Tuurlijk moeten de goeden het ontgelden met de kwaden .. tuurlijk was het niet helemaal Carmageddon en werd er door een flink aantal heel netjes (maar wel rap) rond gereden .. maar het aantal wagens waarvan de bestuurder absoluut 0,0 respect voor de medeweggebruikers toont vind ik te hoog!
Als beste voorbeeld nog wel dat filmpje met die Panda! Als je meteen al ziet hoe die gasten in de auto zitten en hoe de bestuurder de Panda de Tarzan in knalt, bij 2 wagens binnendoor, volledig onderstuurd in de hoop op tijd grip te krijgen om zo binnendoor te komen, en er totaal niet van bewust dat die andere 2 wagens mogelijk net wilden gaan insturen om hun lijn te pakken! M.a.w. gewoon niet nadenkend ...
Nu hoor ik je denken, ja maar in de races doen ze ook dergelijke uitremacties, knap gedaan toch? ..... JA HALLO!! DIT IS GEEN RACE! Je zou het bijna vergeten hé .. het zijn allemaal normale straatauto's met het gros reguliere bestuurders die veelal nog nooit op het circuit gereden hebben, gun die mensen dan ook hun plezier en toon gewoon respect !! Je HOEFT er niet persé ten koste van alles omheen .. dat kan ook wel ná de bocht!
Neem die MX3 ... check nu eens WAAR hij hem er naast zet ... dat is toch vragen om problemen??? En het scheelt maar een haar of hij nam die andere auto ook nog mee!!
Idem voor die Uno .. hallo, daar zijn de curbs, waarom denk je dat die er liggen? Juist, om op uit te komen en dat is dus ook precies wat de Spider doet ... GA DAAR DAN NIET TUSSEN ZITTEN !!!
Ook mijn vriend in zijn 145 zie ik een kamikaze actie doen bij 16:30s in zijn filmpje als je ziet hoe hij die Bertone voorbij steekt .. dat scheelt maar een paar centimeter van wat die MX3 beleefde!!
Ook lijkt het wel alsof ze gewoon niet beseffen dat niet al die auto's zo'n zelfde vette onderstel hebben als het hunne .. en even zulke goede remmen als de hunne .. enzenz... Sommige auto's kúnnen gewoon niet 123 even van hun lijn af omdat er iemand omheen wil !! Hou daar rekening mee!! Laat voldoende ruimte!!!!
Als je niet snapt waar ik het over heb, dan komt dat bennikbang omdat je zelf ook in een dergelijke kart rijdt met V6 en 200+ peekaa en 18" velgen met gemodificeerde remmen en een rolkooi ..
Wat mij betreft mag het een groot wonder heten dat er niet meer ongelukken gebeurd zijn .. maar goed dat ook de andere partij een goed stel ogen heeft en dergelijke kamikaze acties op tijd ziet en van het gas af gaat/remt/uitwijkt zodat Alonso er langs kan ..
Ik kom graag op de baan, ben er vorig jaar 4x op geweest en afgelopen editie 3x .. en ik durf best te rijden, maar ben blij dat het er stukken "volwassener" aantoe gaat, door om te beginnen al niet zo ontzettend veel auto's tegelijk de baan op te laten! (60 max i.p.v. 100+ hier!) .. maar ook door het geven van een goede instructie!
Dus volgend jaar SS ben ik er zeer zeker weer bij met mijn 90 2.0 .. maar met dit Clubspectakel blijf ik wel mooi langs de zijlijn staan kijken!
my 2 cents ..