Pagina 1 van 3

Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !!!

Geplaatst: wo sep 28, 2005 21:30
door Alfa90_Buttje
http://80.57.142.143/barry/Filmpjes/Zan ... ebroek.wmv (20 MB)

Echt volkomen idioot, knullig, onhandig en onbezonnen wat daar dat weekeinde gebeurde niet normaal!!!!
Nooit van mijn leven dat ik daar tussen ga zitten met mijn Alfa !! Wat een chaos!! Afbeelding

Hier nog een paar filmpjes om een beter beeld te krijgen ..

Alfa 145 op de baan:
http://www.alfa90register.nl/overig/145/Alfa145.wmv (70 MB)
(gaat gelukkig allemaal goed, maar let op het overige verkeer)

MX3 met crash!!
http://members.home.nl/tilburgs82/Zandv ... ngeluk.WMV (650 kB, geen geluid)

Echt mesjokke zo druk .. en dan geen regels hé .. je mocht doen wat je wilde en overal inhalen!!! Afbeelding

Blij dat wij het (veeel!!) beter geregeld hebben op Zandvoort .. damn

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

Geplaatst: wo sep 28, 2005 22:02
door Alessandro
Jezus zeg! :schrik: Ja druk ja, maar bij beide voorvallen is de oorzaak heel duidelijk: Met hoge snelheid langs de baan!!!!!!!!!! :o :shock: Natuurlijk raak je dan in een slib. #-o ](*,)

Sukkels :evil: Dit gebeurt dus ook met regels, die lui zijn gewoon overmoedig. [-(

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

Geplaatst: wo sep 28, 2005 22:14
door Alfistroel
beetje overdreven Klaas!

over de hele dag hebben er bijna 400 auto's gereden ( schat ik)

buiten wat technische narigheden zijn er 3 klappertjes geweest die terug te leiden zijn naar de bestuurder, is op eigen risico dus en er waren wel degelijk regels!

je hoeft ook niet te rijden als je dat niet wilt :D

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

Geplaatst: wo sep 28, 2005 22:16
door ravado
:biggrin: je gaat rijden op t circuit en wat plaats je op je stuur? juist een stuurknobbel,pffffffffffffff
de manier waarop ie stuurt is al belachelijk en derhalve de rest vh filmpje ook....

die fiat uno ervaart wat het effec t is van gas liften met een fwd in de bocht en daarna de rem aanraken..........sukkels......

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

Geplaatst: wo sep 28, 2005 22:35
door Alessandro
Ja, die stuurknuppel! :shock: De naam zegt al genoeg. :blue_lol:

Heb je ook echt nodig bij zo'n zwaar sturende panda. :wink:

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

Geplaatst: wo sep 28, 2005 23:07
door kees artc6
Heerlijk gereden, veel plezier gehad en circuitrijden is risicovol maar daar kies je zelf voor.

Overigens is parkeren op het paddock ook niet zonder risico, een stand zakte inelkaar en daarbij werd een mooie bertone beschadigd.

Het leukste van CS is dat er allerlei merken door elkaar rijden, dan zie je pas hoe blij je bent met het vermogen van je Alfa !

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

Geplaatst: wo sep 28, 2005 23:31
door Dokter 33
:arrow:

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

Geplaatst: wo sep 28, 2005 23:55
door Kosta
Toch valt het mij op dat Alfa's onder elkaar net wat verstandiger met elkaar omgaan op de baan. Als ik die gast ook in die Panda zie ,zo agressief sturend en op de bumper van z'n voorligger zittend ,alsof z'n leven er vanaf hangt. Tja ,als je deze filmpjes dan ziet en er echt overal ingehaald word dan zie je toch maar dat het verstandig is om in de Gruppo Europa van het spettacolo alleen op het rechte eind in te laten halen.

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

Geplaatst: do sep 29, 2005 09:40
door Woody34
Gezien het hoge klunsgehalte op de filmpjes ben ik blij dat ik me niet heb ingeschreven. Misschien zouden ze er een rijvaardigheidstraining aan kunnen koppelen.

