GGspider
Member
Member

Il Giro Nelle Colline (III)

za nov 28, 2009 22:24

Beste vrienden alfisten, :)

Tijdens dit snikhete zomerweertje heeft de belgische tourrittenmolen zijn paarden reeds lang van stal gehaald.
Een ideaal moment om de lijnen uit te tekenen voor het komende seizoen.

Binnen de evenementenkalender zal ook in 2010 de ‘Il giro nelle colline’ zijn plaats vinden. De derde editie ondertussen van een Vlaamse tourrit die zijn wortels in de Belgisch-Nederlandse Alfawereld reeds stevig verankerd heeft.

Het kan dan ook niet anders dat broer Koen, Gerda en ikzelf ook volgend jaar deze succesvolle reeks willen verder zetten.

De ideeënbox werd reeds met mondjesmaat gevoed, en zodra geopend beloof ik er opnieuw een knaller van te maken. Net zoals de vorige Giri, zal ook deze zijn startpunt en rode draad binnen het onschatbaar mooie landschap van de Vlaamse Ardennen kennen.
In 2008 ontdekten we vooral de Zwalmvallei, terwijl we dit jaar, in mei, ook het prachtige Pajottenland erbij namen.

A. De datum van de Giro III : zondag 12 september. Opnieuw in de nazomer, daar het in mei tè druk is. En net vóór de herfst, als het landschap zijn kleurenpracht terugvind.

B. Waar gaat dit door : het startpunt wordt met zekerheid opnieuw Oudenaarde.Onze ogen zijn ditmaal gericht naar het zuid-westen, waar we denken grote delen van de provincie Henegouwen en de Franse grens zullen opzoeken. Het stadsbestuur kan ons de markt niet reserveren. Er is namelijk die zondag de septemberkermis. Ambiance verzekerd dus in de stad 's avonds.
De Giro III zal dus, net als vorig jaar vanaf de grote colruytparking vertrekken, niet ver van de markt.
Hotel-Resto CESAR op de markt beloofde opnieuw hun samenwerking. We zullen er zoals andere jaren kunnen ontbijten, breefen, avondeten. En.....ze zorgen voor een prijzenpot!

De Giro III duikt onmiddellijk naar het zuiden om binnen de kortste tijd de taalgrens over te rijden. Want deze keer zal de, ook voor mezelf, vrij onbekende provincie Henegouwen het toneel uitmaken van deze tourrit.
"Le Tournaisis" is de naam van de regio die we zullen doorkruisen. "Tournaisis" komt namelijk van 'Tournais' of in het nederlands 'Doornik'. Eén van de mooiste steden van het zuiden met een rijk, cultureel erfgoed.
Liefhebbers van parken en kastelen blijven niet op hun honger zitten: de kastelen van Beloeil, Antoing en Attre ontvangen ons in hun schitterende tuinen.
Een schat aan musea en attracties liggen op de route en zullen niet ongemerkt aan ons voorbij gaan:
- Ellezelles:de molen van Cat Sauvage
- Flobecq:Huis van de geneeskrachtige planten
- Wadecq: de molen van Tordoir
- Lahamaide:Ecomuseum van het 'Pays des collines'
- Ostiches: de molen van Ostiches
- Moulbaix:de molen van 'la Marquise'
- Huissignies: museum van het plattelandsleven
- Frasnes-les-Buissenal:het suikerhuis

C. Wat staat al op het dagprogramma:
1. een eerste stop in Chalet Radar te Flobecq. Ideaal om de hongerigen al te koesteren en de dorstigen de streekbieren te laten proeven.
2. een bezoek aan het schitterende kasteel van Beloeil, op amper 20km van de Franse grens.
3. een bezoek aan het ongewoon automuseum 'Mahymobiles'.
Een parel op wereldniveau, een echte schatkamer voor de liefhebbers.
Wandel doorheen de wereldgeschiedenis van de automobiel van 1895 tot heden ( + 300 oldtimers) en ontdek de mechanische kneepjes in de didactische zaal. Mahymobiles stelt ons verder voor, de uitzonderlijke verzameling miniaturen te ontdekken.
Mahymobiles beschikt over een zeer ruime privéparking voor meer dan 100 alfa's. Niet getreurd dus dat we plaats tekort komen. Het museum zelf is 6000m² groot. Van de eigenaar krijgen we een introductievoordracht van een klein halfuurtje. Daar we in groep komen bedraagt de toegangsprijs slechts €6. Aan het museum is een tearoom verbonden waar we tegen scherpe prijzen iets kunnen nuttigen.
Het museum sponsort ons ook nog. Maar daar later meer over.
Iedereen die aan de tourrit deelneemt, wordt persoonlijk uitgenodigd deze parel aan gunsttarief te bezoeken.

