Ik zoek een oplossing voor het volgend probleem: Mijn Giulia 2.0 TB van 2018 is er 2x mee gestopt in 2 weken tijdnes rijden. 1ste na melding op scherm; Motor laten controleren, Motor begint te haperen, 10 sec later stopt de motor. Starten lukt niet meer. Alles lijkt te werken behalve aanslaan van motor. Meerdere keren starten lukt niet. Na ongeveer 1 uur ging starten wel en auto verplaatst naaar veilige plek. Motor 10 min laten draaien. Melding: start/stop systeem uitgeschakeld en motor mngt lampje brand. Na bediening knop van luchtventilator stand, stopt de motor opnieuw. Start niet meer. Anwb leest foutcode: brandstofdruk te laag of niet aanwezig. Volledige reset maar helpt niet. Auto getakeld en garage heeft accu vervangen + 6x ralais in rechter voor scherm op mijn aandringen. Motor loopt weer zonder probleem. Later 29 liter benzine getankt.
Paar dagen later stopt de motor er weer mee. Geen ANWB in het buitenland waar ik was. Opnieuw getakeld. Eerst naar tankstation. 27 liter getankt en motor loopt weer. Uitlezing zegt o.a. communicatiefout met dynamo. Waarschijnlijk omdat ik de accu had losgemaakt langs de snelweg.
Ik heb vermoeden richting brandstofpomp of benzine damp regelaar, ESIM. Of toch software, of electronisch? Ik heb gelezen van andere motor storing nadat de tank ongeveer 1/3 leeg was. Maar geen volledige uitval van de motor tot gevolg..
Heeft iemand hier ooit mee te maken gehad of enig idee waar ik eens zou kunnen zoeken?
Vriendelijk bedankt alvast! Groeten, Peter