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

Geplaatst: do sep 29, 2005 18:44
door kees artc6
Voor CS geldt eigenlijk, als je alleen alfa's wilt zien kun je beter naar andere evenementen gaan. Houdt er rekening mee dat veel andere clubs NOOIT op een circuit kunnen komen omdat ze geen SCARB als koepel hebben (waar ik ontzettend blij mee ben !), die zoveel voor ons clubleden regelen. Als zij ook een keer de geur van het circuit kunnen snuiven is dat toch prachtig.
Zelf met wat niet alfisten gepraat en men vindt dit prachtig om zo bij elkaar te zijn en respecteren ons geliefde merk absoluut.

Ook op de bekende meetings is er altijd wel eentje die denkt dat hij/zij Alonso is en de baan afgaat, dat gebeurt nu eenmaal op een circuit.

Beetje flauw om dit evenement zo af te doen (lijkt op de getunede alfa's afkraken), onboard-beelden vanuit mijn 155 geeft een prachtig schouwspel te zien van caterhams, porsche's en andere niet-italiaanse merken die keurig rijden en elkaar de lengte en breedte geven en elkaar's spullen respecteren.

Maar ja wie ben ik ?
a) voorwielaandrijving, tja.................
b) en ook nog eigenaar van een FIAT 155, tja.....................

Maar wel allround motorsportliefhebber 8)

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

Geplaatst: do sep 29, 2005 20:56
door Doix
Ik sluit me aan bij de posting van Kees, maar ik maak wel de kanttekening dat het voor het mooie eigenlijk te druk was en als advies zou ik de organisatie van de ClubSpecials wel willen meegeven dat:

A) een sessie waarbij de mensen die op het circuit gaan even heftig toegesproken worden geen overbodige luxe is waarbij gemeldt moet worden dat er sancties dreigen als mensen zich niet houden aan de weinige regels die gelden,

B) dat er een maximum aan auto's op de baan mag en daar gewoon keihard in zijn, en

C) Dat tijdens de vrijrijdenblokken geen (semi-)professioneel materiaal op de baan toegelaten mag worden die denken even een paar trainingsronden te kunnen maken tussen een meute ongeoefend publiek.

Ben met mijn eigen auto de baan niet op gegaan omdat ik medisch gezien niet mocht, maar ben wel meegereden en naast enkele schuivers en 1 koprol, heb ik me voornamelijk geergerd aan een paar professionele auto's die zich rucksichloos door het verkeer drukte met waarschijnlijk het idee dat iedereen wel kan close-racen en dat ze maar opzij moeten als hij met zijn vol van kleuren kermisbak aan komt zeilen (no offence naar de goedwillende en bezitters van mooie Alfa racers). Oftewel, scheiden die handel zou ik adviseren.

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

Geplaatst: do sep 29, 2005 21:18
door Alfa90_Buttje
Tuurlijk moeten de goeden het ontgelden met de kwaden .. tuurlijk was het niet helemaal Carmageddon en werd er door een flink aantal heel netjes (maar wel rap) rond gereden .. maar het aantal wagens waarvan de bestuurder absoluut 0,0 respect voor de medeweggebruikers toont vind ik te hoog! :oops:

Als beste voorbeeld nog wel dat filmpje met die Panda! Als je meteen al ziet hoe die gasten in de auto zitten en hoe de bestuurder de Panda de Tarzan in knalt, bij 2 wagens binnendoor, volledig onderstuurd in de hoop op tijd grip te krijgen om zo binnendoor te komen, en er totaal niet van bewust dat die andere 2 wagens mogelijk net wilden gaan insturen om hun lijn te pakken! M.a.w. gewoon niet nadenkend ... :shock:

Nu hoor ik je denken, ja maar in de races doen ze ook dergelijke uitremacties, knap gedaan toch? ..... JA HALLO!! DIT IS GEEN RACE! Je zou het bijna vergeten hé .. het zijn allemaal normale straatauto's met het gros reguliere bestuurders die veelal nog nooit op het circuit gereden hebben, gun die mensen dan ook hun plezier en toon gewoon respect !! Je HOEFT er niet persé ten koste van alles omheen .. dat kan ook wel ná de bocht! ;)

