Rakeshvz
Newbie
Newbie

alfa romeo GT upgrades

ma dec 16, 2024 16:56

beste mede members
ik bezit sins een paar maanden een alfa romeo GT 2.0 JTS motor
nu heb ik wat problemen met extreem olie verbruik 3 liter op 400km, volgens mijn monteur is het motorblok op
nu heb ik vandaag een afpraak gemaakt voor motorblok revisie met nieuwe overmaat zuigers dat gebeurd in februri.

nu mankeerd het onderstel ook veel problemen
nu wil ik dit gelijk allemaal vervangen, voor iets nieuws
alle draag armen moeten er onder uit zowel voor als achter en veerpoten en bij behorende spulletjes die erbij komen

iemand hier ervaring met upgrades van alfa ?
ik zou graag waar kan beter dan orgineel hebben, iemand hier ervaring mee zonder dat het comfort slechter wordt. ik wil geen stuiter auto het is een cruiser voor mijn

ik wil hem graag voor de zomer helemaal op order hebben dat het weer een blije alfa romeo is

stephen
Guru
Guru

Re: alfa romeo GT upgrades

ma dec 16, 2024 18:23

voor oa de JTS motoren, is er een zuiger modificatie nodig, om olieverbruik tegen te gaan..

dus hoop dat je monteur daar mee bekend is, anders wat zonde vd moeite :wink:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Rakeshvz
Newbie
Newbie

ma dec 16, 2024 18:54

voor oa de JTS motoren, is er een zuiger modificatie nodig, om olieverbruik tegen te gaan..

dus hoop dat je monteur daar mee bekend is, anders wat zonde vd moeite :wink:
ik heb gekozen voor een ander merk overmaat zuigers geen orginelen met set nieuwe drijfstangen met lagers die beter en sterker zijn dan de orginelen

Johnboy
Member
Member

ma dec 16, 2024 22:45

Jij pakt het wel drastisch aan :thumbs: . Hoop voor je dat de resultaat, dit geld waard is.
De meeste JTS rijders, kiezen voor de modificatie, zoals hier eerder is genoemd, dan zit je rond de €2000.
Zo is de olie probleem opgelost en als goed is, helemaal geen olie verbruik.
Maar goed, jij heeft een andere keus gemaakt.

Onderstel upgraden: Draagarmen voor en achter, kies het merk TRW. Is gewoon het beste voor 147, 156 en GT.
Bilstein B6 schockdempers is top. Goede combinatie van sportief en comfort. Zo je ook Eibach Pro, verlaging kit (3cm) met deze dampers kunnen combineren en jij heeft behoud van comfort.
Dit zijn dingen dat ik weet uit, eigen ervaring.
Alfa 156 SW TI, 3.0 V6, G3 (daily))
Alfa 156 SW Ti, 2.0 JTS, '04 (opknapper)
Alfa 155 2.5 V6 '96 (opknapper)
Alfa 155 2.5 V6 '95 (sloper, Duits papieren)
Alfa 155 2.5 V6 '96 (opknapper, Duits papieren)
Alfa 155 2.0 16V '95 (opknapper)

Rakeshvz
Newbie
Newbie

di dec 17, 2024 16:06

Jij pakt het wel drastisch aan :thumbs: . Hoop voor je dat de resultaat, dit geld waard is.
De meeste JTS rijders, kiezen voor de modificatie, zoals hier eerder is genoemd, dan zit je rond de €2000.
Zo is de olie probleem opgelost en als goed is, helemaal geen olie verbruik.
Maar goed, jij heeft een andere keus gemaakt.

Onderstel upgraden: Draagarmen voor en achter, kies het merk TRW. Is gewoon het beste voor 147, 156 en GT.
Bilstein B6 schockdempers is top. Goede combinatie van sportief en comfort. Zo je ook Eibach Pro, verlaging kit (3cm) met deze dampers kunnen combineren en jij heeft behoud van comfort.
Dit zijn dingen dat ik weet uit, eigen ervaring.
soms is dit de enige weg iets drastisch doen
de motor en kop is van binnen helemaal verkoolt en vies, als je dan toch bezig bent dan maar goed ik wil graag de auto aantal jaren rijden
als ik ooit nieuwe alfa koop hoop ik dat de nieuwe eigenaar er net zo veel plezier van heb als ik
ik had de keuze een nieuwe toyota kleine rot auto. of een alfa kopen die opknappen naar wens dan is mijn keuze heel snel gemaakt
ik weet dat het allemaal veel geld kost en het niet waard zou zijn maar achja ik heb wel vaker stommen dingen gedaan, als ik met de alfa rijd vind ik het geld en glimlach wel weer wat waard :mrgreen:

Dirk-33
Guru
Guru

wo dec 18, 2024 11:55

Precies, als je rationele beslissingen moet maken dan koop je een Toyota hybride, maar daar wordt ik ook niet vrolijk van.

Qua onderstel zoveel keuzes, en eens zoveel meningen. Maar zoals hierboven ook vermeld; kies voor de rubbers en draagarmen een goed merk. Er zijn voor dit platform (147,157,GT) erg veel complete draagarm setjes te krijgen voor bizar weinig geld, maar dat is ook 3x niks. Ben je over n half jaar weer aan de beurt.
Qua schokdempers; als je tevreden bent met t rijgedrag nu dan is origineel ook nooit een slecht idee. Van versleten origineel naar nieuw origineel is vaak al een hele verbetering.

Set A merk performance zomerbanden rondom doet ook veel voor t rijgedrag. Michelin Pilot Sport, Continental Premium contact of Goodyear eagle.

Rakeshvz
Newbie
Newbie

do dec 19, 2024 21:11

Precies, als je rationele beslissingen moet maken dan koop je een Toyota hybride, maar daar wordt ik ook niet vrolijk van.

Qua onderstel zoveel keuzes, en eens zoveel meningen. Maar zoals hierboven ook vermeld; kies voor de rubbers en draagarmen een goed merk. Er zijn voor dit platform (147,157,GT) erg veel complete draagarm setjes te krijgen voor bizar weinig geld, maar dat is ook 3x niks. Ben je over n half jaar weer aan de beurt.
Qua schokdempers; als je tevreden bent met t rijgedrag nu dan is origineel ook nooit een slecht idee. Van versleten origineel naar nieuw origineel is vaak al een hele verbetering.

Set A merk performance zomerbanden rondom doet ook veel voor t rijgedrag. Michelin Pilot Sport, Continental Premium contact of Goodyear eagle.
je slaat de spijker op de kop, dan was het een toyota starlet geworden. :evil:
ja klot de keuze is reuze, volgens de bonnen bij aankoop auto is alles een jaar gleden vernieuwd, alleen was het goedkoop spul.
als ik door de straat rijd wordt ik niet vrolijk en de alfa ook niet die piept als een oude bejaarde alfa en schreeuwt luid de elenden en roet uit de uitlaat
ik wil graag duurzame goede onderdelen ik wordt gek van al die merken die er zijn op de markt

ik heb naar aankoop meteen Michelin Sport banden erop laten zetten, dit is mijn faforieten band
de voor remmen heb ik laten upgraden naar beteren remmen, achter orgineel gelaten wel nieuw.
en de uitlaat laten vernieuwen voor ragazoni uitlaat, grootste fout ooit aan de auto.

Terug naar “Algemene Technische vragen”