humfre

Motor prob(je)

do nov 03, 2005 09:58

Beste Lezer,

ik heb een Alfa 146 2.0 TD van 04/97. Nu het probleem is het volgende: Als ik een ritje maak van, laat ons zeggen, meer dan 10km en leg daarna de motor stil, slaat hij niet meer aan tot hij afgekoeld is. Nogthans wijst de temperatuurmeter op het dashbord normale temperaturen aan. Zodra hij afgekoeld is kan ik weer vertrekken. Iemand sugestie's aub? Groetjes :wink:

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

RE: Motor prob(je)

do nov 03, 2005 21:49

Hmm, de standaard modificatie van het extra relais komt bij nieuwere modellen toch niet meer voor??
Het enige wat ik er verder van kan zeggen is dat het niet de bedoeling is...

Welkom trouwens!
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

humfre

zo nov 06, 2005 08:35

Het probleem is opgelost. Batterij was te zwak . Er zat een 62Ah in i.p.v. een 70 Ah. Tot nu toe geen problemen meer gehad. Laat ons hopen dat het zo blijft. Groetjes :D

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Motor prob(je)

zo nov 06, 2005 14:36

Het probleem is opgelost. Batterij was te zwak . Er zat een 62Ah in i.p.v. een 70 Ah. Tot nu toe geen problemen meer gehad. Laat ons hopen dat het zo blijft. Groetjes :D
Noem mij maar gek of eigenwijs, maar ik geloof toch echt niet dat, dat het is. :o
Bij koude motor moet de accu meer energie leveren om 'm te starten en voor te gloeien! #-o

Maar vertel eens: gaat/ ging de startmotor wel rond en ging de motor dan ook rond? :-k
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

humfre

zo nov 06, 2005 22:42

Tja, raar maar waar. De motor wou gewoon niet aanslaan. Ik heb tot nu toe geen start problemen meer. Had de auto binnengedaan bij de garage om zeker te zijn dat ik zelf niks verkeerd zou doen. De vorige batterij was zowieso te zwak zeiden ze. Dus er zit nu een 70ah in. :) mvg

Terug naar “Algemene Technische vragen”