D. En 's avonds:
Wordt het PUUR ITALIAANS. In het mooie Hotel Resto CESAR op de markt kunnen we opnieuw samen dineren.

E. En de prijzenpot dan?
Hier en daar werd de prijzenpot al gespijsd. Hotel Resto CESAR, Chalet Radar te Flobecq en het automuseum in Leuze zijn al van de partij om de GIRO III van naturaprijzen te voorzien.
De vorige edities van deze tourrit werd een wedstrijd ingevoegd. Deze keer is dit niet het geval.

Wie wordt dan nà de Giro III beloond?
De prijzen worden uitgeloot onder:
- de trouwe deelnemers die er voor de derde keer bij zijn
- zij die nieuwkomers aanbrengen. En hoe méér alfisten je over de streep haalt, hoe groter de kans op winst
- de nieuwkomers zelf
- de beste resultaten van de kruiswoordpuzzel

Ik streef ernaar binnen elk van deze groepen een tweetal prijzen te kunnen uitreiken.
Moedig dus elke alfarijder op jullie weg aan om deze tourrit te rijden.
Want de 100 moéten we halen.

F. Trefwoorden die in deze derde editie zeker aan bod komen zijn:
Gezellig touren in glooiend Vlaanderen, vriendschappelijke ontmoetingen, Italië, het Alfa-eeuwfeest.
De eerste Giro telde 50 deelnemers, de tweede verpletterde zijn voorganger met 75 bella’s…. Tijdens dit jubileumjaar gaan we voor 100 starters, of niet soms.

G. Wat nóg reeds vast staat is dat de lengte van het parcours om en bij de 125km zal bedragen. We geven opnieuw de voorkeur aan een kortere editie waar kwaliteit primeert en meer ruimte is voor gevarieerde activiteiten.

H. Document: afstand van verantwoordelijkheid:
Dit jaar voor het eerst zal een extra documentje dienen ingevuld te worden door alle deelnemers.
Tijdens de vorige GIRI gebeurde het wel dat sommige alfisten het niet ernstig namen met verkeersregels en erger nog een onverantwoord rijgedrag vertoonden.
Begrijp dat ik als organisator hiermee begaan ben en niet verantwoordelijk kan zijn voor wat er op het parcours gebeurd.
De bedoeling is dat we hier een gezellige dag van maken zonder ongelukken of verkeersovertredingen.
Wil daarom het documentje, beschikbaar op de briefing op 12 september, invullen, ondertekenen en aan me overhandigen.
Zonder dit gehandtekend formulier zal geen roadbook afgeleverd worden.

I.Wie is welkom :
iedereen die met Alfa Romeo rijdt en uit is op een rit door een streek met een uitgesproken heuvelend, groen karakter en een rijk en cultureel verleden.
iedereen die zin heeft in een gezellige babbel onder vrienden met dezelde passie.
iedereen die al dan niet ’s avonds de gastronomische delicatessen van de streek wenst te proeven in een mooi kader.

Zij die van de vorige uitgaven al proefden, zullen er zeker opnieuw bijzijn.
Zij voor wie dit ‘avontuur’ nog onbekend is kunnen alle info over de Giro I en II op mijn website WWW.ALFAPASSIONE.BEterugvinden.
Klik op de homepagina door naar ‘il giro nelle colline’ waar je ook een schat aan fotomateriaal kan terugvinden.

Alle info zal op regelmatige tijdstippen ge-updated worden op bovenvemeld webadres .
De Giro III wordt ook nog bekend gemaakt op het Alfaforum, diverse registers/clubs en via mediakanalen.

DE ZWART-WIT GEBLOKTE VLAG IS GEVALLEN.
JULLIE MOGEN MASSAAL INTEKENEN
Bij deze is IL GIRO NELLE COLLINE ‘III’ een feit

Inschrijven kan via mail naar giro@alfapassione.be
Suggesties en ideeën kan je kwijt in het 'giri Blog' op mijn website

Heel veel alfistische groeten
GGspider of het team 'Geert, Gerda en Koen'
Laatst gewijzigd door GGspider op zo jul 11, 2010 21:58, 8 keer totaal gewijzigd.

