Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 14:49

Voor op de TS is het nog niet eens zo gek... Maar dat heeft een andere reden... Ik heb iets soortgelijks in bestelling staan...


:-s
Dirk - Giulia2000TS

Andretti Molletti

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 22:08

Voor op de TS is het nog niet eens zo gek... Maar dat heeft een andere reden... Ik heb iets soortgelijks in bestelling staan...

:-s
'

Vertel die reden dan eens????

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 22:14

Nou................. als ik flenzen op mijn inlaatspruitstuk laat lassen dan is het geheel eigenlijk te kort. Om niet de bekende inlaatrubbers te gebruiken maar toch iets te verlengen zijn er dit soort "pakkingen" van aluminium waarbij er aan beide zijden een O-ring is ingelegd. Effect is dus iets verlengen met een fraaie oplossing.... Niet over zo'n grote afstand als hier aangegeven trouwens.

Heb by the way trouwens ook kelkjes in de k&n's zitten............... Nou nog een berg tijd! :evil:
Dirk - Giulia2000TS

Andretti Molletti

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 22:44

Hmm, info honger even stillen :-)
Het verder van de motor plaatsen vd carbs heeft effect op de mengselvorming/verdamping, dat kan soms gewenst zijn. Omdat de Nord motor een hemisfeer is kan de druppelgrootte van de brandstof relatief groot zijn. Het gaat tenslotte om bijna 30 graden voorontsteking.

Hoe zit het met een TS, verbrandingskamer is niet zo bol (als een Nord) en de zuiger is relatief plat. [/qoute]

Dus minder voorontsteking...,20 graden en dus heb je een beter mengsel nodig ... menging/kleine druppels
Zover ik begrepen had zijn de injectors zo geplaatst, dat ze op de achterzijde van de inlaat klep zijn gericht.
ALTIJD bij injectie (indirect)
Dus mijn boerenverstand zegt dan dat de warmte van de klep de brandstof zal laten ioniseren.
Ioniseren???? boerenverstand????
;)
verdampen wel ja maar je moet het voornamelijk hebben vd werveling aldaar!
Mooiere vermenging of alleen beter emissie?
is inherent aan elkaar
Kan je met een carb een zelfde mengings effect krijgen als de standaard injectie, of heb je daar juist een langer traject achter de carb voor nodig...... :?
Nee... is sterk afhankelijk van je carb en je injectiedruk/injector.... lengte traject staat los van de menging... werveling en warmte....

pffffffffffffffffffff ;)



En Patje ... niet alles heeft met vrouwen van doen hoor!!!!!
toch?

Andretti Molletti

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 22:50

Nou................. als ik flenzen op mijn inlaatspruitstuk laat lassen dan is het geheel eigenlijk te kort. Om niet de bekende inlaatrubbers te gebruiken maar toch iets te verlengen zijn er dit soort "pakkingen" van aluminium waarbij er aan beide zijden een O-ring is ingelegd. Effect is dus iets verlengen met een fraaie oplossing.... Niet over zo'n grote afstand als hier aangegeven trouwens.

Heb by the way trouwens ook kelkjes in de k&n's zitten............... Nou nog een berg tijd! :evil:

Laat er dan ook n stukkie pijp op lassen!!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 22:53

of, als je wat geld te veel hebt, ga eens voor een cnc gefreesd en gedraaie inlaatspruitstuk voor TS carb conversie kijken bij JS racing....
Kost wat, maar dan heb je ook wat!
Ben je wel gelijk klaar!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Andretti Molletti

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 22:57

Als je geld teveel hebt.....


wil je mijn gironummer???

:jumping:

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 23:09

raad eens waarom ik NIET reeds zo een apparaat aangeschaft heb?

:?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 23:20

raad eens waarom ik NIET reeds zo een apparaat aangeschaft heb?

:?
Same here....... :roll:
Dirk - Giulia2000TS

Andretti Molletti

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 23:35

raad eens waarom ik NIET reeds zo een apparaat aangeschaft heb?

:?
Waarom staat dat geld dan nog niet op mijn rekening... en dat van dirk ????????


:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

vr dec 09, 2005 00:14

raad eens waarom ik NIET reeds zo een apparaat aangeschaft heb?

:?
Da's gelijk de reden voor het starten van dit topic: proberen een stabiele oplossing te vinden die
- degelijk is qua looks en montage
- misschien de ideale lengte tussen carbs en inlaat voor een straatversie (TS op carbs) kan bereiken...
- proberen de dure aanschaf slimmer af te zijn.....maakt de kick groter.

Persoonlijk zie ik de flexibele buizen/slangen niet zitten....Ben bereid daar alu voor te gaan lassen, nu nog de passtukken en ideale lengte en pasvorm....
Misschien wel een beetje na-apen van het alfaholics spruitstuk....alleen met een goede dempende pakking tussen de carbs....Iets korter dus met een dikkere pakking? (voor trillingen en temperatuur)....

Enne, zelf een luchtfilter inelkaar bakken met een goede aanzuigbuis en een goede flow die ook bij koud/vochtig weer gebruikt kan worden, eentje die minder ruimte vergt dan de orginele....mmmm....kelken, ja dat is ook aantrekkelijk.

Maar first things first.... #-o
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Thomas

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

vr dec 09, 2005 15:09

Nog 1 ding waar je aan moet denken:
Langere inlaat = meer koppel bij lagere toerentallen
Kortere inlaat = meer vermogen bij hoger toerentallen

Dit komt door de hogere snelheid van het gas bij meer toeren.

Daarom heeft audi (en BMW) bijvoorbeeld een variabel inlaat spruitstuk:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

vr dec 09, 2005 16:11

pffffffffffffffffffff
Nee TS, =NA, geen turbo/compressor valsspelers.... :lol:
Ionisatie
yep true, wrong chapter, dat had iets te maken met nagenoeg stilstaand brandstofdruppels en sneller voorbijkomende lucht of zoiets. Klok luiden, tijdens het mostard halen.

Ok, dus verdamping, door warmte van de klep en werveling tgv de injector druk op een gesloten klep, de wolk wordt tijdens het openen van de klep meegetrokken door de voorbijstromende lucht.



Optimale lengte voor een TS lijkt 21" , 533.4mm voor een max 7000 rpm motortje :-)

# Input length is 21 inches
# For 2nd harmonic, RPM range is from 5594 to 6789 with a pulse strength of 10 percent
# For 3rd harmonic, RPM range is from 4203 to 4804 with a pulse strength of 7 percent
# For 4th harmonic, RPM range is from 3277 to 3665 with a pulse strength of 4 percent

Dat is dus vanaf de bovenzijde van de klep gemeten.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

vr dec 09, 2005 16:12

Daarom heeft audi (en BMW) bijvoorbeeld een variabel inlaat spruitstuk:
En Alfa natuurlijk....
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Terug naar “Algemene Technische vragen”