Neem die MX3 ... check nu eens WAAR hij hem er naast zet ... dat is toch vragen om problemen??? En het scheelt maar een haar of hij nam die andere auto ook nog mee!!
Idem voor die Uno .. hallo, daar zijn de curbs, waarom denk je dat die er liggen? Juist, om op uit te komen en dat is dus ook precies wat de Spider doet ... GA DAAR DAN NIET TUSSEN ZITTEN !!! :shock: Ook mijn vriend in zijn 145 zie ik een kamikaze actie doen bij 16:30s in zijn filmpje als je ziet hoe hij die Bertone voorbij steekt .. dat scheelt maar een paar centimeter van wat die MX3 beleefde!!

Ook lijkt het wel alsof ze gewoon niet beseffen dat niet al die auto's zo'n zelfde vette onderstel hebben als het hunne .. en even zulke goede remmen als de hunne .. enzenz... Sommige auto's kúnnen gewoon niet 123 even van hun lijn af omdat er iemand omheen wil !! Hou daar rekening mee!! Laat voldoende ruimte!!!!

Als je niet snapt waar ik het over heb, dan komt dat bennikbang omdat je zelf ook in een dergelijke kart rijdt met V6 en 200+ peekaa en 18" velgen met gemodificeerde remmen en een rolkooi ..

Wat mij betreft mag het een groot wonder heten dat er niet meer ongelukken gebeurd zijn .. maar goed dat ook de andere partij een goed stel ogen heeft en dergelijke kamikaze acties op tijd ziet en van het gas af gaat/remt/uitwijkt zodat Alonso er langs kan ..

Ik kom graag op de baan, ben er vorig jaar 4x op geweest en afgelopen editie 3x .. en ik durf best te rijden, maar ben blij dat het er stukken "volwassener" aantoe gaat, door om te beginnen al niet zo ontzettend veel auto's tegelijk de baan op te laten! (60 max i.p.v. 100+ hier!) .. maar ook door het geven van een goede instructie!

Dus volgend jaar SS ben ik er zeer zeker weer bij met mijn 90 2.0 .. maar met dit Clubspectakel blijf ik wel mooi langs de zijlijn staan kijken! ;)

my 2 cents ..

Re: RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazz

Geplaatst: do sep 29, 2005 23:45
door Alessandro
C) Dat tijdens de vrijrijdenblokken geen (semi-)professioneel materiaal op de baan toegelaten mag worden die denken even een paar trainingsronden te kunnen maken tussen een meute ongeoefend publiek.

Ben met mijn eigen auto de baan niet op gegaan omdat ik medisch gezien niet mocht, maar ben wel meegereden en naast enkele schuivers en 1 koprol, heb ik me voornamelijk geergerd aan een paar professionele auto's die zich rucksichloos door het verkeer drukte met waarschijnlijk het idee dat iedereen wel kan close-racen en dat ze maar opzij moeten als hij met zijn vol van kleuren kermisbak aan komt zeilen (no offence naar de goedwillende en bezitters van mooie Alfa racers). Oftewel, scheiden die handel zou ik adviseren.
Dat ervaarde ik precies zo op het SSAR. Die silouhetracer van een 156 hoort echt niet tussen de concorsorijders! Denk je alle auto's goed in beeld te hebben (ook achter me) komt er ineens uit het niets die comeet je voorbij. :shock: Gelukkig keek m'n bijrijder ook effe. Pffffffff. [-(

Re: RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazz

Geplaatst: vr sep 30, 2005 07:45
door Egbertone
Neem die MX3 ... check nu eens WAAR hij hem er naast zet ... dat is toch vragen om problemen???
Tja... die gozer met de MX3 had sowieso beter moeten weten... verlagingsveren... strakke dempers en platte banden... blijft een beroerde wegligging houden zo'n ding. Om over de remmen maar niet te spreken. Die vette spoiler weegt ook nog eens als dieplood.
Denk niet.... die lult maar wat, heb er zelf ook 2 jaar een gehad.

