeerd zijn.
Sponsors zijn welkom voor de prijsuitreiking. Ik ga alvast aankloppen bij de alfadealers in de regio.

► Op vraag kan ik jullie via mail doorsturen:
1. de route in kaart
2. een document met sfeerbeelden en bezienswaardigheden onderweg
3. een overzicht van de eetgelegenheden in Oudenaarde-centrum. ’s Avonds zullen er waarschijnlijk wel onder ons zijn die een stevige maaltijd zullen appreciëren. Ook onderweg vind je tal van horecazaken, verscholen in één of ander rustig hoekje, waar je zowel van snacks als culinair plezier, of plaatselijke streekgerechten kan genieten.
Indien jullie dit wensen kan ik altijd bekijken of een restaurant op de markt van Oudenaarde voldoende plaatsen biedt om een groep te ontvangen.
4. een overzicht van de hotelaccommodaties in de streek, zowel de low-budget slaapgelegenheden als de duurdere klasse. Voor de Nederlandse ‘amici-alfisti’, geen gebrek dus.

► Tot slot nog wat goeie raad
De gebruikte wegen zijn zorgvuldig geselecteerd op basis van toeristisch belang én verkeersveiligheid. Het volledige traject gaat grotendeels over rustige en landelijke wegen. Het hoeft geen betoog dat snel rijden uit den boze is. Deze wegen zijn bezaaid met fietsers en wandelaars. Geef hen voorrang opdat deze tour een succes mag worden.

► Indien je wenst deel te nemen, DAN:
1. neem de aankondiging van dit evenement al volledig in jullie op als voorgerecht. Jullie zullen niet teleurgesteld zijn over de hoofdschotel.
2. kijk de agenda na en kies één van de voorgestelde data. Maak jullie keuze bekend in een mail aan mijn adres. De datum die het meest aangeklikt wordt, ‘heeft gewonnen’.
3. Laat ook weten of je het roadbook wil ontvangen via email (zie keuze 1 onder de rubriek ‘roadbook’) of afgeprint op de evenementendag zelf (keuze 2.)

►Op andere fora
Om dit evenement nog meer slaagkansen te bieden zal ik het eveneens bekend maken op andere fora.

En nu maar duimen op heel véél volk, aardig weertje, veel rij-, kijk-, geniet en babbelplezier.
Laatst gewijzigd door GGspider op ma sep 29, 2008 14:39, 3 keer totaal gewijzigd.

SPIDERVELOCE1750

RE: Tourrit IL GIRO NELLE COLLINE

do jul 17, 2008 14:11

Hey Geert . Allereerst : Prachtig initiatief !!! :thumbs:

Ik heb gestemd voor 12 oktober , omdat op 28 september de Limburgrit van onze geliefde club op de agenda staat . Het is maar dat je het weet . :wink:

We proberen er zeker bij te zijn , ook al kennen we de streek als onze broekzak . :lol:

Oh ja : Je avatar op het Alfaforum is toch mooier hoor . :mrgreen: :wink:

GGspider
Member
Member

Re: RE: Tourrit IL GIRO NELLE COLLINE

do jul 17, 2008 14:19

Hey Geert . Allereerst : Prachtig initiatief !!! :thumbs:

Ik heb gestemd voor 12 oktober , omdat op 28 september de Limburgrit van onze geliefde club op de agenda staat . Het is maar dat je het weet . :wink:

We proberen er zeker bij te zijn , ook al kennen we de streek als onze broekzak . :lol:

Oh ja : Je avatar op het Alfaforum is toch mooier hoor . :mrgreen: :wink:
Hi spiderveloce1750,
Prima.
Ik noteer jouw deelname. Alle deelnemers tot nog toe stemmen 12 oktober.
Ik vermoed dat het ook die datum zal worden. Maar laat ik later definitief weten.
Voor het roadbook, deze zit nog in een laatste fase.
Ik laat je weten als het zover is (=rond begin augustus).
We spreken dan af hoe ik je die bezorg.

