Ga ik weer lekker verwaring zaaien/ eigenwijs zijn.
max 60.000km's daar is iedereen het wel over eens en dat zou ik ook willen voorschrijvn voor alle andere types en merken, als deze een langere termein voorschrijven. er klappen er immers maar wat vaak vroegtijdig!
Maaaaaaaaaar dat heeft altijd een oorzaak!!!!!!!! Bijvoorbeeld olielekkage, versleten lager(s) van span-/ of geleiderollen of veeeeeel te oud.
Vier jaar is echter niet oud!
Iedereen moet doen waar ie zich het beste bij voelt en ik ga natuurlijk nergens garant voor staan, maar ik houd voor iedere auto aan: max 60.000km of max 4 jaar, wat het eerst komt is matgevend. Ik neem geen onnodig risico!!!!!!!!! vervolgschade is veel duurder.
En dan durf ik mezelf nog tegenspreken: Als een motor en alles wat met de distribuie te maken heeft in goede staat is en nog lang niet aan z'n km's zit, durf ik het best een (half)jaartje langer uit te stellen als dat zo uitkomt. Wat is immers het verschil als de riem in het magazijn licht of op de auto gemonteerd zit? Verouderen doet ie ook in het magazijn hoor
Gemonteerd en niet gebruikt slijt ie echt niet veel sneller hoor.
Ik blijf nog steeds van mening dat ik hiermee (in uitzonderlijke gevallen dus!!!!!!!) geen extra risico neem.
En dat gaat al tien jaar en vele auto's verder gewoon goed.
Zo, dat was even de knuppel in het hoenderhok.