Ik heb onlangs een 1600 goed (nou ja goed dan schreef ik hier nu niet) onder handen genomen en hij loopt fantastisch (al weet ik nog niet wat ie exact levert aangezien ik nog aan het inrijden ben)
Maar nu kwam ik er laatst achter dat ie wel erg veel olie verbruikt, zelfs voor het inrijden. Een blik onder de auto bezorgde mij hoofdpijn. Achter het afdekplaatje van het belhouse vandaan drupt het ernstig.
Wat nu?
-kering?
-pakking van het halve maanvormige plaatje?
-bout van het vliegwiel?
-te hoog oliepijl (hoel lang is een pijlstok voor een 1600 ik heb die van mijn vorige blok (2l kwam uit alfetta))
Ik ben natuurlijk sowieso niet blij aangezien ik weer de bak eronderuit moet halen om eens te kijken.
Heeft iemand ervaring met het meest waarschijnlijke probleem?
Tja heel veel vragen maar misschien geen onbekende problemen
Iets anders dat me opviel is dat de olie na een tijdje rijden waterdun wordt. Ik heb nu 10w40 gebruikt maar misschien moet ik ook wel toe naar 20w60 maarlekkage blijft lekkage. Wellicht loopt het blok ook wel wat warm omdat ie nog aan de arme kant staat wat betreft de carbs. Kop geflowd en trechters op de karbs (en nog niet aan toegekomen om grotere sproeiers te monteren d.w.z. als je die kan vinden voor solexen (ik denk dat het boren wordt).
Alvast bedankt