Bij mijn 156 willen de achterramen meestal niet omhoog, niet met de schakelaars bij de bestuurder en ook niet met de schakelaars in de achterportieren.
Dat is erg vervelend, als ik ze per ongeluk een stukje open zet dan is de kans groot dat ik ze niet meer dicht krijg, tot nu toe gelukkig wel gelukt maar pas na heel vaak met het schakelaartje mieren en waarom het dan uiteindelijk gaat weet ik niet.
Ik heb de spanningen op de schakelaars aan bestuurderszijde gemeten, de 12V is prima. Echter bij activeren van de schakelaar voor omlaag komt er idd ook 12V op de andere kant van de schakelaar, maar bij omhoog is die spanning ca. 0,5V.
In eerste instantie de schakelaar Ohms doorgemeten, idd is die in de stand 'omlaag' erg hoog.
Vervolgens geprobeerd rechtstreeks met een de meter op stroommeting de schakelaar te overbruggen, echter geen succes.
Bovendien zou het raar zijn als het de schakelaar zou zijn, dan zou de schakelaar achter het wel moeten doen.
Ik denk nu aan een fout in de motor waardoor deze teveel stroom trekt en de spanning inzakt. Maar wel weer raar dat dit zich aan beide achterramen voordoet.
Iemand een idee hoe structureel verder te zoeken? Ik heb een elektrotechnische achtergrond, dat helpt alvast