Het verklikker lampje van m'n oliedruk werk niet (33 1.3S dus zonder alfacontrol).
Ik heb de motor net weer in elkaar zitten (koppakking en andere pakkingen) dus dat lampje wil ik voor de zekerheid wel hebben. Gevoelsmatig klopt het lampje niet en is de oliedruk gewoon oke, aangezien ik niet aan de oliepomp ben geweest. Heb wel de drijfstanglagers los gehad, maar heb ze met het goede moment weer terug gezet en de kap ook goed passend geplaatst. Van de drijfstang en de lagerkap kun je het cilindernummer op beide delen aan 1 kant lezen. Heb de motor eerst handmatig rond gedraaid totdat het nokkenashuis voor een deel gevult was en toen die ingebouwd was heb ik hem nog eventjes op de startmotor laten draaien.
Wanneer ik het contact omzet dan zouden die 4 lampjes moeten gaan branden samen met koelvloeistof/brandstof lampje. Koelvloeistof/brandstof lampje gaan niet branden en het lampje van de oliedruk ook niet. Nu zouden dus die lampjes stuk kunnen zijn echter de lampjes zijn nog goed. Contactspray heeft ook nog niet geholpen.
Zet ik 12V op de grijze draad van de rode stekker van het dashboard, dan gaat het oliedruklampje ook gewoon branden. Zet ik 12v op de roze draad van de rode stekker dan doet die gewoon alsof je het contact omdraait en dan gaan er dus maar 3 lampjes branden en NIET die van de oliedruk en koelvloeistof/oliedruk. Vanochtend deden trouwens de twee lampjes van de koelvloeistof/brandstof het dacht ik wel. Zet ik er ook even een andere teller op, dan krijg ik hetzelfde verschijnsel. Hierbij moet ik nog wel vermelden dat 1 pinnetje niet wordt aangesloten. Bij een type 3 heb je een wit stekkertje met 2 aansluitingen en bij een type 2 schijnbaar met 3 aansluitingen. Maar volgens mij zit de bediening van de lampjes bij de rode stekker en heb dus steeds hetzelfde probleem.
Waar kan dit nou aan liggen???? Of hoe zou ik er in ieder geval voor kunnen zorgen dat het lampje gaat branden als ik te weinig oliedruk heb. Dus dat die in ieder geval z'n functie vervult??
Rens