(De concorso's zijn op zondag de 4e)
Het Spettacolo Sportivo nadert al weer heel snel. Voor het derde jaar organiseer ik samen met Cor van der Veen en Arjan Hofsteenge het Concours d'Élégance, wat we overigens m.i.v. dit jaar Concorso d'Eleganza noemen.

Ik heb 2 jaar geleden aan het bestaande klassieke Concorso het onderdeel Concorso di Tuning toegevoegd. Terwijl de opkomst voor het klassieke deel bevredigend was, viel die voor het tuning gedeelte tegen, het eerste jaar 7 inschrijvingen (waarvan er 2 zonder bericht wegbleven) en vorig jaar ook slechts een handje vol. Wel met echte topstukken, trouwens!
De geringe opkomst verbaasde mij enigzins, want voorheen werd vaak de klacht gehoord dat aangepaste Alfa's in het klassieke Concorso geen kans maakten omdat ze niet fabrieks-origineel waren, ook al waren ze nog zo mooi.

Misschien dat ik teveel vertouwd heb op alleen de flyer als uitnodiging, misschien dat bij het woord 'tuning' teveel de associatie met het Fast&Furious gebeuren of de door sommigen zo verfoeide 'Tupperware-party's meespeelt. Of wordt gedacht dat deelname aan het Concorso betekent dat je van andere Spettacolo-onderdelen uitgesloten bent.
Maarrrrrrrrr: met 'tuning' bedoelen we echter ELKE soort van aanpassing, dus auto's die optisch onveranderd zijn gebleven, maar voorzien van een aangepast onderstel en een flink gekietelde motor zijn net zo goed welkom. De jury zal vooral letten op de deskundigheid waarmee de aanpassingen zijn aangebracht en op de originaliteit van de ideeën.
En daar waar in de flyer staat te lezen dat de auto de hele dag op het Concorso-gedeelte van de paddock moet staan; als de auto ook voor andere onderdelen ingeschreven staat, kan hij uiteraard daar aan deelnemen, in het tijdschema voor de jurering houden we er rekening mee.

En: met deelname aan het Concorso oogst je per definitie al veel waardering èn vergroot je de kans dat je Alfa een keer gaat figureren in een autoblad! Ik heb de contacten om daar mogelijk zelf ook nog een rol in spelen.
KORTOM!: wil je je Alfa de aandacht laten krijgen die hij (zij?) verdient, schrijf je dan in voor één van de twee Concorso's!

Ik hoop op een mooie respons en twee vakken op de paddock vol met bloedmooie Alfa's.
Voor de voorwaarden voor deelname, raadpleeg de SSAR-flyer. Verdere vragen?: mail me gerust! (geen PB, die box zit veel te gauw vol)
Inschrijven kan via het formulier.
Dink