RE: Zandvoort clubspecial: een spider met HEEL veel mazzel !

Geplaatst: vr sep 30, 2005 13:24
door Super72
Kees, Doix en Buttje hebben helemaal gelijk. Ook ik was van de partij op Zandvoort (helaas de laatste groep, mocht pas om 17.15 uur de baan op), met niet minder dan 140 (honderdveertig!!) auto's tegelijk. Idioot? Hmm, tja, beetje tweeslachtig gevoel, als ik eerlijk ben. Ik heb het zelf niet als extreem vervelend ervaren, maar daar moet ik bij aantekenen dat ik tot de snelsten van mijn groep behoorde en derhalve binnen een handvol ronden 'op kop' lag en kon genieten van een (relatief) lege baan. Ik zeg dit niet om mezelf op de borst te slaan, het verklaart slechts het verschil in perceptie. Anderzijds: met 140 auto's tegelijk aan het werk heb je eigenlijk nooit een vrije ronde.
Is 140 teveel? Even los van mijn eigen ervaring zou ik zeggen van ja. Ik begreep echter dat Circuitpark Zandvoort langzaam maar zeker ook tot dit inzicht komt.
Zijn er ook klunzen aan het werk? Tuurlijk, zoals je die ook op het SS hebt, daar is nu eenmaal geen kruid tegen gewassen. Die Panda-'coureur' uit het filmpje is natuurlijk een sprekend voorbeeld, evenals die MX-3 rijder. Zelf heb ik heel rap een Mazda MX-6 aan me voorbij gelaten. Het ding spuwde meterslange vlammen uit de uitlaat bij het terugschakelen en de chauffeur meende dat daar een 'gepaste' rijstijl bij hoorde. Na de eerste kamikaze-uitrempoging heb ik ruim baan gemaakt en vervolgens meneer een poosje aan het werk kunnen zien. Huiveringwekkend, een ander woord is er niet voor. En dan bedoel ik dat dus niet in positieve zin. Gevaarlijk, dat soort volk? Ja, maar ook nu geldt: het is nauwelijks te voorkomen, sommigen krijgen nu eenmaal een waas voor de ogen als het circuit wordt vrijgegeven. Ik denk dan ook aan wat leden van de Saab-club, die met 400 pk-sterke, volledig gestripte 9000 Turbo's rondvegen as if there is no tomorrow. De drie keer dat ik afgelopen jaar op het circuit was (buiten de SCARB om) waren deze 'heren' er ook, en álle (!) keren werd er een Saab kort gereden in de vangrail. Dat zou toch best een belletje mogen doen rinkelen bij de organisatie.
Kortom, erg gaaf dat zo'n circuitdag bestaat, maar er is voldoende ruimte voor verbetering.
Wat aanbevelingen mijnerzijds (en met dank aan voorgaande schrijvers):
1] minder auto's op de baan. 50-60 is echt genoeg. Hanteer gewoon een vol=vol beleid, hoewel dat waarschijnlijk commercieel minder interessant is. Anderzijds mag je best de prijzen verdubbelen: 40 euro voor een uurtje circuittijd is nog altijd niet te veel en zal maar weinig liefhebbers afschrikken.
2] een goede briefing vooraf is zeer noodzakelijk, waarbij duidelijk gemaakt moet worden dat wangedrag onmiddellijk bestraft wordt.
3] een auto van de organisatie rond laten rijden is leuk, maar mist zijn doel volledig als de bestuurder ervan hoofdzakelijk bezig is om zélf een nieuw ronderecord neer te zetten.
4] (semi-)proffessionele racewagens horen inderdaad niet thuis op een evenement als dit. Die Mega's zijn echt veel te snel.
5] mensen/clubs met een twijfelachtige circuitreputatie moeten simpelweg geweerd worden.