GGspider
Member
Member

Deelnemen is de boodschap

ma nov 30, 2009 20:05

Hi Iedereen, :wink:

De datum ligt nog ver, zoveel is zeker.

Heel wat onder de SCARB leden namen deel aan één van beide GIRI, sommigen zelfs aan allebei.
Ze komen terug, daar ben ik zeker van, want ze waren méér dan opgetogen over de organisatie.

Ook al is deze tourrit nog niet voor morgen, AARZEL NIET OM NU AL IN TE TEKENEN.
Dit maakt het me gemakkellijker een dagprogramma op maat af te werken.
Dit kan via GIRO@ALFAPASSIONE.BE
Alle info wordt ge-updated op m'n website WWW.ALFAPASSIONE.BE

Op één dag tijd hebben zich reeds 25 alfa's aangemeld.
Waarop wachten jullie? :)

veel groeten
GGspider

GGspider
Member
Member

Het startpunt en de regio

zo dec 13, 2009 13:16

Daar de 'Il Giro nelle colline' zijn naam dient waardig te blijven, zal ook ditmaal de tourrit in het heuvelland plaatsvinden.
Of dit nu Vlaanderen of Wallonië is, het landschap kent geen grenzen en ook bij onze zuiderburen gaat het lekker 'op en af'.

Met zekerheid kunnen we nu zeggen dat OUDENAARDE, het hart van de Vlaamse Ardennen, opnieuw het startpunt van de derde editie zal worden.
Het wordt òf de Grote Markt (Giro 1), een uniek kader om samen te komen, òf de colruytparking (Giro 2), waar we ruimte zat hebben om iedereen in groepjes samen te brengen.
Dit laatste bekijken we later nog.

De Giro III duikt onmiddellijk naar het zuiden om binnen de kortste tijd de taalgrens over te rijden.
Want deze keer zal de, ook voor mezelf, vrij onbekende provincie Henegouwen het toneel uitmaken van onze tourrit.
"Le tournaisis" is de naam van de regio die we zullen doorkruisen. 'Tournaisis' komt namelijk van 'Tournai', of in het nederlands 'Doornik'. Eén van de mooiste steden van het zuiden met een rijk, cultureel erfgoed.
Liefhebbers van parken en kastelen blijven niet op hun honger zitten: de kastelen van Beloeil, Antoing en Attre ontvangen u in hun schitterende tuinen.

Wat zeker op het dagprogramma staan zijn:
1. een bezoek aan het schitterende kasteel van Beloeil, op amper 20km van de franse grens.
2. een bezoek aan het ongewoon automuseum 'Mahymobiles'.
Een parel op wereldniveau, een echte schatkamer voor de liefhebbers.
Wandel doorheen de wereldgeschiedenis van de automobiel van 1895 tot heden ( + 250 oldtimers) en ontdek de mechanische kneepjes in de didactische zaal. Mahymobiles stelt ons verder voor de uitzonderlijke verzameling miniaturen te ontdekken.
Ook hier zal binnenkort gedetailleerde info beschikbaar zijn.

Een schat aan attracties, musea, kastelen liggen op onze route en zullen niet onopgemerkt aan ons voorbijgaan.
Meer hierover later.

>> deze berichtgeving, mét foto's, zal op m'n websites ge-updated worden

GGspider
Member
Member

's Avonds

zo dec 20, 2009 19:58

Een weetje....
Die zondagavond wordt het PUUR ITALIAANS :wink:

GGspider
Member
Member

Update deelnemersveld

ma dec 21, 2009 19:36

Het is nog een paar maanden ver....
....maar hier toch al het voorlopig alfaveld.
Kom op mannen!!

