PaultjeS
Newbie
Newbie

Uitwisseling Jaeger vs Veglia kilometerteller Giulia Nuova Super

wo jan 08, 2025 22:41

Hallo, ik ben ook in de val gelopen door Veglia meters te willen uitwisselen met Jaeger. Wie kan mij in mijn specifiek geval helpen?
Ik heb een Giulia Nuova Super 1600 uit 1976 waar bij mijn weten origineel Veglia klokjes in zaten.
Een aantal jaren geleden heb ik via Marktplaats een kilometerteller en toerenteller van Jaeger op de kop getikt, weet echter niet zeker of deze uit een Giulia Super of Giulia Nuova Super kwamen (naar ik meen zien de kilometertellers van Giulia Super en Nuova Super er aan de voorkant identiek uit?). De toerenteller is duidelijk Nuova Super.
De Veglia toerenteller heb ik al eens vervangen door Jaeger en dat ging probleemloos.
Nu wilde ik de Veglia kilometerteller ook vervangen door de (gereviseerde) Jaeger kilometerteller. Wat blijkt, de bedrading/aansluitingen lijken totaal verschillend???
Zou het kunnen zijn dat er tussen de Super en Nuova Super kilometerteller verschillende aansluitingen zijn? Verschillende kabelboom? Of moeten de kabeltjes gewoon anders aangesloten worden?
Ik heb foto's maar kan even niet zo snel vinden hoe ik ze kan toevoegen.

GinoLens
Newbie
Newbie

Re: Uitwisseling Jaeger vs Veglia kilometerteller Giulia Nuova Super

do jan 09, 2025 18:34

De teller is geen probleem. De benzine meter wel.
Jeager en Veglia werken tegenovergesteld.
Met de aansluitingen/draden kom je er wel. Het enige wat je dan moet doen is een tankvlotter kopen van het merk teller die je monteert.

Groetjes Gino

PaultjeS
Newbie
Newbie

vr jan 10, 2025 12:37

Hoi Gino,

Dankjewel voor je informatie! Wat ik graag zou weten is welke kleur kabeltje ik waar op de Jaeger klok zou moeten aansluiten. In de schema's die ik heb is dat niet te zien. Kan ik je eventueel een foto sturen van de achterzijde van de klok? Op het forum lukt het me niet om een foto te uploaden.
Inderdaad was me bekend dat ik ook een andere vlotter nodig heb. Deze wil ik bestellen als ik zeker weet dat ik de Jaeger klok geïnstalleerd krijg.

PaultjeS
Newbie
Newbie

vr jan 10, 2025 12:37

Hoi Gino,

Dankjewel voor je informatie! Wat ik graag zou weten is welke kleur kabeltje ik waar op de Jaeger klok zou moeten aansluiten. In de schema's die ik heb is dat niet te zien. Kan ik je eventueel een foto sturen van de achterzijde van de klok? Op het forum lukt het me niet om een foto te uploaden.
Inderdaad was me bekend dat ik ook een andere vlotter nodig heb. Deze wil ik bestellen als ik zeker weet dat ik de Jaeger klok geïnstalleerd krijg.

Terug naar “Algemene Technische vragen”