Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Bei die Nachbarn (Alfaclub.de)

ma mei 03, 2010 17:01

Afbeelding

Enige weken terug was ik eigenlijk op zoek naar hoe (en of) zusterclubs aandacht besteden aan de Centennial. Ik kwam daarbij op de pagina's van de Duitse Alfaclub, Sektion Oldenburg Bremen terecht. Hmmm, Treffen am 1. Mai, Cloppenburg. Da's niet overdreven ver van hier en de lokatie, het openluchtmuseum leek me erg aardig. Olaf Bischoff is 'Herr Ansprechpartner', dus maar eens een mail die kant opgestuurd. Vlot kwam het antwoord; van harte welkom. Meteen nog wat andere noordelijke Alfisti aan hun jasje getrokken en zodoende gingen afgelopen zaterdag drie Alfa's en vijf kaaskoppies die kant op.

Zoals Olaf mij had gemaild, het was een 'lockeres Treffen'. Gewoon Alfa's bij elkaar zetten, museum bezoeken (een aanrader als je van wat historie houdt), deelnemen aan de rondleiding en een bischen plaudern. Eigenlijk was de opzet om ter gelegenheid van Alfa's 100e verjaardag die dag 100 Alfa's bij elkaar te krijgen, maar dat aantal werd bij lange na niet gehaald: 31. Nou is er in die hoek van Duitsland ook een soort Alfa-vacuum, vanaf de Nederlandse grens is er tot Oldenburg geen Alfa dealer (meer) te vinden, rond Emden is er ook al niets. Bovendien was het weer niet echt super.

Na de Kaffee mit Buchenholztorte (of heette het toch iets anders? :P ) startten we onze Heimfahrt, een deel van de Duitse deelnemers ging nog naar de Thülsfelder Talsperre (stuwdam). Helaas begon het stevig te regenen. Leuk om het zo eens mee te maken en misschien komen onze buren ook eens bij ons op de koffie.

Olaf, es war ein Vergnügen, vielen Dank!

Afbeelding

Afbeelding

Dat enorme apparaat is een diepploeg. Ik heb een tijd staan bekijken hoe dat dan moest werken maar kwam daar niet achter (te eigenwijs om het bord wat er voor stond te lezen). Binnen in het museum bleek hoe en wat. Het gevaarte wordt tussen twee gigantische stoomtractoren aan staalkabels heen en weer getrokken. Erg indrukwekkend.

Afbeelding

Afbeelding

Nog in Koninginnedagstemming? 1 mei is overigens een feestdag in Duitsland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk kenteken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Olaf houdt zijn openingrede.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kappemühle (bovenkruier) of Galerie Holländer (stellingmolen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Evenementen”