De Hc waarde is goedIs alleen het Co te hoog? hoe is de Hc waarde bij het verhoogde toerental?
De Hc waarde is goedIs alleen het Co te hoog? hoe is de Hc waarde bij het verhoogde toerental?
Ook na resetting is de co waarde niet goed.Op het moment dat je voor de meting de computer hebt gerest, spaning eraf, zijn de waardes dan tijdelijk wel goed? Als dit nu het geval is, controleer dan even ofdat er fouten in de computer aanwezig zijn.
Op het moment dat je katalysator defect zou zijn zou de HC waarde ook hoog moeten zijn.Ook na resetting is de co waarde niet goed.Op het moment dat je voor de meting de computer hebt gerest, spaning eraf, zijn de waardes dan tijdelijk wel goed? Als dit nu het geval is, controleer dan even ofdat er fouten in de computer aanwezig zijn.
Is mij verteld dat de cat misschien verstopt zit vanwege de vele korte ritjes, of misschien wel defect???. Weet het echt niet
Ik heb het zelfde probleem gehad met een 1.5 ie bleek de stekker te zijn die van de sonde afkomt zat occidatie op.M'n 33 16V uit 1993 moest voor de APK gekeurd worden.
Nu bleek dat de CO-waarde veel te hoog was.
Er is en ander lambda sonde gemonteerd, en de waarde was perfekt
De andere dag weer terug om hem goed te laten keuren, bleek het weer helemaal mis te zijn. Hij liep die dag ook heel beroerd, hield in, geen vermogen, beroerd stationair lopen.
Weer terug naar m'n garage, daar hebben ze de accupolen er af gehaald en tegen elkaar gehouden om een conddnsator te ontladen?
Daarna liep hij wel weer goed, ongeveer 1 km, daarna weer hetzelde liedje.
Andere lambdasonde erop gezet, loopt wel weer goed, maar co-waarde veel te hoog.
Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Krijg hem zo nooit door de keuring.
Hoorde ook al dat de benzine retourleiding verstopt kan zitten. Komt dit vaker voor?