Om het meteen maar waardig te maken voor dit forum... we hebben op de parking de volgende 155 gespot! Normaal gesproken fotografeer ik dergelijk nieuwerwetse Alfa's niet als ik ze in het wild tegenkom maar het is de enige Alfa content die ik kon vinden...

Nu zult U zeggen... Parking? Zie ik daar geen mais op de grond liggen?
Dat klopt!
De parking was in het maisveld tegenover het veld waar de BKR gehouden werd! Nou... eigenlijk nog 1 veld verder... want het maisveld dat aansloot aan het evenementterrein was onklaar geraakt door overmatig regenval... best wel een bummer want nu moesten we dus te voet door die modder ploeteren!
Ik merk aan de vibraties in de lucht dat u staat te popelen om beelden te zien van dit fantastische evenment en dat u zich afvraagt waar de afkorting BKT voor staat....
Ik zal U niet langer in spanning houden....
BKT staat voor autocross vereniging Bertus Kom Terug! Een vereniging die dit jaar zijn 30-jarig bestaan vierde... voorwaar een prestatie! Of Bertus gedurende die 30 jaren ooit wedergekeerd is op het nest, is ons helaas een mysterie gebleven...
Nu zou het uiteraard te ver voeren om elk "incident" hier fotografisch weer te geven dus zal ik me beperken tot de opvallende zaken en die plaatjes die het sfeerbeeld goed weergeven...
Het volgende plaatje laat een scene zien uit de 367ste manche om het lokaal Moerse kampioenschap... de grootste kanshebber op de eindoverwinning ligt hier net even op zijn dak helaas...

Let u vooral op de vogelkooi in de lucht (beschikbaar gesteld door Veehandel De Moer B.V., na gebruik svp weer retour!) met daarin ingericht de riante commentaarpositie voor de speaker...
Deze speaker wist ons tevens mede te delen dat onze entreekaarten (a 5 Euro p.p.!) tevens onze loten waren voor de loterij die gehouden zou worden binnen 1 uur na de laatste manche... De prijzen die wij konden winnen? Die logen er niet om....
Ik zal de speaker zo letterlijk mogelijk proberen de quoten...
Het zal zo langzamerhand wel een redelijk beeld schetsen van de toch enigszins casual aandoende sfeer op dit evenement.een accuboormachine!
Een vlaamse reus! Nu zult u zeggen wat is dat? Nou dat is zo'n groot konijn met van die flaporen!
Een bok! Wat moet je daar nou mee zult u zeggen? Tsja... gratis ter beschikking gesteld... een bok dus!
Blijft u dus vooral na de laatste wedstrijd nog even want dan vindt de verloting plaats!"
Een groot voordeel van dat casual zijn, is dat het rennerskwartier vrij toegankelijk is en dus zijn we daar ook even gaan neuzen... en dan tref je dit doort beelden aan... eigenlijk WEER een maisveld... met een leuke mengeling van esthetisch gemodificeerde automobielen, agrarische voertuigen en noemt u maar op...

Nadere observatie van het meest rechtste racemasjien leerde ons dat hier hier ging om een voertuig van Engelse makelij met in het merkbeeld een Jaguar, notenhouten dashboard en een automatisch verzet...

Werkelijk een cockpit voorzien van alle gemakken voor tijdens de uitputtingsslag die "Bertus Kom Terug!" zijn deelnemers ieder jaar weer weet voor te schotelen! Of de airconditioning nog functioneel was, durf ik echter niet met zekerheid te stellen.
De een na laatste maal dat wij deze voiture in actie zagen op de heilige modder van De Moer was deze nog redelijk mobiel... de laatste maal werd deze gekweld door ongewenste rook- en stoomuitstoot.
Een andere opmerkelijke verschijning vormde het damesteam dat hun voitures geheel in stijl had uitgedost...

Daar wij het evenement helaas voortijdig besloten te verlaten (de angst om de bok te winnen en daarmee te worden sloeg ons om het hart...) kunnen wij u helaas niet mededelen wie de winnaar van de demolition derby geworden is... misschien dat dit terug te vinden is op de website van Bertus Kom Terug!
Wel spotten wij op bijna het laatste moment nog de Djeneral Lie van de Dukes of the Moer. Dat deze een wieldop miste, mag in onze ogen de pret, opgedaan bij dit enerverende evenement, niet drukken!

On a serious note: We hebben ons zeer zeker vermaakt... vooral door hoe casual alles ging en hoe eigenlijk de gehele gemeenschap zich ingezet heeft voor zo'n evenementje. Het wemelde er van de vrijwilligers, er reden karretjes rond met gekoelde drank, er waren genoeg standjes waar warm voedsel verkrijgbaar was, toiletten in overvloed en iedereen had LOL met hoofdletters!
Anderzijds is het best wel triest om te zien hoe fraaie machines als zo'n Jaguar (er reden er in totaal zelfs 2 mee...) op een dergelijke manier jammerlijk aan hun eind komen... en dat een volwaardige klassieker als een Morris Minor in best nog wel te restaureren toestand ook voorzien wordt van een hekwerk en de gladiatorendood tegemoet gestuurd wordt...
Nog even postief afsluiten... we hebben in het uitgebreide veld voitures die ingezet werden ter vermaak geen enkele Alfa Romeo kunnen ontwaren!
Met vriendelijke groet uit De Moer,
ZaagCrossAuto