mickey

start probleem 33

wo nov 23, 2005 23:59

Ik heb een alfa 33 uit 94 1.4 imola en die heb een start probleem soms doet ie het gewoon maar vaak doet ie niks en hoor je alleen een zoemend geluidje ik heb de startmotor al vervangen toen deed ie het weer een tijdje daarna weer hetzelfde verhaal toen een sterkere accu er in gezet omdat ik vermoed dat er ergens een electronische storing is deed ie het weer een tijdje. Ik heb geen idee verder wat ik er nog aan kan doen maar er zit ook een start onderbreker op kan het daar mischien aan liggen? Iemand suggesties of ideeen alvast bedankt.

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: start probleem 33

do nov 24, 2005 07:49

Hoor je dat zoemend geluidje alleen even bij het inschakelen van het contact? Als dat het geval is hoor de je benzinepomp
even draaien.
Je zou even moeten meten op de startmotor of deze wel spannig krijgt tijdens het starten (sluit je een defect aan de startmotor
uit). Die is dan weleens vervangen maar je weet maar nooit.
Is de accuspanning wel hoog genoeg? wordt deze goed bijgeladen? het is nl een stuk kouder weer en daarmee daalt de
capaciteit van accu's behoorlijk.
Wat voor startblokkering is het (met zo'n code paneeltje of met sleutels met afstandbediening (misschien batterijen bijna op?).
Als je de startblokkering uitzet doormiddel van sleutel/codepaneel dan zou je hem moeten horen schakelen (tenminste zo was
het met mijn spider met BAS-325 startblokkering).Zo niet, dan zul je het probleem moeten zoeken in de startblokkering.

Succes!

Mobster

RE: start probleem 33

do nov 24, 2005 11:46

Als je je contact overdraait en je hoort het gezoem, dan de sleutel blijven houden op starten.
Dan vragen aan iemand of ie met een schroevendraaier de startmotor wil laten starten.

Als ie dan start ligt het aan de bedrading van de startmotor.

Terug naar “Algemene Technische vragen”