Gerrets
Guru
Guru

motor reiniger gebruikt en olie ververst geen resultaat.....

zo nov 06, 2005 22:04

Kan ik motorreiniger en hedraulische klepstoter reiniger tezamen gebruiken? Ik hoorde namelijk dat ik met motorreiniger de hardnekkige troep van de klepstoters niet weg krijg.

Nu ga ik morgen mijn olie verversen, iemand vertelde mij ook om de motor te laten lopen om de olie af te tappen zodat alles eruit kan. Nou kan ik me dit absoluut niet voorstellen dan loopt ie toch droog?
Laatst gewijzigd door Gerrets op ma nov 07, 2005 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: motor en klepstoterreiniger tezamen gebruiken

zo nov 06, 2005 22:06

Als het morgen 1 April is kan dat makkelijk. :blue_lol:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 06, 2005 22:44

iemand vertelde mij ook om de motor te laten lopen om de olie af te tappen zodat alles eruit kan
EEUUH, diegene bedoelde hoogstwaarschijnlijk dat je olie bij warme motor moet aftappen, als ie dat niet bedoelde - sla hem een blauw oog :twisted:
Dan drinken wij er een biertje op!

Nee serieus, warme olie is dunner en loopt makkelijker weg, ook helpt het losdraaien en wegnemen van je vuldop! alvorens de aftapplug los te draaien :wink:

Nooit en temimmer je motor laten draaien zonder olie! [-X
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 06, 2005 22:47

O ja, volgens mij kun je die spullen tesamen gebruiken, ik heb je andere verhaal ook gelezen en het lijkt mij nogal stug dat je met de juiste viscositeit dit probleem niet oplossen kan...

Toch heb ik vraagtekens bij Full Synthetisch bij een auto ouder dan 10 jaar, maar het zal ook niet schaden - tis alleen een paar stuivers meer...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma nov 07, 2005 08:43

Natuurlijk NOOIT bij draaiende motor olie verversen. Je hebt dan op een gegeven moment geen oliedruk.

Wel, het is hier allemaal al gezegd: Motor eerst goed warm rijden en dan pas olie verversen. Als je je filter ook meteen vervangt en de zaak een tietal minuten laat utdruipen zit er nagenoeg geen oude olie mer in.

De beide reinigingsmiddelen in 1 keer gebruiken zou ik absoluut nietdoen. Gebruik je motorreiniger door deze ca 15 min voor de verversing aan je oude olie toe te voegen en de motro daarna te laten draaien. (warm)
Ga daarna je blok wel twee keer spoelen met goedkope olie ( Aldi etc)
Dus drie keer verversen in totaal. Daarna nieuw filter erop en nieuwe olie.

Sommigen spoelen het blok twee keer achterekaar met de toevoeging van een motorreiniger e zeggen daarna geen last meer te hebben van tikkende hydraulische stoters. ( Ik zou dit niet doen !!, maar wie ben ik?)

Kijk uit met spoelen !!e loopt het risico dat een van je oliekanalen verstopt raakt. !!!!
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gerrets
Guru
Guru

ma nov 07, 2005 22:32

Goed bedankt, ik wist al wel hoe ik olie moest aftappen etc maar dit had ik ook nog nooit gehoord!! dus die kerel hoort het nog van mij.

De reiniging heb ik ook gebruikt, weinig resultaat. De ratel blijf ik horen, ik ben toch bang voor een defecte klepstoter. Maar!!!! ik vraag me af de tik is aanwezig maar heeft geen invloed op het trekvermogen van de auto en de motor loopt echt dikke prima. Wel iets geks als ik het gas vol intrap en ik dat mooie boxer geluid te horen krijg hoor ik voor in de motor en variabel geluidje heel licht net of er ijzerdeeltjes of iets in de motor zitten.

wat kost kost een nieuwe kleppemstoter op zich?

bvd gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Terug naar “Algemene Technische vragen”