Groeten
Geert van GGspider

Edspider85
Member
Member

do jul 17, 2008 20:59

Ben er zelf ook bij, tis lang geleden dat we mekaar eens gezien hebben... he Kristal; ben zelf de laatste tijd veel bezig, ook met het Cabriofun.be club.....
Red Alfa Spider 2000 1985 model with Weber 45DCOEcarb's

Pinin 66
Alfaforum.nl lid

Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr jul 18, 2008 09:06

Prachtig initiatief! Ik stemde op 28 september, dan is de kans groter dat het weer iets mooier is, wat toch leuker is om die mooie streken (die ik als wielrenner heel goed ken) door te rijden.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr jul 18, 2008 09:46

12 oktober, kwestie van de SCARB geen concurrentie aan te doen ;-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

GGspider
Member
Member

vr jul 18, 2008 14:01

Prachtig initiatief! Ik stemde op 28 september, dan is de kans groter dat het weer iets mooier is, wat toch leuker is om die mooie streken (die ik als wielrenner heel goed ken) door te rijden.
Tof dat je komt TomVDW
Van zodra het roadbook klaar is, laat ik dit weten op het forum.
Dan spreken we af af ik je dit doorstuur via mail, of gewoon afgeprint meebreng op datum van het evennement.

Grazie mille
GGspider

GGspider
Member
Member

vr jul 18, 2008 14:05

12 oktober, kwestie van de SCARB geen concurrentie aan te doen ;-)
Hallo alfaromeocars,
Fijn dat je ook aanwezig zal zijn.
De datum wordt wellicht 12/10, maar dat bevestig ik later nog.
Van zodra het roadbook klaar is, neem ik opnieuw contact op op het forum.
Dan spreken we af of je dit wil doorgestuurd krijgen via mail of afgeprint op datum van het evenement zelf.
Tot binnenkort. Jouw inschrijving is genoteerd.

Grazie mille
GGspider

Tom VDW
Guru
Guru

vr jul 18, 2008 14:15

Tof dat je komt TomVDW
Van zodra het roadbook klaar is, laat ik dit weten op het forum.
Dan spreken we af af ik je dit doorstuur via mail, of gewoon afgeprint meebreng op datum van het evennement.

Grazie mille
GGspider
:wink: Is goed...ik PB je mijn e-mail adres. :D

GGspider
Member
Member

vr jul 18, 2008 18:00

Een tiental alfa's hebben hun deelname bevestigd.
Maar op de Grote Markt van Oudenaarde kunnen er zeker 100 parkeren.....
INSCHRIJVEN ALFISTEN !!!!!!!! :D

GGspider
Member
Member

vr jul 25, 2008 22:09

:lol: :wink: :lol:
Ondertussen zijn meer dan twintig inschrijvingen binnen, waaronder meerdere spider's, GTV's en zelfs een montreal uit 1973.
Laat dit forum niet achterblijven.
Hoe meer volk, hoe meer leute!

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 25, 2008 23:25

Ik wil ook heel graag meerijden,maar èèn en ander zal afhangen van de gekozen datum.Als het op 12 oktober is zal ik vrij moeten nemen van mijn werk,op 28 september ben ik vrij dus dat zou mooi kunnen.26 oktober is geen optie voor mij want dan moet ik twee dagen vrij nemen.Dus het hangt even af van de definitieve datum.

GGspider
Member
Member

za jul 26, 2008 16:01

Ik wil ook heel graag meerijden,maar èèn en ander zal afhangen van de gekozen datum.Als het op 12 oktober is zal ik vrij moeten nemen van mijn werk,op 28 september ben ik vrij dus dat zou mooi kunnen.26 oktober is geen optie voor mij want dan moet ik twee dagen vrij nemen.Dus het hangt even af van de definitieve datum.
Hi GTVCO
Bedankt voor jouw reaktie.
Het succes van dit evenement is momenteel groot.
Iedere deelnemer heeft de mogelijkheid de datumkeuze aan te duiden.
Momenteel is de kans bijna zeker dat het 12 OKTOBER wordt.
Probeer zeker alles te doen om er bij te zijn. Hoe meer volk, hoe meer leute.
Het roadbook wordt dit weekend getest en in de loop van begin augustus ter beschikking gesteld.
We spreken dan af hoe je dit kan bekomen.
Laat zeker via dit forum weten als jouw deelname definitief is.

Groetjes
GGspider :)

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

za jul 26, 2008 23:52

Als ik zeker ben van een datum en mee doe laat ik het zo snel mogelijk weten GG! Topinitiatief GG,respect! 8) :thumbs:

GGspider
Member
Member

ma jul 28, 2008 08:37

Als ik zeker ben van een datum en mee doe laat ik het zo snel mogelijk weten GG! Topinitiatief GG,respect! 8) :thumbs:
8)
Prima gtvco,
Kijk gerust na. Ik wacht op antwoord later.

Groetjes
GGspider

Terug naar “Evenementen”