Om even het verhaal af te maken: ik reed vandaag even langs bij een officiele AlfaRomeo garage. Ik vroeg of ze het CO gehalte konden bijregelen, en nadat ze vroegen welke auto ik had en antwoorde met : "een 33 uit '92", keken ze heel twijfelachtig en praatte me als het ware buiten door te zeggen dat de eerste 2 weken de garage volgeboekt was

Ze zagen waarschijnlijk geen winst in mijn zogenaamd wrak.
Dan vrij ontgoocheld vertrokken en naar een andere garage gereden, een gewone Auto5 center in Belgie, iets als KwikFit in NL, maar dan beter

Daar werd ik zeer enthousiast onthaald omdat 1 van de garagisten wist dat het een boxer motor was die hij graag eens wou bepotelen. Nadat hij even een soort van vraagbaak doorlopen had, stelde hij met een schroevendraaier toch weer de stelregelschroef van die Bosch Jettronic luchtinvoer bij, en 10minuten later stond ik weer buiten.
Ik ben direct naar de autokeuring gereden en de lambdawaarde (jaja het was de lambdawaarde), die eerst 4,2 was, was nu maar 1,2 !!!!!!
Met glans door de keuring! Niet 1 opmerking meer.
Maar in die AlfaRomeo garage zien ze mij nooit meer, zelfs niet voor een nieuwe!