TOTAAL AANTAL INSCHRIJVINGEN = 35

Inschrijvingen Alfaforum:
alfatje, Bert & Maurene, Bjorn147, Blackie, chris051, didi, Dirty3, edspider31985, Fredje-gtv, GGspider, Gilbert, hugo147, iris, jakob, jala ti, KrisGT, Lovertje, Marc Ti, padanny0, Patrick AFL, Peejeedee, peeke1972, performa, pietrobq4, Rikkie, Zoemba

Inschrijvingen SCARB:
BBS, Michel, alfa rosso

Inschrijvingen 916register:
quadrifoglio, Gauche

Inschrijvingen CLub Quadrofoglio Belgio
crosspi

Inschrijvingen Andere:
Claudia & Rudolph, Rony Lauwers, John en Lea Horemans

Groetjes
GGspider

Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Il Giro Nelle Colline (III)

ma dec 28, 2009 11:35

Hey,

je mag er mij ook bijzetten. met de Giulia Super :lol:

GGspider
Member
Member

Re: RE: Il Giro Nelle Colline (III)

ma dec 28, 2009 13:23

Hey,

je mag er mij ook bijzetten. met de Giulia Super :lol:
Fijn Tom :wink:
Bij deze sta je op de lijst.
Voorlopig verandert er weinig (het is nog niet voor direct), maar volg alle nieuws en updates omtrent de GIRO op mijn site WWW.ALFAPASSIONE.BE

Veel groeten
Geert :)

GGspider
Member
Member

2010

vr jan 01, 2010 22:49

In naam van mezelf en van het ganse "IL GIRO NELLE COLLINE"- team
wens ik aan alle forumleden
EEN GEZOND, GELUKKIG EN ALFAVEILIG 2010

Ci vediamo il 12 settembre?
We zien elkaar op 12 september?
--> GIRO III <--

GGspider :wink:

GGspider
Member
Member

zo jan 03, 2010 17:15

:wink:

Zo...
2010 heeft zijn eerste inschrijving binnen.
Katelijne en Philip, ook op de Giro II, zullen er dit jaar bij zijn.
Het totaal aantal staat op 37.

Ook de giro III zal voor alfa een eeuwfeest worden.
Nog 63 inschrijvingen te gaan dus.

Groeten
Geert

GGspider
Member
Member

Een eerste impressie

wo jan 13, 2010 22:13

Beste vrienden alfisten,

Voor testritten is het nog wat vroeg, maar hieronder vinden jullie al een link naar bezienswaardigheden op het parcours van de GIRO III.
En vergeet vooral niet er bij te zijn.

http://www.alfapassione.be/giro%203%20f ... essie.html

Groetjes
GGspider

GGspider
Member
Member

Bijna 40

di jan 19, 2010 19:09

Beste alfisten

Opnieuw heeft zich een lid van de Club Quadrifoglio Belgio aangemeld.
De enige door Alfa erkende club binnen de Benelux.
Leuk dat er ook van in die hoek interesse komt.
Bijna 40 inschrijvingen dus.

Groetjes aan allen
En laat jullie maar horen!
Geert

GGspider
Member
Member

41

vr jan 22, 2010 21:29

Beste alfisti

Ondertussen is de kaap van 40 deelnemers gepasseerd
Ttz 41

Wees er zeker ook bij op 12 september

groetjes
geert :wink:

GGspider
Member
Member

update

vr feb 05, 2010 22:18

Beste alfisten,

Zopas werd het openingsbericht ge-update.
Ondanks nog wat verweg op de kalender, zijn de inschrijvingen volop aan de gang.
De voorbereidingen verlopen vlot en zijn op schema.

Laat maar van jullie horen !!
Deze tourrit mag je niet missen. Schrijf dus massaal in!

groetjes
Geert

La macchina
Full Member
Full Member

vr feb 05, 2010 22:28

Ik moet nog even aan het lijstje toegevoegd worden zie ik. Normaal ben ik al ingeschreven.
GT 1300 Junior ('74)
scarb n°: 5812

GGspider
Member
Member

Il Giro Nelle Colline (III)

za feb 06, 2010 19:11

Ik moet nog even aan het lijstje toegevoegd worden zie ik. Normaal ben ik al ingeschreven.
Beste 'La Macchina'

Jouw inschrijving had ik nog nergens zien opduiken, of ik moet me serieus gemist hebben.
Geen nood.
Je wil erbij zijn en bij deze ben je deelnemer aan de Giro III.
Ik voeg je toe aan de deelnemerslijst die consulteerbaar is op www.alfapassione.be
We gaan stillekes naar de 50 deelnemers....bijna halfweg dus :wink:

Groetjes
Geert

Terug naar “Evenementen”