Ik zat vorig jaar in Barberino di Mugello (langs Autostrada en de 1000miglia route) Prima hotel voor redelijke prijs 45euro per nacht.
Klik hier
Ik zal ook dit jaar weer de 1000 Miglia aan doen Vorig jaar is enorm bevallen. De 1000 miglia kan je bijna als een italiaanse nationale feestdag bestempelen. Dit evenement leeft bij de italianen en voornamelijk rond de dorpjes op de route.
Rijden in een (semi)klassieke Alfa tussen de deelnemers kan rekenen op de sympathie van de italianen. De vele goedkeurende blikken en de duimen omhoog kan je alleen maar in Italie vinden. Op de futa-pas en de raticosa komen de liefhebbers samen.
Foto is genomen tussen Passo della Futa en Raticosa.
Do 6 mei
=======
Vertrek vanuit Amsterdam via Duitsland en Oostenrijk uiteindelijk Italië.
1e stop en overnacht zal plaatsvinden in Hotel Lener, Freienfeld in Italie vlak over de grens met Oostenrijk. Afstand rond de 1000km, geschatte reistijd 10uur.
Vr 7 mei
=======
Het 2e traject Vertrek zal richting Verona;Modena;Bologna;Firenze;Arrezo en uiteindelijk Viterbo gaan via de Autostrada, waarbij ik in de namiddag incheck in Hotel “Domus La Quercia” Viterbo licht Rome en Pienza op de route van de Mille Miglia. Afstand +/- 700km. Geschatte reistijd 7 uur.
Zat 8 mei
========
Dit is de dag dat ik de route voor een groot deel zal gaan rijden tussen Rome en Brescia. Vanuit Viterbo vertrek ik richting Pienza in de ochtend (2u 30min rijden via Lago di Bolsena – werkelijk schitterend!) Tijdens dit traject kom je diep in Toscane terecht. De 1e deelnemer zal worden verwacht rond 11:00u. Dit betekent 07:45 vertrekken vanuit het Hotel.
Het programma voor deze dag is als volgt:
07:00 Opstaan & Ontbijten
07:45 Vertrek hotel Viterbo
10:45 Aankomst Pienza (Totale afgelegde aantal km=120)
12:00 Aanhaken Karavaan richting Brescia
14:15 Doorkomst Firenze (Totale afgelegde aantal km=260)
15:30 Doorkomst ***Passo della Futa***
xx:xx Tankstop???
17:15 Doorkomst Bologna (Totale afgelegde aantal km=330km)
18:30 Doorkomst Fiorano Modenese (Totale afgelegde aantal km=405km)
xx:xx Tankstop???
19:45 Vertrek Ferrari Fabrieken Fiorano richting Freienfeld Hotel Lener
23:15 Geschatte aankomst Freienfeld Hotel Lener
Zo 9 Mei
=======
Vertrek vanuit Freienfeld terug naar Nederland – Amsterdam.
08:00 Vertrek
18:30 Geschatte Aankomst
Ma 10 Mei
========
Rustdag en dag vrijgenomen van werk!!!
Ter voorbereiding is de "Bert" als volgt uitgerust:
- Nieuwe All-seasons Pirelli P6 185/65/14 T84 M+S banden;
- Aangepaste vering voor- en achter (verzwaard);
- Blusinstallatie;
- Jumpstarter (Voor Accu,Banden);Pechset (gevarendriehoek;hesje;EHBO-doos;sleepkabel;handschoenen;krik);
- Reservewiel Kleber 165/70 SR14 (Origineel) + krik;
- 5 Liter extra brandstof + Millers Oil additieven (loodvervangers);
- Extra zekeringen;;
- Gereedschap;
- TomTom Navigatie XL ;
- ANWB pas;
- Oostenrijk vignet