david

Waterpomp of iets anders??

di dec 27, 2005 22:53

Hoi,

Daar zijn we weer met een probleem. Onlangs de koelvloeistof vervangen, en netjes gevuld tot aan het streepje op het vat.

Enkele dagen later zag ik dat ik opnieuw moest bijvullen omdat het tankje leeg was. Hupsakee weer bijgevuld. maar vervolgens merkte ik dat de vloeistof er aan de onderkant weer net zo hard uitliep. Na enig speurwerk zag ik dat achter de V-snaar, tegen het blok aan een klein gaatje zit waar vervolgens de koelvloeistof uit werd gespuugd. Volgens mijn garage werkboeken betreft het hier de waterpomp en zou bij een dergelijk probleem een afdichtingsring stuk zijn van de pomp.

Kan iemand me vertellen of dat dit inderdaad het geval is. Goedbedoelde adviezen van kennissen waren...gescheurd motorblok tot aan kapotte koppakking en kop. Dit probleem is gelukkig niet bij mijn Alfa maar bij de auto van mijn vrouw een Hyundai Lantra. Bij mijn alfa heb ik weer andere problemen...maar genoeg daarover.

Kan iemand me vertellen of dat inderdaad de waterpomp stuk is???? Ik heb uit noodzaak nu maar de koelvloeistof vervangen door water...dit loopt niet zo snel uit de pomp, maar met dit weer is het niet ideaal.

gr. David

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Waterpomp of iets anders??

di dec 27, 2005 22:58

Yep, je pomp is versleten, vervangen dus...

Kijk je wel uit met je water ipv koelvloeistof in die vrieskou?? :wink:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

david

RE: Waterpomp of iets anders??

di dec 27, 2005 23:03

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik dacht al dat het de pomp was. Want er lekt niets uit de koppakking, en de hele kop is een tijdje geleden al vernieuwd.

Ik heb de auto in mijn garage staan en tja ik moest er wel water ingooien want die koelvloeistof liep er heeeel hard weer uit. Met dat water red ik het wel tot aan de monteur.

gr. David

Terug naar “Algemene Technische vragen”